Neuvolaterveiset :))

RV 38+4 Lääkärin tarkastus

Paino 72kg (lähtöpainosta +14kg)
Sf 38
Sydän äänet ja paineet oli hyvät
Kohdunsuu 1cm auki, mut kohdun kaulaa oli vielä ihan reilusti jäljellä eli lääkärin olettamus oli et vielä menis ehkä se viikko... eli LA aikoihin päästäis enneko alkaa syntyä.
 
Neuvolalääkäri 20.4.2010

RV 37+0
PAINO 77,3kg (20kg lähtöpainosta tullut ylöspäin)
RR 142/93 (noita lukemia on ollut koko ajan, niin kotona kuin neuvolassakin)
PISSA ok
TURVOTUS +
TARJONTA 1rt, ei vielä kiinnittynyt
SYKE +
LIIKKEET +
KOHDUNSUU ok, ei muutoksia

Ei suostunut lääkäri sanomaan mitään minkä kokoinen tuo muksu voisi olla. Kun kysyin että mahtuuko se tulemaan, vastasi että "kyllä ne aina jotenkin tulee ulos, jos ei muuten niin leikkaamalla"... Kiva kiva. Eí siis minkään näköisiä painoarvioita eikä synntystapa-arvioita täällä.
 
Miten saatte käydä tutustumassa synnärillä kun ei täällä Oulussa ainakaan saa? [8|]
olisipa mukavaa nähdä paikat etukäteen niin vähenisi ainakin vähän jännääminen.
 
Aurinkopuuteri meillä ainaki se synnytyssairaalaan tutustuminen kuuluu osaan synnytysvalmennusta, joka puolestaan kuuluu perhevalmennukseen.

Se on kyllä totta, että kun näkee vähä paikkoja etukäteen (ite tosin käyny jo tsekkaamassa paikat kahteenki otteeseen siellä..) niin jännitys ei oo yhtään niin kova, ku mitä se vois olla sit ku lähtee ihan synnyttämään. Ainaki itelle jäi hirmu hyvä kuva niin itse synnäristä, kuin hoitajista ja lääkäreistä. Saa nähdä miten käsitykset muuttuu sit synnytysvalmennuksen jälkeen, mutta epäilen että muuttuu [:)]
 
Täällä Helsingissä myös (ainakin Kätilöopiston Haikaranpesässä) synnytyshuoneeseen ja sen/niiden varusteluihin tutustuminen kuuluu ensisynnyttäjien synnytysvalmennuksiin. Nyt kun ollaan toista kertaa samaan paikkaan tyrkyllä, ei noita valmennuksia ollut. Synnytyssuunnittelukeskustelun kätilön kanssa kävin kyllä samaisessa synnytyshuoneessa, jossa esikoinen taannoin syntyi :)
 
                               30.3.         9.4.              15.4         22.4

Rv                                  35+2          36+5             37+4        38+4
HB                                 133                                              138
RR                                  118/75        123/77          117/73     115/69    
Paino                         70.7kg           72.3kg             72.8kg       72kg
Sf                                  
29cm           31cm               33cm       33cm              

Sikiön paino (29.3.)  
2750g (Extraultran ja synnytystapa-arvion yhteydes, arvioitu synnytyspaino 3.5-3.8kg tienoilla)

Syke                           
+138                +140                +130          +130    
Liikkeet                         ++                  ++                   ++              ++
Asento                          
RT               RT                RT             RT

Nyt rv 38+4  Neukku taaskin sanoi, että kyllä hyvin alhaalla paikallaan alkaa olemaan ja ettei enää muutu. Liikkeetkin alkavat olla pienempimuotoista ja Sf ei myöskään enää vaihtele loppuajasta. Seuraavaksi viikoksi varattiin aika, mutta naureskeltiin että saa nähdä mikä on tilanne silloin että pääsemmekö paikalle vai olemmeko sairaala reissussa [:D]. Olen siis kävelevä aikapommi [:D]!
Pienistä ohimojomotuksista sanoi että voi ihan johtua hartiaseudun voinnista kun muuten kaikki näytää hyvältä.

Niin... Tampereella ei pääse Taysiin tutustumaan ennen synnytystä.
 
Juu tays on kovin säästäväinen ja kaikki valmennus tapahtuu vain virtuaalisesti netissä [8|] ihan kiva oli käydä kääntymässä edes siellä äippäpolilla niin tietää nyt fyysisesti mihin niiltä synnärin ovilta pitää sit mennä [:D]
 
Neuvolaterkuja täältäkin [:D]

Oma ihana terkkari paikalla ja sen lisäks opiskelija (kylläkin jo iha aikunen, ja itekin synnyttänyt).

Kaikki oli hyvin. [;)]
Paino +500g /vko,
koko raskauden aikanen painon muutos: -1,2kg,
Turvotus: -
Pissa: -
hemoglobiini 150,
verenpaine 121/83
Sf: 37 (sama ko viime viikolla)
liikkeet ++
sydänäänet Doblerilla: 170!! Ihmetteli terkkarikin et siel on täys meno päällä pikkusella. Tällä kertaa ne äänet kuulu navasta alas viistoon oikeelle.
Vauvan asento jäi edelleen vähän auki, mut kovasti meinas et poikittain se on, iha niinko munki mielestä. Pää kuitenkin ylempänä ku mitä pylly, et toivoa on et sais ittensä väännettyä vielä oikeeseen suuntaan ennen ku synnytys käynnistyy.

Ens keskiviikkona ultra, jossa takrastetaan sit viel kokoarvio, tarjonta, mahtuuks ulos alakautta jne. Jos on edelleen poikittain viikon päästä, niin terkkari meinas et saan sit todennäköisesti ajan keisarille viikkoa ennen laskettua aikaa. Jännää on, ei voi muuta todeta, mut hyvä et pikkusella vauvelilla ainakin kaikki oli hyvin.[:D] Mieli korkeella kumpaisellakin [;)]
 
vauveli: kunnon syke sinun vaavilla [:D] Peukkuja pidetään että tajuaa kääntyä oikeeseen suuntaan [:)]
 
Oulussa noi synnärille tutustumiset on lopetettu kaiketi säästösyistä ja siksi ettei henkilökunnalla ole aikaa paikkoja esitellä. Ikävää kun ei pääse etukäteen katteleen et mihin sit menee..
 
Tänään oli neuvola, rv 37+3.

Paino 68,9kg. Tuli sit takas se, mikä lähti viimeks [:D] Tosin hetki sitten syöny.
Turvotus +-
RR 139/93, taas toi alapaine hirmu korkee neuvolassa mitattuna. Pitää jatkaa kotimittauksia.
U-Prot. -
U-Gluk. -
SF 33, toissaviikosta 1cm kasvanu
lapsivedenmäärä n
Tarjonta rt
Sydämen syke +
Liikkeet ++

Pikkuisen päätä sai liikuteltua ihan hitusen enää, meinas neuvolatäti jotta saattaa vappuvauva tulla [:)]

Seuraavan kerran neuvola ensi torstaina.
 
Vika ultra ja sisätutkimus.
Käskettiin laittaa synnärin kassi valmiiksi! Oli viikkoihin nähden pehmeä... Cervix 1,5 cm, sormella auki. (mutta ei kai vielä varmaksi kerro että ois syntymässä pian?!)

Ihan mukava täti, vaikka inhottavasti töksäytti ettei mun maha kyllä mikään iso ole!! Ja sitten ihmeteltiin vauvan kokoa. Ei ole viikkoihin (tai kohdunkaulan pehmenemiseen) nähden "tarpeaksi" iso... Painoarvio olisi nyt 2449 g.

Tosin minä olen syntyessäni (esikoinen) ollut n. 2,97 kg ja mies n. 2,8 kg. Tulisi geeniensä mukaan vain sirokokoinen... Napavirtauksessa ja istukassa ei vikaa.

Onneksi ma neuvola. Voi kysellä noista tuloksista lisää.
 
On tosi tyhmää ettei sinne pääse katsomaan. Mutta sinne on vaan sitten mentävä ja varmaan ihan mielellään jos kivut siinä vaiheessa kovat. [;)] Hyvä kumminki tietää, että mistä ovesta sisään ni se on jo jotain. [:D]
ALKUPERÄINEN: Katt_i

Oulussa noi synnärille tutustumiset on lopetettu kaiketi säästösyistä ja siksi ettei henkilökunnalla ole aikaa paikkoja esitellä. Ikävää kun ei pääse etukäteen katteleen et mihin sit menee..
 
Kaikille tunnutaan sanovan että lähtö voi olla lähellä [8|] Mulla on huomenna lääkäri, varmaan sanoo että menee 2 viikoa yli [:@] Alkanu kyllä päivittäin olemaan jonkin moisia menkka-maisia kipuja alamahalla.. Enenemmän ja enemään tuntuu liikket alempana.. ehkä se on vaan omaa toiveajattelua [&:]

multatassu: en mä nyt tiedä onks toi nyt niin hirveen pieni. kyllähän se lyli kolmen kilon menee jos on laskettuun asti mahassa, kun viimesen kuukauden aikana pitäis tulla kilo.. ootko itse tullut ajoissa, kun noin pieni oot ollu?
 
PYH! On ihan riittävän iso sun vauvas multatassu. Mulla on viikkoja kasassa 37+5 ja koko-arvio ja ultralla "varmistettuna"on 2500 g. Sanovat et siro on, mutta ihan "tarpeeksi" iso syntymään jo. Älä siis huoli! Mullakin kohdunkaula pehmeä ja lyhentynyt 2 cm:iin. Ei tosin oo lääkärin mukaan ihan viikon sisällä syntymässä, mutta tuskin 4 viikkoakaan tarvii kituuttaa [8|]
 
ALKUPERÄINEN: Aurinkopuuteri

On tosi tyhmää ettei sinne pääse katsomaan. Mutta sinne on vaan sitten mentävä ja varmaan ihan mielellään jos kivut siinä vaiheessa kovat. [;)] Hyvä kumminki tietää, että mistä ovesta sisään ni se on jo jotain. [:D]



Se paikkahan on helppo löytää. Siellähän lukee isolla synnytykset vai mikäs se oli :) Muutaman kerran tullut käveltyä siitä ohi, kun asuin Oulussa vuoden ja olin töissä OYS:ssä. No kyllä tuolla Jorvissa kun oltiin käymässä tutustumassa ja siinä hoitaja selittäny ummet ja lammet siitä että kun tulee niin tähän joutuu ensin puoleks tunniks käyrille ym ym  niin yks kysyy tarkentavan kysymyksen: " Siis tännekkö me tullaan sitten kun synnytys on alkaa" [:D] Ei millään pahalla, mutta kyllä siinä meinas pokka pettää [8|]
 
vauveli hassua, että vauvat olis meillä ihan eri asennoissa kun sykkeet kuuluu samoista kohdin. [:-] Ja jos pää on ylempänä kun pylly ni mun päähän ei mee kuin ne sykkeet sit kuuluu navan alapuolelta. [:-] Mutta enpä minä näistä sen enempää tiiäkään. [:D]
 
Inxu ei mulla ainakaan ole lähtö lähellä vaik LA onkin...viimesestä neuvolalääkäristä ei ollu viimeviikon ultraan tapahtunut mitään muutosta kohdunsuulla, väliä kuitenkin näillä melkein kuukausi...se oli aika kova pettymys kun odotan jo sitä poksahtamista! Onneks neuvolassa oli kuitenki jo vähän tullu alaspäin (vissiin) ja jotenki kiinnittynytkin muttei viel kunnolla.
 
Rassaa kun ei saa enää edes kunnolla nukuttua kun niveliä kolottaa, ei löydy hyvää asentoa ja vessassakii saa jatkuvasti ravata. Kaks edellistä yötä menny tosi vähillä unilla. Mut ei auta...jos poika nyt uskois kun on isiltäki tullu lupa syntyy tän illan jälkee [:D] (Kevään viimeiseen tenttiin lähti, et sielt ku tulee ni saa kuulemma syntyy millon vaan [:D])
 
Mimmu86: jos lupakin on isiltä tullut niin kyllähän se sieltä poksahtaa :D Joo mulla ei oo tippakaan mennyt alaspäin ainakaan tiistain neuvolassa.. saa nähä mitä lääkäri sanoo kohdunsuusta sitten huomenna.. varmaan 3cm ja kiinni -.-
 
Takaisin
Top