Neuvolaterveiset :))

Babaytoy sun massu on nyt tuommoinen pisara-massu [:)] Kovasti itsekin aina kyttäilen kerran päivässä että onhan massu vanhalla paikallaan [:D] toistaiseksi ainakin näyttäisi siltä.

Keskiviikkona on neuvola ja loppuraskauden lääkäri myös - sitä odotellessa!
 
Näyttäis vähän pisaralta [:D]

Mä kammoan sitä huomista labrassa käyntiä. Se sörkkiminen sattuu niin paljon. Tai no jotkut osaa ottaa rennosti,mutta mulla on aina aristanut [&:]
Ja sitten kun se nyt sen papan ottaa niin ainakii kahta eri vehjettä käyttää siinä kaapimisessa..[X(] Ei siinä muuten mitään,mutta tänäänki se lääkäri ujutteli sitä kättä siihen mallii,kun se olis yrittänyt nyrkkiä tunkee tonne [:(] -Kyllä vähemmästäkii menee naama rusinalle!
 
Babaytoy: Yrität vaan ajatella positiivisesti että sun terveyttä tässä ajatellaan. Itselläkään ei nuo papa-kokeet koskaan suuremmin ole olleet mitään nautintoja. Viimeksi ihan lääkäri sen otti ja onnistui saamaan verenvuodon alapäähän ja muutenkin sattu kyllä normaalia enemmän.. Kyllä vähän kismitti, mutta hyvän asian takia niitä otetaan.
 
Kiitos neuvosta ja yritänhän mie,ettei se kipu iske päälle sieltä ekana,mutta ääh. [&o] Nää kuusaan terveyskeskusporukka on niin ilkeitä muutenkin ja sitte jos siellä on joku kovakouranen,joka vahingos puhkasee kalvot ja jaja..[&o][:(][:D] eikai nyt sentään. Rupeis vaan tuo kanava lyhenee niin ei tarvis kaivella sieltä ihan perukoilta.

Mä oon kyllä hirvee paskahousu ja valitan tästä kokoajan,mutta mä en vaan siedä sitä,ja toki ajattelen terveyttäni ja raskautta ennen kaikkea...
ei vaan lähde mielestä tuo.[8|]
 
Mulla on sama hammaslääkärin kanssa.. pitäis ja pitäis.. pitää kun vauva syntyy ottaa itteänsä niskasta kiinni ja soittaa aikaa.. kävin viime keväänä yhdellä ihanalla hammaslääkärille niin pitää sille samalla ottaa aika.. jos muistaa nimen :P
 
Nooh ei se ainakaan enempää satu kun synnytys :) Kyllä se hengissä selviät.
 
Babaytoy

Mun neuvolalääkäri otti ekalla kerralla Papa-kokeen... Hassua ettei sinun lääkärisi nyt samalla ottanut...
Lääkäri tekee sen niin paljon paremmin kuin siellä labrassa. Mulla ainakin pahoja kokemuksia labran ottamasta papasta [:(] Tämän ei nyt todellakaan ole tarkoitus pelottaa. Jokapaikassa eri ihmiset ja toimintatavat.
Ja kerran kun olin gynellä niin ne otti Papan ja siinä tuloksissa oli just jotain tulehdukseen viittaavaa ja ne kehoittivat ottamaan Klamydian, mikä mulla oli sitten puhdas.

Mulla vasta perjantaina seuraava neuvola-aika...
 
Rauha No eipä tullut mieleen ollenkaan. [:-] Niin miksköhän se ei ottanut..vaikka jokaisella näillä kolmella lääkärikerralla sitä papaa niin on ainakii otettu sitten. Kun se kerta muutenkii niitä näytteitä ottaa sieltä kanavasta niin miksei ota papaa..
Kiva,kyllä mua nyt pelottaa enemmän,vaikka teidän tarkoitus se ei ollut [:D][&:]
Nää hoitajat täällä terveyskeskuksessa harrastaa jotain ikärasismia ja kohtelevat sitten sen mukaan. Ajattelin joskus 11 aikaa mennä sinne. Varmaan saan taas samaa kohtelua kun eilenkin kun vein sen pissanäytteen..hmpph [&o]
Mikä niitä oikee vaivaa,onkohan niillä menkat vai hiekkaa p****ssa,kun pitää kohdella törkeesti ja epäammattimaisesti. Vitsi kun pongaan sieltä jonkuu palauteboxin niin saisvat vähän lukemista omasta käytöksestä.

Juu..minäpä tästä lähden nukkumaan. [:)]
 
Mulla on parilla viime kerralla vähän sattunut kun olen neuvolalääkärillä käynyt. Se kun on tunnustellut sitä kohdunsuuta käsipelillä niin se on tuntunut pahalta. Mutta eipä mulla muuten ole koskaan sattunut gynekologin tekemät tutkimukset. Ilmeisesti ei kuitenkaan ole niin kovin harvinaista, että ne sattuu? [8|] Ikävä juttu...
Mua muuten vaan inhottaa ja ahdistaa se ronkittavaksi meneminen. Ja mieslekuria en niin välittäisi enää ottaa. Ensimmäinen jolla kävin pillereitä hakiessani oli mies ja jotenkin ällöttävä, ja se raahas jonkun opiskelijankin meikäparan kauhistukseksi tuijottamaan ja kaikenlisäksi pyöritteli yhtään varottamatta niitä sormiaan vielä sielä toisessakin röörissä.... ja kun se äijä oli vielä jotenkin niin limanen... Shokkikokemus [:'(]
 
Mä en sit osaa rentoutua lääkärinkäynnillä kun pitää tutkia paikkoja...
Viimex neuvolalääkäri taas joutui sanomaan että yritä nyt rentoutua mut minkäs teet kun kamalalta tuntuu...
(oon niin helevetin kipuherkkä). Harmittaa kun en voi rentoutua kun se mun lääkäri on ihan mukava nainen ja olen sille sanonutkin et tuollaiset tutkimiset inhottavaa vaikka ne olis kuin rutiineita ja tiedän et niitä täytyy tehä...

Nyt viimex neuvolalääkäri sit kokeili vielä tarkemmin kun katsasti mun lantiota ja sanoi et 4-kiloinen mahtuu hyvin ulos...

Sama juttu viime perjantaina sairaalassa kun tekivät sen synnytystapa -arvioinnin. Eli sisätutkimusta taas. Ajattelin et mitähän siitäkin tulee ja mies vielä mukana... (siis ei niin et mä häpeäisin mut lähinnä se et mitä sekin ajattelee jos mulle joudutaan sanomaan et koita rentoutua jne. Vaik ei se siitä kyl mitään oikeastaan ajattele...)
Yllätyksekseni se meni oikein hyvin se tutkimus... Tosin sit kun se koitti sisäkautta mun lantioita niin se vihlos tosi pahasti... Mut kyl ne sen siellä tietää et epämukavaahan se on... Ja kai se on sit vähän pahempaa kun se vauva sieltä työntyy ulos [:D]
 
Ei nuo gynekäynnit kyllä ikinä mukavia ole ollut [:'(] Minust se on vaan niin intiimipaikka et miks pitäis jalkoja vieraille levitellä kerta vuoteen tai kahteen [:D] Tottakai täytyy huolehtia ja säännöllisesti oonkin käyny vaik ajattelenki näin. Äiti aikanaan sanoi et turha sitä on jännittää et sit kun lapsia tulee niin viimestään saa olla koko ajan levittelemässä ja niinhän se on mennytkin [:D] Meillä oli vikalla lääkärikäynnillä kätilöopiskelija paikalla...ei ollu kauheen kiva juttu! Lääkäri vaan ilmotti et meitä on tääl kaks vaikka mun käsittääkseni olis pitänyt kysyä että sopiiko että opiskelija on paikalla...Noh, oli ja meni onneks jo.
 
Tuoreeltaan neuvolasta
 
20.4.2010
38+2
sf-mitta 36cm (viittais siihen et ollaan vähän laskeuduttu *tuulettaa* [:D] kun viimeks oli 37cm ja tuntunu pari päivää aikamoista painetta tuolla alhaalla)
RT (pääkin oli jo ainakin jonkun verran kiinnittynyt, ei saanu th enää heiluteltua)
syke 145 +
hb 128
verenpaine 128/84 (parempaan suuntaan tääki menossa)
pissat puhtaat
sokeriarvo hyvä
liikkeet ++
painoo oliki sit viikos tullu 2kg [&:] osin johtuu turvotuksesta mut sit varmaan on jotain tekemistä silläkin et käytiin miehen kans sunnuntaina ulkona syömässä mun synttäreiden kunniaks...ja pitkän kaavan mukaan [:D]
 
Nyt on sellanen olo et kyllä tää poika ehkä sittenki vielä ulos tulee [:D]
 
 
 
Ai ku hienolta näyttää tuolla etusivulla, että jäljellä on enää 2 viikkoa ja 6 päivää [:)]
Jotenki ihan uskomatonta.. kohta saa pikkuisen syliin! [:)]

Noista gynekäynneistä, ei ne oo mullekkaan ikinä ollu mikään mukava kokemus.. kipua tosin en ikinä oo tuntenu noissa tutkimuksissa, mut epämiellyttävältähän se tuntuu. Pitää vaan koittaa aatella siinä tilanteessa jotain muuta, ja eihän se tutkimus yleensä kauaa kestä. Mullekin on sanottu, että sitte ku alkaa odottamaan lasta, niin jalkojaan saa levitellä yhden jos toisenkin kerran, ja niinhän se on menny [:D]. No mut se mikä ei tapa vahvistaa [;)]

Mimmu86 ja Rauha, teillä ei oo enää pitkä aikaa laskettuun! Jännät paikat, jännät paikat! [:)]
 
mimmu86: onnea laskeutumisesta :)

toivottavasti tämäkin pääsis tuulettamaan tossa parin tunnin päästä [8|]
 
Soitin 9.30 neuvolaan ja kyselin niitä eilisia virtsatuloksia. Bakteereja sieltä on löytynyt,luetteli jotain sieltä ja sanoi,että verisoluja myös,eli niitä mitää näkyy neuvolan testitikussa ja että siellä on jotain v.tietulehd. bakteereja,mutta viljelyä siellä ei näkynyt vielä,että viimeistään huomenna. Muuten,ei oikein osannut sanoa,että mikä mulla tuolla jyllää ja sitten sanoi,että kun on raskaana niin ne hormonitkin voi vaikuttaa jotenkin siihen,että tulee jotain oireita,mutta ei ole sitten sitä itse tulehdusta. [&:] -Ota tosta nyt selvää!
On kuulema sillee aika yleistä,että noihin ei löydy selitystä,mutta mä sitten sanoin,että täytyyhän tämä jollain saada pois,vaikka sitten v.tieantibiooteilla,jos se nyt oikeesti olis sitä,kun ne oireet mulla on.
ääääh. Turhauttavaa ja huolestuttavaa.
Vielä olis eessä se perhanan labra..
 
[align=left]Nooh huomenna selviää sitten :) Ei nyt varsinaisesti liity mihinkään, mutta esim vanhuksilla vaikka pissassa kasvais bakteeri niin ei aloteta edes antibiootti kuuria jos ei oo oireita. Mutta toisaalta jos pissatulehdus saa "riehua" tarpeeks kauan niin tulehdus voi edetä pahimmillaan vereen asti. Kannattaa hoitaa nuo tulehdukset kyllä pois. Eikä ne yleensä alota antibioottia ennen kun tietää mikä bakteeri siellä jyllää, että ei ns. turhia lääkkeitä tarvii syödä. [/align]
 
Toivottavasti saisin nyt selviä vastauksia [&o] Ei ole kivaa,kun sanotaan,että "Kyllä sulla bakteereja on,mutta en osaa kyllä sanoa,että mikä tulehdus on kyseessä" -jos ylipäänsä on tulehdusta.

Noniin..kävin äsken terveyskeskuksessa,-missä oli tällä kertaa ihan mukava vastaanotto. Olin menossa ulko-ovesta sisään niin mua ennen oli menossa joku vähän vanhempi nainen (40-50v) ja kun se näki,että olen raskaana niin se kiiruhti avaamaan mulle oven. [:)] Hymyilin ja kiitin häntä.( Vaikka olisin sen oven saanut itsekin auki,mutta mitenvaan. [;)]) No siis niin,menin luukulta kysymään,että tällaset pitäisi tulla ottamaan,että menenkö odottamaan labraan ja kutsuvatko sieltä sitten. Pääsinkin aika nopeasti kun olin ainut istumassa siellä. Sama nainen otti mut vastaan,kuka oli aijemmin käyttäytynyt mua kohtaan törkeästi ja mä ajattelinkin,että "apua,eikai tolle??" Mutta sitten se hymyssä suin ottikin vastaan. Kyseli sitten siinä,että mitä multa pitää ottaa ja näytin sen lähetelappusen sille ja kerroin niistä vähän ja mun tän hetkisistä oireista. Kävin ensin ottamassa virtsanäytteen,sen klamydian. Näillä ei nähtävästi ole kokemusta/koulutusta ottaa näytteitä yms.papaa raskaanaolevilta,koska kun tulin vessasta,odottelin ja istuin siinä niin ne hoitajat puhuivat siellä toisessa huoneessa,että kuinka voi ottaa papaa raskaanaollessa,että ihmettelivät sitä että miks on lähettänyt nyt sen ottamaan. Minuu rupes vähän hymyilyttää,kun tää kuka mut otti vastaan niin puhui siellä,että "Eihän sitä uskalla ottaa,mitä jos käynnistän sen synnytyksen vahingossa. Sillä on niin pyöreä tuo masuki,oikea pallo,ettei häntä sitten viitsi kauaa makuultaan pitää." -Täti tuli takas huoneeseen ja sanoi,että ei ota multa sitä papaa nyt,koska olen raskaana.Sanoin,että mut varmaan sentakia lähetettiin papaan,kun se on viimeksi otettu niin kauan aikaa sitten. Se ei nähtävästi ole tapana sitten,että lähetetään odottavat papa-kokeisiin,joten hän sanoi,että tule sitten otattamaan papa,kun olet synnyttänyt. -Hhhhuokasin helpotuksesta! [:D]

Mutta en selvinnyt sillä. Kyllähän sen täytyi ottaa alapäästä hiiva ja streptokokki,joten housut pois ja menoks vaan. Hän oli tosi varovainen,mutta mua aristi silti ja mainitsinkin siitä,että olen aina ollut tällain. Se kyseli useasti,että sattuuko kovasti ja sillä oli siis pienin niistä vempeleistä käytössä,ettei se vaan satuttaisi minuu tai aiheuttaisi jotain vahinkoa kohdulle tai suulle. Hoitaja sanoi,että ei voisi muutenkaan periaatteessa ottaa papaa,koska se pitäisi ottaa jostain tuolta kohdun perukoilta,jostain nupukasta ja sanoi,että kun olen raskaana niin se on ihan turvoksissa,niin se on mahdotonta ottaa.

Huomenna saan soitella tuloksia niistäkin siis,jos löytyisi joku tulehdus.
Oli onneksi nopea käynti. Epämiellyttävä kylläkin [;)][:D]

Niin ja löysin sen asiakaspalauteboxin kun odottelin vuoroani [:D],mutta en kerennyt rustailla kun kutsuttiin jo sisään.[8|]
 
Mimmu86, hih, ihan kun olisit mun eilisen neuvolaraportin kirjottanu! [:D] Mulla tullu kanssa sf mitta 1,5cm alas edellisestä (viikko sitten 37, nyt 35,5) eli laskeuduttu on. [:)] Painoa rykäsin mäkin yli kaks kiloa lisää ja meinasin pyörtyä siihen vaa'alle. Sydänäänet oli melkein samat (144) ja samoin verenpaineet. [:)]
 
Olin vielä sen jälkeen siellä lääkärillä painoarviossa ja sain ilahduttavia uutisia: tällä hetkellä painoa ultran mukaan 3 kiloa eli ihan normikokoinen pikkuinen! [:)] Ei siis mikään norsunpoikanen mitä ehdin jo pelätä. [;)] Ja kanavat on sen verran väljät ettei pitäis olla ongelmia synnyttää alateitse. [:)] Ja pää oli kuulemma jo sen verran hyvin kiinnittynyt että tuskin enää sieltä kääntyykään. [:)]
Lääkäri kun rupes tekemään sisätutkimusta ja törkkäs sormet sisälle ni totes että "oho, pää olikii jo täällä aika alhaalla, mahtaa jo painaa..." [:D] Ja niin se painaakii! Yritin kysellä että pystyykö siitä sanomaa yhtään että onko synnytys tänään vai kuukauden päästä mut ei kuulemma pysty. [:-] Sanoi että tuskin tänään kun kohdunsuulla pitäis vielä tapahtua aika paljon muutosta (oli siis vähän pehmennyt ja joku ulkosuu hiukan auennut muttei mitään merkittävää) mutta muuten ei pysty sanomaan mitään.
 
Mutta kiva kun kuitenkii jotain tapahtuu! [:)] Viime yö oli aika kauhea kun mahaa nipisteli ja vihlo ihan joka asennossa. Tiedä mistä tää nyt sitten johtuu kun ei oo mitään häikkää ollu. Mut sitte mä aattelin että ehkä nää kivut vaan vie sitä synnytystä lähemmäs. Toivottavasti niin eikä sillee että jokin on pielessä.
 
elikkä neuvola tänää 36+5:

painonmuutos: -100g
turvotus: ++
sf: 37,5 ([:@] vois alkaa jo laskemaan prkl)
vaavin syke: 140-145
pissa puhdas
RT

Alkaa tää sf-mitan nouseminen oikeasti kyrsimään. Laitto mut perjantaille lääkärille käymään, kun sanoin että mua huolestuttaa mahtuuko tulemaan ja mun selänkunto(soitti oikein lääkärille että ottaako mut kun hänelle on tauko merkittynä. lupasi ottaa [8|]). Sanoi myös että jos lääkäri ei laita lähetettä jorviin niin hän laittaa sitten ens viikolla.
 
Täältä terveisiä taysin äippäpolilta [:)] 2,8-3kg on arvio tällä hetkellä, että ihan ok kokoinen! Ja paikat on sen verran hyvin pehmenneet että kohdunsuu on jo sormelle auki [:D] hyvä, te harkkasupparit - hyvin ootte tehtävänne tehneet tähän asti!! *hih* ja mainiosti kuulemma mahtuu lapsi syntymään kun ei ees nelikiloiseksi kerkeä, ihanaa! [:D] Kyselin lääkäriltä niistä relaxbirth-synnytystuoleista, joita taysissa on käytössä (kuulemma siis yksi). Kehotettiin synnyttämään tullessa mainitsemaan halukkuudesta siinä synnyttää, koska niitä tosiaan on vain yksi! Joku tutkimus siellä on menossa niin että hyvin mielellään ottavat synnyttäjiä siihen tuoliin [:D]

Ja ihan päivä vielä olis kaivannut parannusta, löysin kirpparilta ison kasan vaatteita neljällä eurolla!! Tuolla ne nyt pyörii koneessa ja kohta saan ripustella kuivamaan [:D]
 
Takaisin
Top