Nimiä

Meillä myös nimi jo tiedossa :) Kyseinen nimi on ollut molempien suosikki heti kun sitä ekan kerran pohdittiin :)
 
Meillä tuli aiemmin töissä hätäkasteesta puhetta, ja selvis, että työkaverin oli pitäny jo ultraan viedä hätäkastelupa ja nimet molemmille. Me ei kuuluta kirkkoon, ja kastehan on kirkollinen toimenpide. Ei minulla silti olis mitään hätäkastetta vastaan, jos tilanne tulisi. Kysyin tästä neuvolasta ja meidän seudulla hätäkasteluvista onkin luovuttu. Lupa kysytään tarpeen vaatiessa. Meillä ei olla vieläkään paljoa ajatusta suotu lapsen nimelle ja tuntuu hölmölle, jos ois pitäny jo kauan sitten päättää hätäkastenimet.
 
Mä oon ymmärtäny että hätäkasteen sattuessa nimi vielä varmistettas eikä annettas suoraan paperista?! Onkohan noin? Ja eiks hätäkastenimen pysty muuttamaan jälkeen päin? Isäni on aikanaan hätäkastettu 60- luvulla. Sillo ei varmaan paperille kirjoteltu kun pappi oli kysyny nimen, kuullu väärin ja antanut isälleni toisen nimen ku oli tarkotus. :D
 
Minäkin tykkään nimestä Isabella, mutta tunnen liian monta Isabellaa jo, niin se ei olisi vaihtoehto. Annabella sen sijaan kävisi. :) Toinen nimeni Helene kulkee suvussa, niin tyttönimeksi olin ajatellut joko Annabella Helene tai sitten Charlotta Helene.

Mutta meillehän tuleekin tietty poika. Mikään poikanimi ei oikein säväytä! :/ Minulla ja miehelläni on molemmilla suvussa yksi Einar, minulla lisäksi vielä yksi Einari, niin Einar on nyt ollut yksi vaihtoehto. Tosin miehen suvusta löytyy myös yksi Edwin, ja eilen muutaman viinilasin jälkeen mieheni tunnusti, että hän kovasti haluaisi pojastamme Edwinin. Ikävä kyllä Edwin/Edvin on ollut tosi suosittu nimi viimeaikoina ja kun meillä on superyleinen sukunimi niin olisi ikävää jos pojallamme olisi sitten satoja kokonimikaimoja. :sad001

Projektinimestä Markiisi ollaan keksitty Marcel ja Morris. Ehkä esikoisesta tulee nyt sitten vaikka Edwin Morris ja seuraavasta pojasta Einar Marcel... Hehe niin kovasti toivon tyttöä, että pessimistinä jo oletan, että seuraavastakin tulee kuitenkin poika. :D
 
Meillä on pari vahvaa vaihtoehtoa pojalle nimeksi ja niitä makustellaan kutsumalla masujöijälettä tulevilla nimillä. Ennestään kun on 3 poikaa, niin tuntuu että kivat nimet on aika kortilla.
 
Meillä on nimi ollut valmiina jo aika pitkään ja tykkään siitä koko ajan enemmän. :) Kolme nimeä tulee, kuten esikoisellekin ja kaikki on tavalla tai toisella suvusta.
 
Täällä kans tulossa kolmiosainen nimi pojalle :)
 
Me päätettiin nimi eilen illalla! :)
Toinen nimi on ollut valmiina sekä tytölle että pojalle jo ennen kuin tiesimme sukupuolen, nimet tulee miehen suvusta. Kun saimme tietää että on tyttö tulossa mies tosin yritti ehdottaa nimeä etunimeksi mutta siihen en suostunut. :D Nämä toiset nimet laitettiin myös siihen hätäkastelupaan.
Mä halusin ehdottomasti että nimi alkaa samalla kirjaimella kun meidän nimet (molempien nimi alkaa kirjaimella J). Mulla on edellisestä liitosta kaksi lasta, pojan nimi alkaa samalla kirjaimella kuin isänsä nimi ja tytön nimi samalla kuin mun. Tämä johtaa siis siihen että pojan nimi on nyt ainut perheessä joka ei ala kirjaimella J!
Me ollaan kaksikielinen perhe (ruotsi/suomi), eli nimen pitää olla sellanen et lausutaan samalla tavalla molemmilla kielillä. Miehellä lisäks sukua Norjassa... Mä kirjoitin pitkän listan (n 20) nimiä, jotka kenties kelpuuttaisin, mies kirjoitti viereen neljä nimeä, joista yksi oli mun nimilistasta sama, vain yksi kirjain vaihdettuna ja siihen sitten päädyimme. :)
Sit mun piti vielä päättää annammeko kolmanneksi nimeksi mun harvinaisen etunimen (oikea nimeni ei siis ole Janna mutta lähellä) vai suvussa kulkeneen toisen nimen. Aattelin että tulee liikaa J:tä jos kaikki kolme nimeä alkaa J:llä niin valitsin suvussa kulkeneen A:lla alkavan nimen. :)
 
Tuli mieleen että pidättekö te nimet salassa ristiäisiin/nimiäisiin vai kerrotteko nimen jo etukäteen kaikille? Mä kun haluan ehdottomasti pitää nimen salassa kaikilta muilta paitsi vauvan sisaruksilta mutta mies epäilee ite ettei yksinkertaisesti kykene pitämään sitä salassa äidiltään! :D Muilta kyllä lupasi pitää salassa... Mutta miehen tuntien kaikki tietää sen jo ristiäisiin mennessä, ei hän yksinkertaisesti kykene pitämään salaisuuksia. :D Ja mun äiti tekee kyllä kaikkensa lypsääkseen nimen meistä heti kun saa tietää että ollaan päätetty nimi.
 
Me ei kerrota. Ainoastaan mun vanhemmat tietää koska halusin kunnioittaa mun äitiä ja kysyä sopiiko sille että meidän poika saa saman nimen kuin hänen isällään, mun papalla on. Pappa kuoli 18 vuotta sitten ja mun äiti on sisaruksista vanhin. Äitin mielestä meidän (mun) nimivalinta vauvalle on fantastinen :Heartpink
 
Me pidetään nimi salassa ainakin siihen asti, että saadaan tyttö tänne ulkomaailmaan. Mä jatkaisin salailua mieluusti nimiäisiin asti, mutta mies ei taida kestää niin kauan (taaskaan). Jospa saisin sen tällä kertaa suostuteltua kompromissiin niin, että kerrottaisiin ensimmäinen nimi vauvan synnyttyä, mutta pidettäisiin 2. ja 3. salassa nimiäisiin saakka.
 
Viimeks kerrottiin nimi kyllä avoimesti jo raskaus aikana, kun puhuttiin tytöstä nimellä :) nyt ei tosissaan olla vielä nimeä osattu päättää, joten saas nähdä miten tässä käy. Meillä tulee kaks nimeä kuten esikoisellekin, mut toisesta nimestä ei olla vielä ees puhuttu.
 
Täällä ollaan saatu päätettyä toinen nimi, mut etunimi vielä hakusessa.... Mulla ois hirvee lista ehdotuksia, mut mies ei sano juuta eikä jaata:) Tarkoitus on pitää nimet salassa ristiäisiin saakka :) saa nähdä kumpi lipsauttaa ensin :)
 
Mekin luultavasti kyllä kerrotaan kaikille heti kunhan nimi on päätetty, oli se sitten ennen nimiäisiä tai vasta nimiäisissä. Sen näkee sitten. :)
 
Me puhutaan jo meidän tulokkaasta yhdysnimeä käyttäen... Tää nimi koostuu siis pojan etunimestä ja tytön etunimestä :D hieno yhdistelmä, kun ei tiedä kumpi on tulossa! Poikaa veikkaan, kun on mielikuva koko ajan ollut pojasta.
 
Mekään kun ei vielä tiedetä kumpi täällä möyrii niin ei olla puhuttu edes vielä nimistä. Kai sitten kun vauva on syntynyt niin pitää alkaa keskustella aiheesta. Siitä aion kyllä pitää kii ettei paljasteta nimiä kenellekään, mua hieman ärsyttäny kun joskus törmänny siihen että udellaan nimeä etukäteen, kyllä se aikanaan selviää.
 
Meille tulossa toinen poika ja yritin jo esikoisesta Jooaa mutta se ei miehelle käynyt.. nyt yritän uudelleen :D myös Daniel ja Jami nimi miellyttävät minua mutta ei niinkään miestä. Eikä hänellä oikein ehdotuksia ole.. mutten haluaisi jyrätä sellaista nimeä jota hän ei halua. Esikoinen on Niklas Jare Ilmari eli kolmiosainen nimi tulee nytkin.. ehkä.. kai.. ei tämä helppoa ole ;-)
 
Mä en kans tykkää jos joku koittaa udella meidän nimivalinnasta. Helpompi aina vaan sanoa ettei olla puhuttu asiasta vielä, ja melkeinhän se on tottakin. Sama kun ärsytti se että kyseltiin tiedetäänkö me onko se tyttö vai poika, ja kun sanoi että tiedetään niin jatkokysymys oli että "no kumpi". No kai mä nyt sen olisin sanonut jos haluaisin, esim että joo tiedetään, se on tyttö. :rolleyes:
 
Takaisin
Top