Neuvolaterveiset :))

Inxu, ei se mullekaan suostunu sanomaan että lähellä oltais... [8|] Kun koitin tivata että onko todennäköistä että se syntyy tänään ku kuukauden päästä ni lääkäri vaan totes että "no tuskin se tänään syntyy... ". [:-] Plaah... Tai sano että on jo alhaalla ja kohdunkaula pehmennyt ja aukeaa sormelle (musta ne kuulosti jo lupaavilta) mutta kuitenkii pitäis vielä tapahtua kuulemma aika paljon ennen ku sieltä pihalle tullaan. [8|]
 
Tuo oli mulla vain heitto, siis tiedän mistä ovesta pitää mennä kun oon ollu töissä OYS:ssa, mutta sisältä en ole nähnyt osastoa. Se ois ollu ihan kiva nähdä. [:)] Mut toisaalta mitäpä siitä hyötyä kun kivut päällä sitä on missä vain.


ALKUPERÄINEN: Inxu

ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

On tosi tyhmää ettei sinne pääse katsomaan. Mutta sinne on vaan sitten mentävä ja varmaan ihan mielellään jos kivut siinä vaiheessa kovat. [;)] Hyvä kumminki tietää, että mistä ovesta sisään ni se on jo jotain. [:D]



Se paikkahan on helppo löytää. Siellähän lukee isolla synnytykset vai mikäs se oli :) Muutaman kerran tullut käveltyä siitä ohi, kun asuin Oulussa vuoden ja olin töissä OYS:ssä. No kyllä tuolla Jorvissa kun oltiin käymässä tutustumassa ja siinä hoitaja selittäny ummet ja lammet siitä että kun tulee niin tähän joutuu ensin puoleks tunniks käyrille ym ym  niin yks kysyy tarkentavan kysymyksen: " Siis tännekkö me tullaan sitten kun synnytys on alkaa" [:D] Ei millään pahalla, mutta kyllä siinä meinas pokka pettää [8|]
 
Neuvola lääkäri tänään. Jotenkin ei jääny mitenkään hyvä kuva ko. ihmisestä. Tuntu että ei kuunnellut ollenkaan eikä oikein mihinkään sanonut mitään.

37+1:
painonmuutos: +500g
turvotus: ++
RR: 124/89 (kotona aamulla, neuvolan täti sano että voi merkitä supistuksia, että ei välttis ois täysaikaa)
pissat: puhtaat
sf: 36 [8|] Tiistaina oli 37,5 että joko tullut alas päin tai lääkäri mittas päin prinkkalaa, ei uskalla intoilla ennen ens viikon neuvolaa
lapsiveden määrä: N
tarjonta: RT
vaavin syke: 140
liikkeet: ++

lähete jorviin, odotetaan soittoa sieltä
 
Inxu minä olen ollut 2,97 kg ja mies 2,8 kg. Molemmat synnytty lähes LA. Äiti oli syntynyt suunnilleen näillä viikoilla, kuukausi etuajassa ja painoi vaivaiset 2,2 kg. Ja hyvin pärjäs, että ei sen suhteen mitään. Sekin oli silloin 60 vuotta sitten.

Tuntui vain sen ultran jälkeen, kun mulla oli "niin pieni maha ja niin pieni lapsi ja VOI VOI, kun on paikat liian valmiit viikkoihin nähden. Kun ei olisi pitemmällä kuin mitkä viikot ekassa ultrassa laskettu..."

Onneksi on netti!
Kummasti helpotti kun sai lukea, ettei kaikkien vauvat tosiaan mitään yli kolmikiloisia ole ja silti kaikki hyvin! Eikä ne painoarviot ja synnytyksen lähestymisen arviot edes satu aina oikein.
 
multatassu, ei niihin painoarvioihin kannata ihan sokeesti mennä uskomaan.. toki se ehkä jotain osviittaa antaa, mut itse en menis ihan noin vaan uskomaan kaikkeen mitä ne sanoo. Oon kuullu että painoarviot menee hyvin harvoin kohdilleen sen oikeen painon kans [8|]. 
 
Niin unohtu tosiaan tosta ne faktat mitä eilen jo ennustelinkin. 3cm, vähän pehmennyt, ehkä just ja just sais pikkurillin vähän matkaa [>:]
 
Kirjotusvirhe jälleen.. Pää alempana ku pylly, niin mun piti siis kirjottaa. Ja siks meinas et ois toivoa vielä et kääntyy oikeen päin raivotarjontaan. Mut sitä odotellessa..[;)]
 
Mulla oli tänään neuvolalääkäri.. Ei oo ihan lähelläkään et tää ipana alkais mihinkään syntyyn. Tarjoutuva osa korkeella ja paikat epäkypsät.
Paino:+700g/vko
Paineet: 118/60
Syke: n.145
RT
 
neuvola tänään 23.4
RV 38+4
paino -1089 (jeeeeeee)
RR 152/96
huolissaan oltais mut onnex
U-prot. - eli ei proteiinia enää!!!
tosin nyt oli
U-gluk. +
Sf mitta senkuin kasvaa, nyt 40cm!!!
(viime viikolla 37+2 se oli 38,5cm)
muita merkintöjä ei muistanut tehdä kun siinä oli mukana oppilas.
Mut tarjonta on edelleen rt ja liikkeet tuntu ja sykkeenkin laski...

ELi nyt alkaa tän mamman mielestä näyttää vahvasti siltä et loppupeleis yliajalle mennään ja lujaa... [:)]
mut kaikki voi vielä muuttua...
 
hui kauhea Rauha toi sun sf mittas.. mullakin ollu 37,5 ja tuntuu että henkeä ei sitten millään saa aina välillä. Tosin kerkeäähän se mullakin vielä kasvaa ennen kun oon noilla viikoilla [:(]
 
Mä en sit tiedä et voisko se johtuu tosta mun ylipainosta... Aika hurjalta tuntuu teihin muihin verrattuna...
[:D]

niin ja jännää on se et ei mua mienkään erikoisesti ahdista. Nukkuessa tuppaan nykyään kuorsaamaan ja tuhisemaan enemmän...
Tai kissakielellä; en kuorsaa, minä kehrään... [:D]
 
Neuvolakäynnin jälkeen päivitystä

Rv 36+4
Paino +420g (yht. 12,2 kg)
Turvotus -/+
Pissat ok
Hb 118
SF 34
Syke 135-140
Liikkeet ++

Verenpaineet on koholla, nyt jo kotonakin hiukan, mutta ei kuulema vielä aihetta huolestua.

Kohdunsuu kiinteä/pehmeä, pituus 3 cm, lantio ok (eli mahtuu lääkärin mukaan "normaali" vauva ulos)
 
Neuvolaterveisiä täältä.

Rv 36+2
Paino 65,6kg
Turvotus +
RR 111/68
Pissa Puhdas (Ei edes sitä verta näkynyt siellä enää!)
Hemppa 113 (Laskenut taas!)
SF 31,5cm
Tarjonta Rt
Syke 143
Liikkeet ++

Juuu,eli meijän äippä oli mun mukana tänään. :) Tykkäs olla ja sanoi neukkua mukavaksi.
Pissat on siis puhtaat,kauttaaltaan. Ei verta,ei mitään. Onneksi. Neukku sanoi,että oli luultavasti jotain ärsytystä siellä. Koneelta katsottiin labran tuloksia,hiiva,strepto yms. -Puhtaat nekin. Klamydiaa ei näkynyt vielä,en tiedä miksi,mutta tuskin on.
Kaikki siis hyvin nyt. [:)]

Vauva oli ekaa kertaa neuvolakäynnillä tuolla massun vasemmalla puolella pää alaspäin ja ketarat oikealla puolella. Neukku sanoi,että vauvalla on pitkät jalat kuulema [:D] Niitä siinä just venytteli.
Teki painoarvion siinä käsituntumalla ja sanoi,että painaa nyt varmaan 2kg 700g ja syntymäarvioksi n. 3kg 200g. :)

"Hyvän kokoinen vauva sinun kokoiselta:)" hän sanoi.
Kysyinpä siitä synnytystapa arviosta ja hän sanoi,että pienille äideille tehdään yleensä se sillee virallisesti,eli mä olen 159cm pitkä,niin alle 157senttisille tehdään se. Mutta viimeksihän se lääkäri oli jonkun arvion tehnyt.

Huomenna tutustumiskäynti. Neukku sanoi,että täältä meiltäpäin kotkaan ei tulekkaan muita kun minä,kun se toinen äiti kenen piti tulla mun kanssa täältä suunnalta niin kerkesi kuulema synnyttämään jo [:D] Että on vissiin muidenkin vauvoilla kiire,kun Himpulalla ja starletilla [;)]

Painoa mulla on ekasta neuvolakäynnistä tullut 10kg,mutta lähtöpainosta 7kg.
Seuraava aika ensviikon maanantaina klo.11.
 
Eipä suuria neuvolassa.
Mukula oli vihdoin laskeutunut eikä poukkoillut ylöspäin, kun kokeili kiinnittymistä. Jännä etten yhtään tuntenut, että on alempana! Olin vain tyytyväinen kun viikonlopun hankala olo katosi.
 
Neuvola 38+4,
paineet 128/82
sf-mitta 33cm, eli sama taas kun viikko sitten
sykkeet +135 ja liikkeet ++
rt ollut jo useita viikkoja

Kaikista pissavaivoista ja kivuista ja säryistä päätellen ollaan entistä alempana ja saadaan äiti toivomaan mahdollisimman pikaista jakautumista... [:)]
 
Tänään neuvola, rv 39+2
kaikki ok
pää oli sen verran syvällä ettei täti löytäny sitä kiinnittymistä tarkistaakseen!
 
jaaha.. taas yks neuvola takana

37+6:
painonmuutos: +-0 (koko raskausajan +4,9kg)
turvotus: +
RR: 155/98 oli alin mihin päästiin, kotona mittailua useammin
pissa: puhtaat
sf: 39,5 täältä Rauha tullaan [:@] v***u se lääkäri osannu mitään mittaa kun sai perjantaina 36. ei yhtään laskenu [>:] varmaan saavutan ton 40 maanantaihin mennessä
lapsivedenmäärä: N+
RT
sikiön syke: 135-140
liikkeet: ++

nyt sitten mittaileen paineita ja odotetaan maanantaita kun on jorvissa tarkastus [8|] en kyllä välittäis vaikka tämä vappupallo räjähtäis jo ennen maanantaita [:(]
 
Vitsit, miten sitä näin loppua kohti on alkanut koko ajan vaan enemmän odottamaan noita neuvolakäyntejä. Eilenkin olin ihan pettynyt kun olen jo viikon luullut, että se olisi tänään mutta se onkin vasta huomenna [:@][:D]
 
Takaisin
Top