Nimenantojuhlat/ristiäiset/muut juhlat

Mut ONNEKSI nimiäisten ei tarttekaan olla ison porukan bileet. Ja just noin pitää aatellakin: pitäkööt tunkkinsa! Pidätte sitten sillä porukalla hauskaa, ketkä paikalle tulee. Parempihan se on, et vieraat haluaa oikeasti tulla.

Me ei olla kutsuttu kuin perheenjäsenet + kummit. N. 20 hengen bileet.
 
Elmiina: etelään on yhtä pitkä matka kuin sinnekin, jotenka ei sun tarvii ajatella, että lähdet pienen vauvan kanssa jonnekin. Kyllä ristiäisiin nyt ois syytä perheenjäsenten tulla ja sä olet ajat sitten päivän ilmoittanut. Harmittaa myös sun puolesta!!!!
 
Mullakin tuli ihan tosi paha mieli Elmiina sun puolesta. Voihan olla että kaikilla on "hyvä syy"..ainakin jokaisella oma syynsä :) Se on jännä, että yleisesti kotipuoleen ei ole niin pitkä matka kuin sieltä minne tahansa muualle :mad:!

Ei oikein edes riitä sanoja lohduksi :/
 
Äiti oli soittanu pikkuveljelle ni se nyt on ainakin sit edes tulossa. Jos ei auto hajoo tai jotain. Tiiä vaikka joku muukin lopulta tulis. Jos ei muuta keitetään sit miehen vanhemmille kahvit. :P Perseestä, mut edes joku on oikeesti tulossa ja alan jo sentään tottua ajatukseen. Pah.


Sent from my iPhone using Vau.fi Foorumi mobile app
 
Ompa kyllä ikävä tilanne elmiinalla :sad001 Onneksi sun veli kuitenki pääsee paikalle vaikka uskon et ottaa päähän, kun kukaan kaveri ei tuu.
 
Täällä poika sai eilen nimen ja kaikki meni suht kivasti :) Vähän jouduttiin ensin pappia odottelemaan ja sitten yhtä kummia mutta oli just sellanen rento meininki mitä haluttiinkin:p Kastevesi jaettiin kolmeen osaan: kirsikka- ja luumupuulle vanhempieni pihaan ja yksi osa käytettiin vesiväreillä maalaamiseen:) Jokainen vieras maalasi pienen "taulun" pojalle ja näin kastevesi säilyy aina :) ainoat asiat mitkä harmittaa on, että anopin kuivakakut unohtu laittaa tarjolle:mad: Että osaa hävettääkin:oops: Ja miehen isä on tosi pahassa kunnossa niin ei ollut voimia tulla:sad001
Oli niin paljon kaikkea hässäkkää niin sinne ne kakut unohtu kaappiin, oli vielä huomannut eikä sanonut mitään :sad001 Ja miehen isälle otettiin videota, että näkee edes kastehetken :)
 
Minä soittelin kirkkoherranvirastoon tänään eikä ole niin päivän päälle, että pitäisi kastaa 2kk kuluessa. Kela-kortti ei vaan tule ennen kuin nimi on mennyt eteenpäin. Eli meillä ristiäiset pidetään sitten kesäkuun lopulla. Saatiin vielä vihkipappimme suorittamaan kaste, vaikka hänellä ei kyseisenä viikonloppuna olekaan kastevuoro :) Kastetaan siis meillä kotona (jokohan tuota aloittaisi siivoamisen...!) ja jos vaan suinkin sää sallii, niin ollaan ajateltu että itse kaste tapahtuu tuossa meidän puutarhassa ja sitten tarjoilut sisätiloissa.
Nyt sitten pitäisi alkaa tekemään kutsuja, suunnitella tarjoiltavat ja tietysti myös päätettävä se nimi!
 
Nyt meillä alkaa olla nimikin jo selvillä ellei tule viime hetken mielenmuutoksia sitten lähempänä ajankohtaa.
Mutta mistä saisi mekon jonka kanssa olisi suhteellisen helppoa imettää? Tai joku muu vähän juhlavampi asu samalla kriteerillä? Mekot joita olen katsellut on liian lyhyitä (polven yläpuolelle/polveen) tai liian pitkiä (nilkkoihin saakka), eikö ole mitään siltä väliltä? Tuli tänään juuri kutsu kesäkuun alussa oleviin juhliin, joten olisi kiva jos se mekko tässä pian jo löytyisi niin voisin pukea sen jo sinne päälleni.
 
(jäi vähän kesken ku vauva huus..) Siis koitin kans kattoa noita mekkoja, mut toivotonta on. Ehkä siis hame ja yläosa (tyyliin paitapusero)...
 
Kietasumekot on hyviä, tosin ne on harvoin erityisen juhlavia, mutta pitää sit vaan kiinnittää vähän enemmän huomioo asusteisiin. Mulla on pari polvipitusta kietasumekkoa ja veikkaan et ne on kovassa käytössä koko kesän!
 
Noita olkaimettomia minäkin olen miettinyt, mutta sitten pitäisi tosiaan saada liivinsuojat pysymään siellä sisällä ja muutenkin yläosan olla tarpeeksi tukeva. Spagettiolkaimiset ei innosta, kun sitten liivien olkaimet jää näkyviin. Kietaisumekko olisi tosiaan kätevä, mutta aika vähän sellaisia tuntuu olevan tarjolla missään. Täytyy varmaan alkaa katsomaan myös hameita ja sopivaa paitaa, jos ei mekkoja kerta tunnu löytyvän minun vaatimuksilla.
 
Toi on ainakin ollu mulla yksissä juhlissa jo päällä ja hyvin pysy liivinsuojat sisällä, mekko päällä ilman olkaimia ja imettäminen suju mainiosti
 
minäki tiistaina jo varasin papin ja ristiäispäivä lyötiin siis lukkoon. aika nopeeta toimintaa mutta tahon pitää ristiäiset ennen juhannusta ja halusin varmistaa papin sille ajankohtaa. no, kolmas pappi sitte vasta tärppäs. nyt pitäs alkaa miettiin kaikki käytännön jutut, leipomiset sun muut. kotona pidetään kuietnki juhla.
 
eilen tilailin ristiäiskutsutkin. eka oli tarkotus laittaa vaan viestiä, sitte aattelin askarrella mutta loppujen lopuksi teetätin kuvakutsukortit ku näpsin tytöstä niin ihania kuvia eilen pannassa ja röyhelöpöksyissään :love7(tommosia ku toi profiilikuva mutta sivusta päin otettuna).
 
Meillä on nimiäiset 14.6. eli viikko ennen juhannusta. Sitä ennen pitäs saada piha kuntoon...hyvältä näyttää, kun on kasvimaanpohja kaivettuna, havut revittynä hedelmäpuuta varten, uima-allas vieläkin maalaamatta ja tyhjillään. Puuhaa riittää siis! Tänään pitäisi perennapenkit istuttaa, ne ei kyl varmaan ehi ihan kukoistaa tai no riippuu keleistä tietty.
 
Ja piti noista röyhelöpöksyistä sanoa, et on niin söpöt! :) Eilen meillä vauvalla oli farkut ja näytti olevan "ihan tosissaan iso tyttö" Pikkuneitonen :Heartred :Heartred
 
MammaMaria meillä taitaa kans olla nimiäiset tolloin 14.6. tai sit jo 13. päivä perjantaina. Se on oikeestaan ainoo mahdollinen viikonloppu meille.
 
Takaisin
Top