Neuvolaterveiset :))

Mäkin kävin kirppareille pyörimässä mutta mukaan ei tarttunut mitään [&:] oon huono shoppaaja [8|]
 
Mukava kuulla et jollain on ollut hyvä päivä! [:)]
 
Se ei riitä et vanhenen tänään, mut aamulla kun lähdin neuvolaan niin oli autosta etukumi tyhjä! Sit soitto miehelle et mitäs tehdään kun sen piti lähtee töihin mun neukun jälkeen. Päästiin sen auton kans sit semmoselle renkaidenvaihtopisteelle missä se mies juurikaan suomee puhunu. Koita siinä sit selvittää! No saatiin onneks vararengas alle ja mies töihin.
 
Nukuin sit päikkärit mut ei olis selkeesti pitäny nousta ylös...odotellaan putkimiestä käymään kattomassa tota meidän kylppäriä. Siellä on vastikään tehty putkiremppa mut jostain katosta vuotaa vettä. Vissiin joku liitos vuotaa...no ovikello sit soi ja menin avaa ku tottakai aattelin et se on se...mut se oliki tv-lupatarkastaja [:@] Minäku ikinä yleensä avaa ovea jos en tiedä et joku on tulossa...ja nytki toisaalt tiesin kyl odottaa vierasta mut että sattuki päivän valitsee! Ainoo plussa et ollaan vasta muutettu tänne...ei pitäs hirveesti joutuu takautuvasti maksaa...ei siinä sit auttanu ku antaa tiedot ja kiittää käynnistä.
 
Nyt sit kauhul odottelen et mitä seuraavaks..uskalla persettäni liikuttaa sohvalt enää mihinkään [:D] Ja et saako sen renkaan nyt sit korjattua vai tuleeko lisää ylimääräsiä kustannuksia täst päiväst ja joutuu ostaa uuden rengasparin...
 
Onnea Mimmu86  syntymäpäivän johdosta !!!

ja.. voi harmi kaiken muun kommelluksen kannalta.. toivottavasti loppupäivä sujuu paremmin
 
tv-lupatarkastajillehan voi sanoa että hyvää päivän jatkoa ja käännyttää ovelta jos ei oo näyttää kotietsintä-lappua. Nehän ei oo poliiseja, niin ei niitä tarvii päästää sisään. Mulla on onneks käyny hyvä tuuri, eikä oo koskaan ees tarkastajaa käyny (ainakaan kun kotona oon ollu).Paitsi tietenkin jos sattuu nin huonosti että kuulee televisio äänet ovelle :)

Näkiks se rengas tyyppi siinä mitään, että onko joku kakara vetässy siihen reijän vai mitä epäilivät?
 
Ne voi olla kyttiä siviileissä, jostain muistaakseni niin luin. Mutta en usko niiden saavan mitään kotietsintälupaa tv-luvan perusteella. [:D]
Meillä on kerran käynyt tarkastaja niin et mies sattu aukaseen oven. Näki kaukosäätimen sohvalla, ite tv:tä ei ovelta nähnyt. Mies kovasti väitti kaken olevan streoihin ja että ei meillä oo telkkaria. Eihän se voinu siihen mitään änkyttää takas.

Ja onnea Mimmu! [:)]

Neuvola olis huomenna. "Jännittää" mitä sf on nyt kun palaan kahden neuvolan jälkeen taas omalle tädille. Noi on tuntunu saavan kaikki vähän eri lukuja. Pitää myös pyytää tätiä kuunteleen sitä sykettä vähän aikaa, kun se kätilö sillon pe pelotteli, ettei vaihtelua ole tarpeeks.. Tähän saakka tädit on sanonu että vaihtelua on hyvin..
 
No mutta pointti kuitenkin oli että niitä ei ole pakko päästää sisään ilman kotietsintälupaa, joka kyllä joo voi olla vaikea saada. Ei oo onneks omalle kohdalle koskaan sattunu *koputtaa puuta*

Joo kaikki neuvolan tädit puhuu käsialasta.. aina alkaa hymyilyttää kun tutkivat mahaa ja selittävät että kun käsiala voi olla niin erillainen kuin edellisellä esim. [:D]
 
Inxu  juu toi tuli vaan mulla mieleen ni piti kirjottaa. Vähän tosiaan tuntus hullulle jos kotiluvan sais ton perusteella.

Ja hauska sano tohon liittyen toi käsiala. [:)] Mutta mä olen kyllä nyt huomannut tosi eron noissa täteissä ja niiden mittauksissa! [:-]
 
Kiitos! [:)]
 
Joo, näin mäkin kuulin sit kun mies tuli kotiin ettei olis tarvinnu päästää...en tosin tiiä olisko ollu iloa kun kuulu ovelle asti et oli töllö päällä. Onneks tosiaan ollaan vasta muutettu tähän niin on vähän pienempi lasku tulossa.
 
Inxu ei siitä löytyny edes reikää...et tiedä sit onko joku veetutuspäissään käyny sen tyhjentämässä vai mitä...nyt vaan jännätään et kestääkö se kun rengas oli päässy molemmilt puolilta vähän murtumaan kun sillä joutu ajaa. Mies totes et ajellaan synnytykseen asti ainakin vararenkaalla. Olis ilkee alkaa vaihtaa rengasta kesken matkan synnärille [:D]
 
Neuvolaterveisiä tältä aamulta, kun viikkoja 36 + 5

Paino: 70
ei turvotuksia
Verenpaine 119/70
SF-mitta: 31,5
Tarjonta: II RT
Syke:+145
Ja vatsan ympärysmitta 100,5 cm
Liikkeitä roimasti, pää kiinnittynyt lantioon ja ollaan auki kahdelle sormelle. Malttamattomana odotan josko vaikka jo alkaisi ipana ensi viikolla syntymään..
 
Neuvola tänään 36+5

Pissa puhdas
Paineet 121/73
Hemppa 136
Painoa +400g/vko
Syke 136
Sf 30cm, nyt tiputtiin ihan alarajalle..
Turvotus -

Se tunnusteli mahaa vaikka kuinka kauan. Sanoin sille ennen tuota koko tunnustelua, että eilen en oikein tiennyt miten päin vauva on. Normaalisti pylly ja selkä oikeella ja jalat tonne vasemmalle. Eilen luulin et pylly on tossa oikeella ihan ylhäällä, mutten tuntenut selkää lähtevän siitä alas ja oikeella puolen tuntu kanssa jotain "isoa", ei jalkoja.. Se tunnusteli ja tunnusteli, sanoi hänestä tuntuvan, että pää on ihan ihan alhaalla(ei käyttänyt sanaa kiinnittynyt tai laskeutunut enkä mä tajunnu kysyä...) ja siitä heti yläpuolella kädet rinnan päällä.. Jalat vasemmalla puolen sivulla ja tunkikin toista jalkaa samaan aikaan. Sit se sano, että voidaan kuitenkin varata ultra jos tahdonm että varmistuu asia.. [:-] Kuunteli sykkeet ja siitä sitten kuitenkin meinas, että on raivotarjonnassa. Mä en osannut kyllä epäilläkään ettei ois rt:ssä, mä luulin ultraa tarjoovan siks, että kädet ois jotenkin "väärässä" paikassa, kun en muutakaan syytä keksinyt. [8|] Sf lähti joskus viikolla 30 laskemaan alakäyrää kohti ja nyt oltiin siis ihan alakäyrällä. Äitillä on mennyt aikalailla ihan samoin. En tunne päätä tuolla alhaalla, että ahdistais tai painais tms, eikä äitikään tuntenut. Oisko tuo sf sit laskussa et vauva on jo laskeutumaan päin? Ultrassa on kuitenkin katottu vauvan kasvu ja virtaukset perjantaina.. Musta se missä se päätä tunsi, oli jo niin alhaalla, että eikö se oo kohta jo pää pihalla. [:D] Tunsi sen ihan tossa luilla alhaalla.
 
Mul oli eilen neuvola, kaikki ok. Sf- mitta nyt 33cm, eli pikkaisen kasvanu.

Mulla tunnusteli kans kauan ja sit totes ettei tunne päätä enää ollenkaan. Eli ihan tos tulossa vissii. Mä kyl sit sanoinki, et mul on sellai tunne alkanu olee niinku istuis jonkun pään päällä aina välillä. Se on oikeesti aika jännä tunne mut kyl sen ite tuntee et vauva on tosi alhaal!
 
Viimeinen lääkärineuvola oli tänään. [:)] Seuraavia tuloksia saatiin:

Viikkoja 35+6
paino muutos/viikko +350
verenpaine 125/77
pissa puhdas
kohdunpohjankorkeus 32.0, tasan käyrillä mennään. [:)]
Raivotarjonnassa
vauvan sydämensyke +140
liikkeet ++
kohdunsuu 2.0 ja pehmeä/kiinni

Pitäisi mahtua syntymään ihan normaalisti, mutta vauvan koosta ei sanonut mitään. Todella nopea käynti oli, meni huoneessa valehtelematta varmaan max 15 min. Olikohan lääkärillä kiire tauolle. [:D]
 
Neuvolassa käyty tänään, loppuraskauden lääkärikäynti 35+5.
Paino oli 71,5kg, -215g.
Paineet 121/78
Hemoglobiini oli 142, eipä oltu mitattu viikkokausiin, joten nyt ei tartte syödä enää rautatabletteja kuin 1-2 kertaa viikossa
SF-mitta 34, kaksi viikkoa sitten 33,5
Painoarvio 2777g, hyvin menee käyrällä ja tätä menoa se on LA:na n. 3400g eli ihan minun kokoinen
RT
Syke +
Likkeet ++

Kohdunsuu on edelleen kiinteä ja kiinni, mutta lyhentynyt 3cm:stä 1cm:iin [:)]
Alhaalla on vaavi ja niin hän on ollut jo viikkokausia, jotenka ei laskeudu varmaankaan sen kummemmin mihinkään.
Turvotusta mulla ei edelleenkään ole missään.
 
Teillä toisilla ne paikat vaan pehmenee ja lyhenee tai on auki jo yhelle tai kahdelle sormelle,kun mulla on umpi kiinni [:D] ja täysmittanen.
 
Mullakin varmaan pysyy kiinni ihan loppuun asti ja varmasti syntyy 2 viikoa myöhässä mun tuurilla. Käytiin tänään synnärillä tutustumassa(vihdoinkin). Ihan mukavan olonen paikka ja mukavan oloset kaikki hoitajat mitä tuossa nyt tapasi. Todella hyvin tuntu että saa sitten itse päättää mitä lääkettä ottaa kun H-hetki iskee. Lukenu Jorvista ties mitä netistä.
 
Mulla on tutustuminen ensviikon tiistaina.Anoppi lähtee mukaan,kun mies eikä äippä pääse. Toivottavasti tuolla koksissakin olisi mukavaa väkeä. [:)]
 
Meijän piti mennä eilen, mutta tänään tajusin, että eipä menty ei.. Ehkä sitte ens viikola paremmalla onnella, jos ei ole vauva jo ulkona siihen mennessä :D. Oliski!
 
Joo Lme teijän vauva syntyis vaik viikonloppuna ja sitten ensviikolla menisitte vauva kainalossa tutustumiskäynnille [:D]
"hei,me tultiin nyt kun viime viikolla unohdettiin :)"
[:)]
 
Takaisin
Top