Neuvolaterveiset :))

Onnea Rauha sf mitan takia <3 peukut täällä pystyssä että oisit poksahtanu ennen seuraavaa neuvolaa [;)]
 
Neuvola 38+3:

Painoa +700g/vko (yht. 11,5kg raskauden aikana)
RR 119/73
Pissa puhdas
Sf 30cm, sama kun viime kerralla, 1½ viikkoa sit.. Tipuin alakäyrän alle, muttei kuulemma oo tässä vaiheessa enää merkitystä..(?? [:-])
Rt
Keskisyke 145
Turvotukseen laitto miinuksen, oli sitä mieltä, että ihan ku ois kasvoissa. Olin ehkä samaa mieltä, aamulla oli ihme punaset läikätkin poskissa. Mitähän ne voi olla?? [:-]
Mutta sormus edelleen sormessa ja lähtee helposti pois ja jaloissa ehkä illalla vähän, ni laitto sit ton miinuksen..

Alhaalla toi kuulemma on, ei kiinnittynyt. No ei kai kun pyllykin oli nyt eri puolella kun yleensä. Niin arvelinkin kun on pystynyt vaihtamaan pyllyn puolta, ja kysäsin tota niin ei kuulemma pysty noin tekeen jos ois kiinnittynyt. Hyvin järkeen käyvää kun miettii itekin.. [:)] Päästä kysyin, että kuinka alhaalla se pää sen mielestä on, että meneekö se vielä alemmas(kun musta tuntuis et sit se ois jo pihalla [:D]), ei kuulemma pysty oikeen sanomaan kun on niin kropasta kii. Pään yläosaa(ei pystyny sanoo ihan kuinka yläosaa tunnusteli kun siihen vertailuun ois pitäny saada sormet häpyluun alle [:D]) tuntu tossa ihan häpyluulla. Ei tosta tätistä oikeen tässä tarjonta/laskeutumis/kiiinnittymis asiassa saa mitään irti. Se on joku sijainen joten ei kauheesti kyllä kokemustakaan..
 
Lyydia~: kuulostaa toi sun tätis samalta kun yks lääkäri kellä kävin. kysyin että onko mennyt alas päin.. "siellähän se on missä kuuluukin" [:-] öööö.... eli siis missä?
 
[:D] Joo. Mä kysyin tolta joskus kk sitten, että minkä kokoselta se tuntuu. Se sano ettei osaa sanoa vielä... En sit ymmärtäny tarkottiko että vielä siinä vaiheessa raskautta vai ei ole vielä tarpeeks kokemusta. [:)]
 
Neuvola oli tänään mulla ja menossa raskausviikko 37+4

painon muutos/viikko 1.34 kg aivan järkkyä! laitoin ihan pidennetyn vapun piikkiin. [:D]
turvotus + mahassa turvotus, ite en kyllä huomannu mitään.
verenpaine 122/78
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 33,5
raivotarjonnassa
liikkeet +
vauvan sydämensyke 145, heiluttelun jälkeen.

Saatiin myös laittaa toiveita synnytystä varten kun sitä pyysin. Ekana toiveena oli ettei välilihaa leikata missään tapauksessa ilman lupaa. Sitä tapahtuu kuulemma paljon, että leikataan ilman, että mainitaan synnytyksessä. Monesti väliliha leikataan turhaankin varalta ja toipuminen vie tietysti kauemmin.

Toinen toive oli, että kivunlievityksen kanssa ei vitkastella, jos sille on tarvista. Neuvolatädin mukaan (joka itse on ollut myös kätilönä) sitä annetaan usein ensisynnyttäjälle nihkeästi. Miehen kuulemma kannattaa siinä tapauksessa olla valveutunut ja pyytää sitä puolisonsa puolesta jos hän ei kivuiltaan kykene. Toivotaan, että kivut kestää jotenkin. Helpottaa tietää kumminkin, että papereissa siitä erityismaininta.
 
Neuvolaa täälläkin.

Rv 37+2
Paino 64,8kg
Turvotus +-
RR 105/66
Pissa -
SF 30cm
Tarjonta Rt
Sydän 155
Liikkeet ++

Tällä mammalla paino vähän laskenut,mutta tosi vähän. Turvotusta edelleen sormissa,kun sormus ei liiku välillä mihinkään. Verenpaine on laskenut aika radikaalisti,mutta se on ihan ok vielä. Vauvan asento vaikutti sf-mittaan,oli ihan kippurallaan siellä niin tuli tuo 30cm. Jos olis ollut ketarat pitkällään,niin olis tullu isompi mitta.
Vauva on kuulemma aika alhaalla,pää tuntui hyvin siellä,mutta ei ole kiinnittynyt vielä,mutta sanoi että varmaan lähipäivinä kiinnittyy.
Mulla kun ei nyt sillee niitä vaivoja (Suppareita,yms) ole,niin sanoi,että kyllä menee varmaan aika helposti sinne lasketulle päivälle,tai yli.
Että sillee. Tässähän on sitten turha haaveilla,että syntyy nytten lähipäivinä,mutta sitäkään ei tiedä.
 
Babaytoy, älähän hättäile [:D] mullakaan ei niitä supistuksia tai muita vaivoja ole muttei se todella tarkoita sitä, että menee yliaikaiseksi. Mun siskolla ekaa lasta odottaessa ei ollut kans yhtään mitään oireita ja synnytys alkoi kahta viikkoa aikasemmin. Vedet hulahti sohvalle ja siitä vaan synnärille. [:)] Sitä ennen ei ollut yhtään mitään oireita päivän aikana synnytyksen alkamisesta, illalla vaan alko yht äkkiä toiminta. Väärin sanoa neuvolasta moista kun ei pidä paikkaansa.
[8|]
 
En luotakkaan täysin tuohon neukun sanaan [:D] Mutta sanoi vaan,että mahdollista on. Voiku helahtaisi pöksyyn jo [:D][:D] Nyt onkin just sopivasti 2.viikkoa laskettuun [;)]
 
Täällä toivotaan samaa helahdusta kun sinä Tiiaa [:D] Sullakin on vielä aikaa LA, ties vaikka samaan aikaan oltais punkemassa :P Tosin vähän eri sairaalat

Elikkäs sairaala tarkistus vauvan painon takia 38+4:

Ensinnäkin JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
On neiti valahtanu ihan virallisen tiedonkin mukaan xD Ei silmät oo harottanu nyt viikonloppuna [:)]
Verenpaineet ihan ok, kun muutenkin nousee loppuraskaudessa. Sitten huolestutaan kun pissaan tulee tai päätä särkee. (Eikun ikkunoita pesemään [;)])

Painoarvio 3200g eli tekis sen 3700g LA eli ei mikään hirveen iso vaikka jotkut onkin mua pelotelleet. Siellä oli semmonen ylimääränen täti (ei esitellyt itseään niin jäi vähän tyhjäks kuka hää oli) joka kysy sen jälkeen kun mahan ympärysmitan oli se lääkäri sanonu, että voiko paino arvio heittää paljon jos on pitkä vauva. En sitten siinä tajunnut kysyä että tarkottiko se meijän neitoa kun juuri siinä sitä tajus kysyä [8|]
Sanoi kun vettä on niin runsaasti (silti merkkas neuvolakorttiin N+ [8|]) että vaikeampi tehdä kokoarviota käsituntumalla/tai tulee luultua isommaksi jo mahankin perusteella kun sitä vettä on reippahasti. Esitteli ultralla isoja vesilammikkoja mun mahasta [:D] Vähän vihjaili lähestyvää synnytystä [:)] Kohdunkaula pehmeä mutta kiinni [>:]
 
Se on aika outoo,että vaikka äideillä on eri lasketut ajat määritetty,mutta sitten voi kuitenkin synnyttää samaan aikaan,vaikka olis 2-3 viikkoa eroa viikoissa [:)] Että katotaan Inxu [;)]
 
Sais joo tulla jo! ei haittais yhtään kyllä. Niin sitä odottaa ku kuuta nousevaa. [:)] Mutta kyllä menee sitten hermot jos kauheesti alkaa mennä yli. Jotenki alitajuisesti uskoo, että ei mene yli. [;)] Ajatukset ei oo muualla ku mahassa ja tuntemuksissa mitä ei tule kumminkaan. [&o] Sitten ku toiminta alkaa ni sitä tietty ajattelee, että tätäkö sitä toivo [:o]

ALKUPERÄINEN: Babaytoy

En luotakkaan täysin tuohon neukun sanaan [:D] Mutta sanoi vaan,että mahdollista on. Voiku helahtaisi pöksyyn jo [:D][:D] Nyt onkin just sopivasti 2.viikkoa laskettuun [;)]
 
38+0 neuvola
Paino oli pudonnut kilon,
Verenpaineet aavistuksen kohonneet: Viimeksi 118/78 ja nyt 122/82.
Sf oli kasvanut vain puolella sentillä: 32,5cm. Olisiko neiti tullut alemmas? [:)]
Lähdenkin tästä takaisin puutarhahommiin, jos "valuisi" vielä alemmas!
 
Hyvä me Rauha [;)] Ens maanantaina tietää virallisen sf lukeman, mutta pää tuntu kun lääkäri tutki alakautta.
 
Jes!!!
Mulla olis tosiaan tänään LA ja pitänee tästä tehdä kävelylenkki porukoille ja illalla saunomaan...
Tästä ne touhuilut nyt alkaa... Nyt saa tulla jo!!!

Alkaa muuten jo jännittää aika lailla...
 
Niin onnea nyt Rauha alkaneesta 40.viikosta :) Ja tsemppauksia,että lähtis käynnistymään. [;)]
 
Täällä pidetään Rauha sulle peukkuja että alkais tulemaan [:)]

Mäkin pelottelin ukkoa eilen illalla (tai neito pelotteli), maha ihan sekasin, oksetti ja supisteli. Rauhottu sitten [>:] Plus mun ikkunan pesu suunnitelmat meni pilalle, kun ukko soitti aamulla että lunta tulee, olin siis sängyssä vielä [:)]
 
Takaisin
Top