Neuvolat

Itselläkin oli ahdistus kun piti neuvolaan soittaa ja varata kun keväällä sai perua neuvolat, verikokeet ja ultrat sitten jokasen yksitellen. Ja tällä kertaa siellä neuvolan päässä vielä vastasi joku elämäänsä kyllästynyt yksilö jolta ei mitään sympatiaa tullut keskenmenon kokeneelle, olisi ollut vaikka ja mitä kysyttävää mutta eipä sit tullut kysyttyä kun oli sellaisella asenteella vastassa. 😩
Onpas kurja kokemus😔
 
Sain neuvolaan ajan 20.11. Oli pakko soittaa, kun en osaa sanoa viime menkoista yhtään mitään olleet tosi sekaisin kesän jälkeen.
 
Ajattelin kysellä neuvolaan joskus ehkä ensi viikon lopulla tai seuraavalla. Ei kai uudelleen synnyttäjän tarvi niin aikaisin käydä, kun ei ole kaikki ihan uutta.
 
Ajattelin kysellä neuvolaan joskus ehkä ensi viikon lopulla tai seuraavalla. Ei kai uudelleen synnyttäjän tarvi niin aikaisin käydä, kun ei ole kaikki ihan uutta.
Mulla ainakin ajanvarauksen yhteydessä on maininta, että uudelleen synnyttäjän ensikäynti rv 8-10. Eri asia sitten toki miten pian ajan saa.
 
  • Tykkään
Reaktiot: Sen
Tota muuten mietin, missä määrin ei ole ensisynnyttäjä kun alatiesynnytys ekalla kerralla epäonnistui. Onhan sektiokin synnyttämistä mutta jos tällä kertaa synnyttäisi alakautta, onhan sitä tavallaan ensisynnyttäjä 🤔 ei liity siis raskausajan tarkastuksiin mutta synnytykseen liittyviin asioihin kyllä.
 
Ikävää kuulla että jotkut on saaneet kurjia kohtaamisia neuvolasta 😔

Mä olin yhteydessä tänään neuvolaan. Pyysin hcg-mittausta ja olipa ihana kohtaaminen taas 💞 neuvola on täällä pienellä paikkakunnalla toiminut äärimmäisen hyvin ja ollut aina empaattinen vastaanotto. Ekan raskauden ja esikoisen asioissa oli lähes aina sama terkka (pl.lomat ja nyt äplomalla) ja nytkin vastasi sama jonka kanssa asioin km:ssa. Heti sanoi että totta kai hän laittaa lähetteen 🥹 muutenkin kyseli vointia ja puhui lämpimästi.
 
Ja tosiaan varattiin eka neuvolakin jo vaikka sitä emmin. Kuitenkin siinä tulee sitten joulun pyhät ja uusi vuosi. Kun alun perin ajattelin vasta vu:n jälkeen varata mutta sekin on vasta rv.8.
 
Tota muuten mietin, missä määrin ei ole ensisynnyttäjä kun alatiesynnytys ekalla kerralla epäonnistui. Onhan sektiokin synnyttämistä mutta jos tällä kertaa synnyttäisi alakautta, onhan sitä tavallaan ensisynnyttäjä 🤔 ei liity siis raskausajan tarkastuksiin mutta synnytykseen liittyviin asioihin kyllä.
Kyllä se sektiokin synnytys on mun mielestä, ehkä ensisynnyttäjillä tarkoitetaan sitä ensimmäistä lasta mikä tulossa eli niin sanotusti täysin tietämätön kaikesta tulevasta. :)
 
Kyllä se sektiokin synnytys on mun mielestä, ehkä ensisynnyttäjillä tarkoitetaan sitä ensimmäistä lasta mikä tulossa eli niin sanotusti täysin tietämätön kaikesta tulevasta. :)
Joo tän ymmärrän mutta mietin siis mahdollista tulevaa alatiesynnytystä, että kohdellaanko siinä kuten ensisynnyttäjää tällaisessa tilanteessa. Eikö sitä usein sanota, että eka on vaikein jne. Eli pitää vähän valmistautua toiseen ensisynnytykseen 😁
 
Joo tän ymmärrän mutta mietin siis mahdollista tulevaa alatiesynnytystä, että kohdellaanko siinä kuten ensisynnyttäjää tällaisessa tilanteessa. Eikö sitä usein sanota, että eka on vaikein jne. Eli pitää vähän valmistautua toiseen ensisynnytykseen 😁
Aaaivan joo en sisäistänyt kunnolla :D
Totta tietysti että olis toinen ensisynnytys :D
 
Mulla ois eka neuvola-aika 22.11., jolloin ois 6+4 mittarissa 😊 tuntuu jotenkin kyllä että tosi aikasin toi aika, mutta ehkä mieluummin näin päin niin ehtii varailla sitten verikokeet ja np-ultra-ajan paremmin.
 
Itsellä olisi maanantaina eka neuvola tuolloin 7+6 / 8+4. Toivotaan et kykenen tonne nyt menemään, on nuo päivät nyt olleet vähän huonoja.
Pahoittelut, jos olet aiemmin avannut mutta mistä tuo heitto kahden eri viikkomäärän kanssa?
 
Pahoittelut, jos olet aiemmin avannut mutta mistä tuo heitto kahden eri viikkomäärän kanssa?
Neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan minkä perusteella tuo isompi viikko määrä. Kierrot kuitenkin ollut 33-37 päivää joten tuo pienempi viikko määrä tulee flon mukaan. Nt ultran jälkeen sit varmistuu ne viikot. Ite luotan enemmän tuohon pienempään viikko määrään.
 
Vielä en ole varannut ensimmäistä neuvolaa, mutta sellainen tuli mieleen, että onko täällä muita, jotka tietävät oman veriryhmänsä ja se on Rh-negatiivinen? Sehän selvitetään ensimmäisen neuvolan yhteydessä ymmärtääkseni?

Itselläni on, ja mietityttää ennestään miten tuo tulee vaikuttamaan raskauden aikana/raskauteen (pistoksen saamisesta synnytyksen jälkeen tiedänkin). Omilla vanhemmillani on ymmärtääkseni molemmilla (äidistä olen varma) sama, joten silloin me kaikki sisarukset olisimme Rh-negatiivisia (oma veriryhmäni on todettu labratutkimuksissa).
 
Neuvola laskee 28 päivän kierron mukaan minkä perusteella tuo isompi viikko määrä. Kierrot kuitenkin ollut 33-37 päivää joten tuo pienempi viikko määrä tulee flon mukaan. Nt ultran jälkeen sit varmistuu ne viikot. Ite luotan enemmän tuohon pienempään viikko määrään.
Aivan. Joo mulla sama vaikka ei ihan noin paljon heittoa. Laskin viimeisen vuoden ajalta kierrot ja sain keskiarvoksi 30. Esikoisen kohdalla neuvolan laskelmilla sain lasketuksi ajaksi 14.8., varhaisultrassa 17.8. ja nt-ultrassa 18.8. Lopulta syntyi 31.8.
 
Vielä en ole varannut ensimmäistä neuvolaa, mutta sellainen tuli mieleen, että onko täällä muita, jotka tietävät oman veriryhmänsä ja se on Rh-negatiivinen? Sehän selvitetään ensimmäisen neuvolan yhteydessä ymmärtääkseni?

Itselläni on, ja mietityttää ennestään miten tuo tulee vaikuttamaan raskauden aikana/raskauteen (pistoksen saamisesta synnytyksen jälkeen tiedänkin). Omilla vanhemmillani on ymmärtääkseni molemmilla (äidistä olen varma) sama, joten silloin me kaikki sisarukset olisimme Rh-negatiivisia (oma veriryhmäni on todettu labratutkimuksissa).
Mulla on kanssa Rh negatiivinen todettu, ja muistan ainakin sillon kkm yhteydessä sain sen pistoksen ennen tyhjennyslääkkeitä. Muuta en sitten tiedäkkään että miten vaikuttaisi 🤔 enkä ees muista että oliko miehen veriryhmällä jotain väliä vai ei, ei ilmeisesti vaikka mun mies on sitten taas Rh+
 
Vielä en ole varannut ensimmäistä neuvolaa, mutta sellainen tuli mieleen, että onko täällä muita, jotka tietävät oman veriryhmänsä ja se on Rh-negatiivinen? Sehän selvitetään ensimmäisen neuvolan yhteydessä ymmärtääkseni?

Itselläni on, ja mietityttää ennestään miten tuo tulee vaikuttamaan raskauden aikana/raskauteen (pistoksen saamisesta synnytyksen jälkeen tiedänkin). Omilla vanhemmillani on ymmärtääkseni molemmilla (äidistä olen varma) sama, joten silloin me kaikki sisarukset olisimme Rh-negatiivisia (oma veriryhmäni on todettu labratutkimuksissa).
Veripalvelun sivuilla on hyvin kerrottu veriryhmäimmunisaatiosta ja miten äidin Rh-negatiivisuus vaikuttaa raskauteen. Odotatko esikoista?
https://www.veripalvelu.fi/ammattilaiset/raskauteen-liittyvat-tutkimukset/seulontaohjelma-suomessa/
 
Mulla on kanssa Rh negatiivinen todettu, ja muistan ainakin sillon kkm yhteydessä sain sen pistoksen ennen tyhjennyslääkkeitä. Muuta en sitten tiedäkkään että miten vaikuttaisi 🤔 enkä ees muista että oliko miehen veriryhmällä jotain väliä vai ei, ei ilmeisesti vaikka mun mies on sitten taas Rh+
Tietääkseni jos molemmilla olisi negatiivinen, myös vauvan täytyisi olla negatiivinen. Mikäli toinen vanhemmista on Rh-positiivinen ja toinen negatiivinen, niin vauvalla voi olla kumpi vaan. Jos olen ymmärtänyt oikein, vasta-aineiden tuottamisen riski on lähinnä juuri jos äiti on veriryhmältään negatiivinen ja vauva positiivinen. Näin olen itse asian ymmärtänyt.
Ja ymmärsin niin, että tuo pistos on ikään kuin rokote, jotta seuraavissa raskauksissa elimistö ei alkaisi tuottamaan näitä vasta-aineita.

Tämä on vain se, mitä olen hakemani tiedon perusteella ymmärtänyt, en ole tosiaankaan asiantuntija tässä aiheessa kuitenkaan🤔
 
Takaisin
Top