Nimenantojuhlat/ristiäiset/muut juhlat

Joo meillä siis juhlat oli tosi kivat ja kivoja vieraita, mut tytöllä meni siitä jotenkin pasmat ihan sekaisin. Onneksi juhlan ajan oli rauhallinen. Tosin se rotarokotekin pitäs just nyt kiusata eniten, et oliko sitäkin vielä. Tänään ihan hyväntuulinen ja leikkisä neito. Ja onneks saa vihdoin kutsua omalla nimellä! :) Meilläkin oli tarjolla kuohuviiniä, punaviiniä ja sit kolmea erilaista makeaa kakkua, voileipäkakkua, pullaa, raparperileivoksia, suklaata, savulohta, perunasalaattia...kaikki itsetehtyä. hyvää oli!
 
Meillä oli ristijäiset viikko sitten ja oli muuten vaikeeta löytää pojalle juhlavaatteita, tytöille kun on mekkoja jokaisessa kaupassa mutta pojille ei mitään erikoista riittävän pientä. Onneksi löysin merimies potkari ettei tarvinnut olla tavallisissa vaatteissa..

Sent from my GT-I9070 using Vau Foorumi mobile app
 
Meidän ristiäiset oli viikko sitten. Äiti ja anoppi käytännössä järjestivät ne. Äiti ja isä siivosivat ja minä tein oikeastaan vain juustokakun. "älä sinä kun sinulla on tuo poika..." ja poika nukkui ja minä pyörittelin peukaloita. No kaikki meni hyvin.

Tarjolla oli voileipäkakku, juustokakku, anopin tekemiä karjalanpiirakoita ja munavoi sekä mokkapaloja. Pidettiin homma tosi simppelinä. :)

Ai niin ja poikaa voi kutsua nyt luvan kanssa Niiloksi. :)
 
Nättejä nimiä ootte kaikki antanu! :p Mä kävon vaan h&m:ltä ostamassa farkut ja tossut ja sitten yläosana oli kaulusbody :) Huomasin kans ton että pojille ei paljon valinnanvaraa ollu :confused:
 
Mä taas ihastelin lindexillä ja kappahlissa niitä pieniä poikien juhlavaatteita kun ne oli musta niin ihania!
 
Mäkin tilasin netistä ristiäisvaatteet sillon heti kun sairaalasta kotiin päästiin.. no ne oli jo sitten pienet kun ristiäiset oli :rolleyes: Paniikissa sitten h&mälle :grin
 
Ihania nimiä ja tarjoiluja! Meillä tytöllä oli vaatteena tietty ristiäismekko ja muodollisuuksien jälkeen tommoset valkoset vaatteet, samanlaiset sukat kun hymykuopan tytöllä ja röyhelöpyllysukkikset :). Tarjottavana meillä oli täytekakkua, juustokakkua, voileipäkakkua, cocktailpiirakoita ja munavoita, kuivakakkua, marenkeja, pikkuleipiä, minimuffinsseja ja konvehteja. Hirvee homma oli leipoa, perjantaina leivoin 10-16.30 plus siivoukset!!! :smiley-ashamed004 Tyttö on ollu kyllä uskomattoman kiltti ja hyvin antoi leipoa ja siivota, seurasi sitteristään vaan :). En tosin ihan kaikkea leiponut itse, voileipäkakun teki äiti ja juustokakun ystäväni :)
 

Liitteet

  • Untitled 6.jpg
    Untitled 6.jpg
    603 KB · Katsottu: 32
  • Untitled 11.jpg
    Untitled 11.jpg
    63.7 KB · Katsottu: 29
Voi jestas mitkä ihanat vaatteet ja tarjoilut. Viimeistään tässä kohtaa iski kateus ja mietin voinko nyt tota tädin ostamaa mekkoa laittaa päälle kun se ei oo "mun maun mukaan" hankittu. Voi hitto. Mutta sitten sille ei tulisi 56 senttisenä muuta käyttöä ja nyt taitaa näkyä mun pihiys kun haluan, että joka vaatetta käytetään. Onhan se ihan nätti, muttamutta....

Kovan homman teette siivouksinne ja tarjoilujenne suhteen. Mutta hienoa on jälkikin. Mua hiukan pelottaa se kartanon loppusumma, et onko siinä sitten kesälomarahat palaneet.

Kysyisin millaisia kukka-asetelmia/kukkia teillä on juhlissa ollut?? Kuvia :rolleyes:?
 
mua edelleen harmittaa, kun silloin kun odotin esikoista, niin näin kirpparilla semmoisen poikien kastepuvun ja ihastuin siihen. ajattelin heti, että jos vauva on poika, niin hommaan jostakin sellaisen ristiäisiin, emme siis tienneet kumpi on tulossa. puvussa yläosa oli sitä perinteistä kastemekkoa, mutta kuitenkin vähän erilaista, kun siinä oli ne lahkeet.
kun esikoinen syntyi, niin äitini sanoi ettei saa ostaa mistään kastemekkoa, että tämä haluaa itse tehdä sen, hän kun on kova ompelemaan. sanoin äitille, että näin kerran kirpparilla semmoisen kastepuvun ja haluaisin sellaisen pojalle ja selitin minkälainen se oli. äiti tuumasi, että eihän sitä nyt mistään kirppareilta kastemekkoja osteta. sanoin, että en nyt tietenkään meinannut, että mistään kirppareilta semmoista lähdetään metsästämäänkään, vaan että jos hän haluaa tehdä kastemekon, niin voisi tehdä mieluummin sellaisen kastepuvun kuin mekon. äiti ei asiaan mitään kommentoinut ja teki kuitenkin ihan tavallisen kastemekon... :confused: en kehdannut hommata sitten sitä pukua mistään, kun äiti oli kastemekon jo ommellut... :sad001

nyt kun meillä on 3 poikaa, niin sitä kastepukua olisi voinut käyttää jokaisella, nyt tuo kastemekko on ollut kaikilla käytössä. olisihan sen puvun voinut hommata seuraavalle pojalle, mutta jotenkin tuntui että kaikki lapset pitää nyt kastaa siinä samassa mekossa.
 
Meillä oli aika pinkkipainotteisia kukkia, eikä mitenkään paljoa. Sanoin ettei lajilla väliä kuhan on tyttömäisen värisiä :grin Tossa pari kuvaa, toinen oli tarjoilupöydässä ja toinen tytön huoneessa.

IMG_20140517_143454.jpg IMG_20140420_180824.jpg
 
Meillä oli ristiäiset ja kaikki meni hyvin. Vauva oli rauhallinen ja kirkossa naureskeli sylikummilleen. Kartanossa tarjoilu oli seuraavanlainen:

– tomaatti-mozzarellasalaattia

– päärynä-pinjansiemensalaattia

– ilmakuivattua kinkkua ja meloneita

– paahdettua häränfileetä, paholaisen hilloa

– graavilohicarpaccio

– focaccia leipää


Jälkkäriksi marja-marenkikakkua, tyrnituorejuustokakkua, kahvi sekä tee sekä alkuun kuoharia. Nams :p

Vauva sai ihania lahjoja mm. tilin, rahaa, vaatteita, 3 korua, kirjoja, kummilusikan, valokuvakehyksen, valokuva-albumin ym. Nimet annoimme osittain suvusta, ollaan siitä saatu ihan kiitosviestejä tädeiltä. Kivaa kun saa vauvaa kutsua omalla nimellään!:)
 
Marjamarenkikakku mansikoilla oli niin hyvää, että sitä mä harmittelin kun en tarjottu mukaan otettavaksi, oisin halunnut syödä sitä 5 palaa!! Ja sää oli kehno, mutta toisaalta sit kaikki oli samassa tilassa jos haluaa hyviä puolia kylmästä sadekelistä keksiä.
 
Takaisin
Top