Mun on kyllä pakko tänään soittaa neuvolaan ja kysyä tuosta ekasta ajasta ku se on vasta 10+4 että miten sitte ku haluan seulontoihin osallistua ja ultranki pitäis olla tuosta parin viikon sisään että kerkiänhän mää varmasti.. Täällä meillä saa neuvoloihin muksut ottaa mukaan mutta ultrista en kyllä oo yhtään varma. Varhaisultraan pitää kyllä esikko ottaa mukaan ku ei sille oo hoitajaa siksi aikaa ku ei tosiaan oo haluttu vielä kertoa muille tästä uudesta tulokkaasta. Mutta uskon kyllä että se isin kanssa osaa hienosti olla sen ultran ajan. :)
Täällä varattu neuvola 21.10. ja labrat taitaakin tulla seuraavalla viikolla ja ultra tulee heti viikko kaks labrojen jälkeen, jännää! :) kerroin ajanvarauksen yhteydessä, että pelottaa keväisen kkm takia ja kovasti hän yritti lohdutella, että peräkkäiset km ja kkm eivät olisi niin yleisiä.. Toivotaan niin!
Varasin neuvolan heti, huimilla viikoilla 4+3 :D Helpompi kun sai itse hieman sumplia mille päivälle ja tiesin, että 8+ vkolle ehdottavat. On siis 20.10. ja silloin 8+6, siihen on kuukausi! Onneksi ar-ultra varattu 19.10. niin saa hyödyllistä tietoa jonka kanssa marssia itse neuvolaan :)
Ylihuomenna eka neuvolakäynti ja ultraan pääsyä toivon mahdollisimman pian. Alkuvuodesta vk12 ultrassa ei näkynyt enää eloa, joten pientä pelkoa ilmassa josko taas. Mutta varpaat ja peukut pystyssä että tällä kertaa tulokas pysyy mukana loppuun saakka
Mites usein yleensä pitää käydä siellä neuvolassa? Meillä ei täällä siis sitä palvelua ole, mutta tänään käytiin terveyskeskuksessa kun piti hakea lähete uusiin verikokeisiin ja ne kyseli kyllä kaikki mahdolliset raskausjutut ja antoi sen raskausvihkosen ja sit buukkasivat vielä uuden ajan ens kuulle, ja mietin että minkä takia jos se on sitten se neuvolan vastine täällä.. eli käydäänkö siellä ihan kuukausittain muuten vaan juttelemassa? Oon täällä vähän pöljänä kun en ollu yhtään varautunut tommoseen, oletin että ois vaan juteltu niistä verikokeista.. :)
Meillä oli tänään eka neuvola ja hyvin meni :) Jutellessa hujahti peräti kaksi tuntia, mutta oli kiva puhella, kun neukkutäti oli niin mukava. Seurava aika onkin sitten 11.11 jolloin tapaan lääkärin. Sitä ennen pitää käydä antamassa labrat (veri- ja virtsanäyte) viikolla 10 ja aika ultraankin tulee jossain vaiheessa.
Vieena, jutustelun lisäksi neuvoloissa otetaan paino, hb, verenpaine, stiksataan pissa, kuunnellaan sydänäänet ja seurataan sitä sf-mitan kasvua. Meillä näyttäis olevan 9 neuvolakäyntiä sisältäen nt- ja rakenneultrat, ensisynnyttäjillä yks käynti enemmän (lopun synnytystapa-arvio)
Mangolia, kiitos :) paino ja verenpaine katsottiin just tuolla ja juteltiin sairaudet ja kaikki läpi, eli kai tuon voi sitten neuvolaksi ajatella! Hyvä vaan, mä jo ehdin kauhistella ettei täällä muka ois mitään tuommosta vakituista seurantaa.
Millonka mun pitäisi neuvolaan ottaa yhteyttä? :) uskaltaako huomenna sillon ois oikeasti menkat alkanu mutta testeissä näkyny jo kolme päivää haaleana plussat :)
Neuvolassa käyty ja kaikki hyvin. Sain ajan ar-ultraan 3vk päähän jolloin ois rv10+3. Saan mielenrauhan sitten toistaiseksi.. takana siis 4 raskautta ja 1 synnytys, joten tarkistetaan että tällä kertaa kyytiläinen on oikeassa paikassa ja että kehitys on ollu normaalia..
Mulla on neuvola parin viikon pääst, silloin on viikkoja 8+3 ar-ultran mukaan ja 9+2 menkoista. Meillä ekassa neuvolassa ultrataan. :) vaikka syke näkyi mitta viikot tarkastetaan.
Mäkin varailin jo tällä viikolla ekaa neuvolaa, viikkoja nyt 5 menkoista. Halusin olla ajoissa liikenteessä lähinnä kalenterihaasteiden vuoksi. 7.10. sinne siis!
Täti vaikutti ainakin puhelimessa mukavalta, odotan innolla. Se vähän mietityttää, että vaihtuukohan täti sitten jossain kohtaa, kun toi lähineuvola vissiin suljetaan lähitulevaisuudessa, koska palvelujen keskitys... Nyt on niin mukavasti 5 min kävelymatkan päässä!
Kävin neuvolassa. Hemppa oli 132, painoa oli tullut 600g lisää. Lähete ultraan kiireellisyysluokalla 1-7päivää, eli ajan pitäs tulla ens viikolla. Se vaan, että mun muisti ei oo oikein hyvä. En muista, että alkoko mulla edellinen kierto 12.8 vai 19.8, nyt mennään tuolla 12.8. Eli oisin jo 6+0, mutta ultrassa se varmistuu. Verikokeisiin lähete, varaan sinne ajan ultran jälkeen. Saapa nähä... Jotenkin pelkään. Että me ei tätäkään saada syliin asti.