Nimiä

mä ehdin jo uuden ketjun avata kun en huomannut tätä nimiketjua silloin ollenkaan!:) vähän on vaikeuksia keksiä nimiä,varsinkin pojalle!:D Esikoinen on Alina Aleksandra:Heartred pikkukakkosesta tulee varmaan Emilia tai Victoria jos tyttö, pojasta Aleksi tai Elias:) toiset nimet täytyy vielä miettiä.
 
Mä olin miettinyt lapselle nimeä jo kauan sitten ja kun sitten viimein tulin raskaaksi oli nimi jo valmiina. Poika tulossa ja hän saa etunimen mun papan mukaan ja toiset nimet ovat samat kuin isällään. Tyttö olisi saanut nimekseen Mimmi tai Elli ja saman toisen nimen kuin mulla ja mun äidillä :)
 
Meillä on pojat Max Mikael ja Ilja Daniel...

Jos tää kolmas on poika niin nimeksi tulee tod näk Neo Juhael ja jos on tyttö niin nimi on Vivian Odessa Aurora
 
meillä oli pari nimi vaihtoehtoa valmiina mutta sitte ku sain tytön ekan kerran syliin niin siitä tuli Janna :) sen vaan tunsi että se on se ainoa ja oikea nimi hänelle :) Vielä ei oikee nimet tiedos tulevalle kaverille mut ollaa ohimennen mietitty tytölle Nea tai Aada ja pojalle Juuso :) mut saas nyt nähä voihan olla että vaihtuu viellä useestikki :D
 
Ollaan nyt parina päivänä taas pyöritelty nimiä... On se yllättävän vaikeeta löytää sellanen nimi mistä molemmat tykkää :confused: Heräsin aamulla puol 6 siihen et mulla oli joku aivan ihana nimi mielessä ja lähin sitä paperille kirjottaa... Noh, enköhän unohtanu sen matkalla makkari-keittiö :smiley-angry002
Nyt mä täällä surffailen netissä ja etin nimilistoja et se nimi tulis vastaan, mut eipä näy.... :smiley-angry017
 
Me ei olla vielä edes puhuttu asiasta...mulla olis kyllä muutama hyvä ehdotus ;-)
 
Meillä mies tyrmää jotakuinkin jokaisen minun ehdotuksen mut ei sit ite keksi yhtään nimeä. Vielä tässä on aikaa aivopestä se :D
 
Mä oon kans vaan ehdottanu miehelle nimiä ja se on joko kelpuuttanu ne tai sanonu tyyliin "ei ikinä" :D nyt meillä on tytön ja pojan pysyny jo aika pitkään samana, et varmaan niitä sit käytetään jos vaavi sen nimiseltä näyttää :) nimet on perinteisiä suomalaisia, olleet suosittuja joskus 40- ja 50-luvuilla.
 
Tämä se tulee olemaan taas tuskien taival.. Ai miksikö.. No jos ultra paikkaansa pitää ja meille tyttö tulee niin on taas melko keksiminen. Meillä siis on 3 tyttöä plus isännällä edellisestä elämästä yksi tyttö. Lisäksi meillä on kaksi tyttö koiraa, yksi edesmennyt tyttökoira ja kaksi tyttö kissaa.. Aika monta tytön nimee on jo käytetty ja päätetty. Lisäksi mulla on vaatimukset.. En halua etunimeen R kirjainta. Jos vaikka ärrävikanen sattus olemaan. En yhdistelmänimeä, itselläni sellainen ja joka paikkaan liian pitkä ja aina saa selittää miten kirjotetaan. En halua vierasperäsiä kirjaimia, tosin kolmannen kohalla taivuin toisennimen kohalla isännän tahtoon. Ja koska me kaikki aletaan erikirjaimilla niin taidan haluta seuraavankin alkavan erikirjaimella. On niin näppärä lyhentää nimi pelkkään alkukirjaimeen. Niin ja kalenterinimen haluan. Että silleen..
 
Me otettiin kalenterit käteen rakenneultran jälkeen, kun siellä selvisi, että poika olis tulossa. Ennen sitä ei oltu keksitty yhtään molempia miellyttävää nimeä, mutta nyt on muutama nimi listalla ja yksi taitaa olla molempien suosikki. Toinen nimi onkin sitten suurempi kysymysmerkki.

Tytöstä olis tullut aika varmasti Hertta, mutta se jää nyt sitten odottamaan -jos vaikka vielä tulis käyttöä joskus :) Tai eihän sitä tiedä, jos tää yllättääkin kaikki ja on vaihtanut sukupuolta matkalla!
 
Meilläkään ei oo keskusteltu vielä, mutta saa luvan mies taipua jos haluaa oman sukunimensä lapselle :wink (vitsi vitsi)
 
Me ollaan keskusteltu lähinnä yksipuolisesti nimistä muutama viikko sitten, eli mä olen esittänyt pari mieleisintä vaihtoehtoani ja mies ei kommentoinut mitenkään, lähinnä mutisi että onhan tässä vielä aikaa. Eilen se ihan yhtäkkiä sitten, kesken aivan toisen keskustelun, sanoi että onhan se X ihan kiva nimi. Wohoo, tämä on jo puoli voittoa, ja ehkä meilläkin saadaan lapselle joku nimi aikaiseksi! :grin

Suurin pohtimisen aihe on nimiasiassa on se, että haluammeko jatkaa saman kirjaimen sarjaa vai emme. Meillä siis mies, hänen veljensä sekä äitinsä ja isänsä, kuten myös isän isä ja isän isän isä ovat alkaneet samalla kirjaimella kaikki niin paineet ovat melko suuret jatkaa sarjaa. Tietty tämä tilanne aiheuttaa mulle vastareaktion että ihan mikä tahansa muu nimi paitsi sellainen joka alkaa ko. kirjaimella! Valitettavasti yksi mun mielestä kaunein tytön nimi sattuu alkamaan juuri tällä pahuksen kirjaimella. :grin Tavallaan naurattaa ja tavallaan itkettää koko tilanne!
 
Minä en halua yhteenkään nimeen r- tai s-kirjainta, ihan sen vuoksi koska olen itse lapsena ollut r- ja s-vikainen eikä se todellakaan mitään herkkua ollut. Myöskään en samanlaisia nimiä lapsilleni halua, sillä minun ja siskoni sekä etu- että toiset nimet alkavat samoilla kirjaimilla, minun toinen nimeni on johdettu äitini nimestä ja siskoni toinen nimi sekä äitini että minun nimestä. Niin ärsyttävää!!!

Esikoisen nimi ei liity kehenkään, hänellä kaksi nimeä kirjaimilla L E. Jostain syystä kun tälle uudelle tulokkaalle nimeä miettii niin eniten miellyttää e:llä ja a:lla alkavat nimet, en tiedä miksi. Ei vielä myöskään olla päätetty tuleeko hänelle kaksi vai kolme nimeä.
 
Mulla on kans nimissä se että kutsumanimi ei ois kenenkään sukulaisen kanssa sama. Asiaa vaan vähän vaikeuttaa se että mulla on isän puolelta suht suuri suku, 14 serkkua (ja äidin puolelta neljä) onneksi serkunlapsia on "vain" 19 (toistaiseksi) plus sitten vielä serkkujen puolisot. Miehellä 5 serkkua, 3 sisarusta ja näillä yhteensä lapsia 9.
Ja tuossakin siis se etten halua että lastani kutsutaan koko hänen ikänsä "pikku-untuva" erotuksena vanhemmasta sukulaisesta.
 
Mulla on iso lista nimiä, mutta haasteena se että nimen pitäisi toimia suomi Tanska englanti kielillä.
Miehellä 2 lasta aiemmasta liitosta nimet Sille ja Marcus.
Mies tykästyi nimeen Venla joka on aika hassun kuuloinen sen sanomana..
Mä en ole ensimmäisestä nimestä varma olen miettinyt Sofia/Sofie/Sophie ja toinen nimi on joko meidän suvun perintökalleus Maria tai sitten mummin toinen nimi Irene. ARGH.
Mies sanoi että sen mielestä kaunein nimi on Tanskassa Rikke ja mun korvaan se on yhtäkuin rekku eli vuh vuh vaan..
Se antoi päätösvallan fiksusti mulle :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Juu, vaikea on keksiä nimeä mikä tuntuis molemmista yhtä hyvältä. Jotain oli jo pakko keksiä kun neuvolaan pitää viedä se hätäkastelupalappu ja siihen nimiehdotukset tytölle ja pojalle. Minusta tytölle olis paljon helpompi löytää kiva nimi kuin pojalle :confused004 Kaverin pojasta tuli Titus, ja siitä nimestä minäkin tykkään kovasti, mutta en varmaan olis ite tuota nimeä edes keksinyt :rolleyes:
 
Tuo onkin muuten varmaan hankalaa, jos pitäis löytää esim. tanskalais/suomalainen nimi! :eek: Onneksi Mju miehes antoi sulle päätösvallan asiassa! :grin
 
Takaisin
Top