Nimiä

Hui, mua oikeesti jännittää kertoa lapsille mikä nimi ollaan valittu! Aateltiin nyt illalla kertoa kun ollaan koko perhe kasassa. Ja kun on teineistä kyse voi kommentit olla aika rajujakin... :D Mitä jos ne tyrmää nimen täysin? :/
 
Me saatiin hätä kasteessa siskon kans nimet Amanda ja Bertta :D Tän etunimen oon melkeen päättäny oon vielki kahen vaiheella :/ Toisen/kolmannen nimi tulee "suvusta" :)
 
Mä ootan, että nään minkä näköinen sieltä tulee. Jotain on mielessä, yks aikoja aikoja sitten päätetty ja pari muutakin alustavaa vaihtoehtoa mut katellaan. Ehkä tytär osaa kertoa omansa. Voihan olla, etten vielä osaa edes ajatella oikeata nimeä :)
 
Tarkistin väestörekisterikeskuksen sivuilta kuinka monta kaimaa tytöllämme tulee olemaan ja niitä on alle 80! :) Itselläni kun on vielä harvinaisempi nimi tykkään siitä ettei samannimisiä vilise hänen ympärillään. :)
 
Meidän valitsema nimi oli suosittu välillä 1980-1999, mutta vuoden 2009 jälkeen ketään ei ole saanut sitä nimeä. :)
Tarkistin äsken ja olen edelleen ainut koko Suomessa jolla on nimeni, tyttärellä tosin toisena nimenä. Tuolla vrk:n sivulla näkyy siis kaikki jotka ovat nimen saaneet, riippumatta siitä onko ensimmäinen, toinen vai kolmas nimi. Ja jos nimeä on määrätyllä aikavälillä annettu vain 1-4 kpl se näkyy rekisterissä "alle 5" ja nyt sinne on näköjään lisätty vielä sama sekä miehille että naisille vaikka oliskin vain yksi jompaa kumpaa. Eli tuon rekisterin mukaan mun nimeä on "alle 20" (10 miestä ja 10 naista) vaikka meitä on vain kaksi.
Äh, meni niin sekavaks että laitan kuvan. :D
ImageUploadedByVau Foorumi1417163510.624581.jpg
 
Piti munkin käydä katsomassa tilastoja... :)

Meidän esikoisella on alle 32 300 kaimaa, joista selkeästi suurin osa on syntynyt vuosina 1900-1939. Pikku Turbolla kaimoja tulee olemaan alle 20 000. Nimi on ollut suurimmassa suosiossa samaan aikaan kuin siskonsakin nimi ja -60-luvulta alkaen sitä on annettu hyvin harvakseltaan. Itselläni kaimoja on n. 4 200 ja miehellä n. 56 600.
 
Nimistä tulikin mieleen, että jos haluaa kattavan nimikirjan käsiinsä niin sellainen on Saarikalle & Suomalainen: Suomalaiset etunimet Aadasta Yrjöön. Oma etunimeni löytyy kans tuosta, vaikka harvemmin sitä missään edes mainitaan.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top