Nimiä

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja 8sepe9
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mies pitää tiukasti kiinni siitä pojan nimestä joka päätettiin esikoisen kohalla jos olis poika. Mut mä en taho sitä prkl! Mua niin ahdistaa tää nimi ongelma! Mä tykästyin nimeen Konsta, mut ei kelpaa...

Sepe :) nimilain mukaan jos vanhemmat eivät pääse sopuun lapsen nimestä, äiti päättää joten sinulla on ehdoton veto-oikeus :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Onneks täs on viel aikaa nii eiköhän me (toivottavasti) päästä yksimielisyyteen :) Pitää panikoida sitten syksymmällä :D

Mulla on itellä listattuna molemmille reilut 20 nimeä, mies saa sit valita niistä ;) keskusteltu ei olla vielä ollenkaan. Ainut mistä aion pitää kiinni on että tytön jokin nimi on Siru ja ettei miehen suvun nimiä tule tytölle (ainakaan näistä lähisuvun nimistä en pidä yhdestäkään).
Voisko joku linkata/nimetä sen nimilain kohdan missä on että äiti päättää lopulta... Jos vaikka ei tuu sopua ;)

Voihan ruoja näyttää siltä että nimilakia on muutettu niin että äiti päättää pätee lapsen sukunimeen ja etunimen osalta sitä voidaan muuttaa ilmoituksenvarsisesti kerran (eli ei tarvitse hakea erityistä lupaa) :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Luulen, että meidän perheen kolmihenkinen aivoriihi keksi eilen nimen mahdolliselle tulevalle tyttölapselle. Pojan nimi meillä on ollut valmiina jo pitkään sillä pidämme edelleen kovasti siitä nimestä, jonka esikoinen olisi saanut, jos olisi sattunut olemaan poika. Tytön nimi on ollut ihan hakusessa, mutta eilen taisimme löytää voittajakombinaation. :)

Kaikki esikoisen nimet periytyvät minun ja miehen suvuista, osa lähempää, osa kauempaa. Samoin tulee näillä näkymin olemaan myös tulokkaan kohdalla oli hän sitten tyttö tai poika.

Meillä oli eilen taas nimi keskustelua ja mies itseasiassa ehdotti erästä kivaa pojan nimeä mikä pistettiin mietintämyssyyn :) Täytyy tässä vähän makustella että tuntuuko se hyvältä.

Meillä on jo nimet suunnilleen päätetty. Itse pidän kovasti Pinja-nimestä, johon mieskin tykästyi. Tosin olen tullut hieman toisiin ajatuksiin, kun Tiinakin kuulostaa hyvältä. Pojasta haluaisin Teemua, mutta miehellä kaveripiirissä kolme (3) Teemua, niin ei oikeen meinaa lämmetä mun ajatukselle. Muut mun vaihtikset ois Tero ja Tuomas, mut sillä on kavereina senkin nimiset tyypit... Ei haluta etunimeä, joka rimmaa sukunimen kanssa, eikä haluta kelleen lapselle samalla kirjaimella alkavaa nimeä. Lapsia kun on 4, niin vaihtoehdot käy vähiin omasta mielestä kivojen nimien osalta.

Jostain syystä tuntuu että nuo poikien nimet on kyllä vaikeempia.Nuorimman kanssa kävi niin että piti tulla Elias mutta kun pojan sai synnärillä syliin niin molemmat tokastiin että tämä ei kyllä ole Eliasta nähnykkään!Hän vaan ei olle sen näkönen :)

Meillä valmiina ainakin 3 poikanimeä, sekä varmaan neljälle tytölle nimet, heh. Mää oon jo monta monta vuotta sitten löytänyt yhden ihanan (salaisen vielä, heh) tyttönimen, jonka sanoin miehelleni että otetaan jos meille joskus tulee tyttö, piste. Miehelläni oli sit jo kauan ollu valmiina yks poikanimi, joten se otetaan jos saadaan poika. Eli helppoa meillä ainakin tulla yhteisymmärrykseen :)

Mä voin paljastaa, että pojasta vois ehkä kenties maybe tulla Eino Johan :) Esikon nimi on Emmi ja mä olin niin sitä mieltä ettei missään nimessä saa alkaa samalla kirjaimellä, mutta toi rupes kuulostaa aika kivalta.. Saa ny nähä. Tytöstä tulis edelleen Aino Isabella :)

Kiva nimi tuo Eino Johan!:) Mä tykköisin Leosta mut mies ei... Hän ehdotti nimeä Elia mut mun mielestä se jää vähän vajaaksi kun kaveripiirissä on Elias :/ Eli pojan nimestä meille tulee ongelma!:D Tytön nimi on valmiina, etunimi siis, mut sitä en viiti vielä paljastaa...

Meillä on miehen kanssa jotenkin kummasti mennyt nimiehdotukset yksiin. Muutama nimi oli, joista molemmat sanottiin, että ei mielellään, mutta muuten on ollut todella samantyylisiä ehdotuksia.

Me ollaan enemmän kansainvälisten kuin perisuomalaisten nimien kannalla. Tyttären etunimen päätti mies ja minä sitten toisen nimen. Tälle seuraavalle tulokkaalle on jo kaksi vaihtoehtoa, toinen pojalle ja toinen tytölle.

Mies on asunut Ruotsissa ja minä Saksassa. Puhumme paljon englantia ulkomaalaisten ystäviemme kanssa ja jotenkin tästä on tullut sellainen juttu meille, että haluamme lastemme nimien käyvän myös ulkomailla, mutta sopivan samalla suomalaiseen suuhun.

Meillä ei vielä ole nimiä edes uskallettu ajatella. Esikoisen kohdalla ei päästy yhteisymmärrykseen tytön nimestä mutta onneks tuli poika ;-) etukäteen oli kaksi nimivaihtoehtoa elias tai Topias. Ja poika oli niin selkeästi Topias, ei sille mikään muu nimi olisi sopinut ;-)

Sent from my ST27i using Vau Foorumi mobile app

Pojalle: Jooa, Joakim, Joosua, Jeremias
Tytölle: Jade(ssa), Josefin, Jasmin, Jessi
Siis mitä mä harkitsisin, mies voipi olla ihan toista mieltä :D Mutta J-kirjaimella on alettava..

Pojan nimi on selvä mut tyttö on aivan hakusessa.. Nimen pitäisi istua myös ulkomaalaisen suuhun koska mun isä ei ole suomesta.. Vähän olen ehkä ihastunut nimiin: Analicia ja Catalina... Näihin vielä yhdistellään Maria tai Johanna kun on suvussa kulkenut.

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin