Neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla kans mies oli molemmilla kerroilla kun käytiin ultrassa varmistamassa että pikkunen on siellä missä pitääkin ja sydän lyö. Ensimmäinen neuvola mulla on vasta 14.10. (10+1) ja sinne on kyllä tulossa mukaan. Ollaan aateltu että yhteinen juttu niin yhessä tehdään :)

Täällä mies oli mukana jokaisessa neuvolakäynnissäkin ensimmäisessä raskaudessa. Tällä kertaa kävin yksin vaikka neuvolatäti sanoikin, että koko perhe tervetullut. Itselle oli vain helpompi jättää esikoinen miehen kanssa leikkimään kotiin kun aika oli aikaisin aamulla. Ja kun kyselin juuri sinä aamuna esikoisen ulos tulleesta korvan putkesta niin lupasi katsoa ensi kerralla onko lähtenyt myös toisesta korvasta, joten kuvittelisin että jatkossakin siellä saa käydä koko perheen voimin :grin

Täällä mies ei päässyt mukaan ekaan neuvolaan viime raskaudessa, eikä pääse nytkään :( pitää kyllä jos hyvin nyt jatkuu niin jatkoaikoja sopia silleen että mieskin pääsis..

Hui! Minulla on huomenna lääkärin tekemä Ultra. Jännää! Viime viikolla vanhalla ultralaitteella näkyi sydämen syke. Huomenna 9+2.

Meillä kans mies oli ensimmäisessä raskaudessa tiiviisti mukana neuvola käynneiillä ja nytkin tulee kos pääsee. Oltiin sitten esikoisen synnyttyä sellasessa neuvolan järjestämässä perhevalmennuksessa esimerkki perheenä vierailulla. Se oli kivaa, tuli niin ylpeä olo kun pääsi muille tuleville mammoille kertomaan vähän faktaa.
Meillä neuvola 5.10, jos sinne asti päästään.

Mulla on eka neuvola vasta 26.10, silloin on rv9+2.
Olisi ollut kiva päästä viikon tai kaksi aiemmin, että kuuneltais löytyykö sykettä jne. Sais mielenrauhan.

Jotenkin en nyt muista oliko ukko esikoisen aikaan kertaakaan kanssani neuvolassa, ainakin joskus sen piti tulla mutta tuli sitten jotain estettä :wideyed: ultrissa oli kyllä aina mukana. Ja toivottavasti pääsee tässäkin raskaudessa mukaan. Neuvolaan ei tule, kun ollaan puhuttu etteihän sitä sielä tartte :rolleyes:

Mä muistin että esikoista odottaessa kuunneltiin jo rv8, mutta voin kyllä muistaa ihan väärin :rolleyes: noh, pakko vaan odottaa, keskittyä esikoiseen 100% niin äkkiä se aika menee :)
Toivottavasti kaikki menis loppuun asti hyvin :angelic: 5+3:Heartred

täälläpäin ei kuunneltu mitään ennen ekaa ultraa, saattaisko olla vaikea löytää pikkuinen ja ei haluta turhaan huolestuttaa äitiä jos ei löydykkään :)

Mulla on kahdessa viime raskaudessa ollut eka neuvolakäynti rv 10+jotain. Molemmilla kerroilla on terkkari suostunut etsimään sydänääniä ja ne on löytynytkin. Mut varoitteli kyllä moneen kertaan, et niitä ei välttämättä löydy. Mulla viime raskaudessa joskus rv 15 ei löytynyt neuvolassa sydänääniä, vaikka silloinkin oli kaikki hyvin.

Kiitos vastauksista, kiva kuulla että monella on ollu mies mukana! Rupesin vaan miettiin, kun neuvolantäti ei maininnu puhelimessa mitään. On kyllä kiva, että mies haluaa ihan oma-aloitteisesti tulla mukaan.

Mulla on vielä viikko ekaan neuvolaan, meinaa jänskättää.

Meillä oli tänään eka neuvola ja mies oli mukana. Neuvolan täti huomioi mukavasti myös miestä ja kysy hänen fiiliksiä. Erittäin positiivinen kokemus ja oli mukava, että mies oli kuulolla kun infoa näin ensikertalaiselle tuli kohtalaisen paljon :)

Meillä neuvola varattu lokakuun alkuun ja meinasi palaa mieheen hermot kun alkoi väittämään miksi pitäisi mukaan tulla kun ei ole ollut kuuden ensimmäisen lapsensa neuvoloissa mukana. Totesin että tässä onkin sellainen matami että sä tulet koska tässä on meikäläiselle isoin asia maailmassa. Saas nähö, jännittää hirmuisesti tuleva aika ja kaipaan kättö jota puristella kun jännittää :D

Mulla km raskaudessa kuunnelriin ekassa neuvolassa 9+4/5 eikä kuulunut. Onneksi naapurihuoneessa oli ultra vapaana ja siellä se pieni oli hengissä :) onnistuneessa ultrattiin suoraan kun oli eri terkka, joka osas ultraa käyttää ja oli se kone sen huoneessa. Silloin sain neuvolan jälkeenkuulumaan kotidopplerilla ja viikot oli 9+2. Kaikki ei kyllä kuuntele koska ei haluu huolestuttaa jos ei kuulukkaan.

Tänään (8+5) oli eka neuvola. Tosi mukava nuori terkkari. Käytiin läpi edellistä synnytystä ja itkuhan siinä tuli. Terkka tuli siihen tulokseen että lähettää mut jonnekin juttelee mun traumaattisesta kokemuksesta. En itse ajatellut että se enää vaivaa, mutta selkeästi siitä onkin jäänyt sellaiset jäljet että ne kannatta puhua läpi ennen toista synnytystä jottei sielä iske paniikki.

Loppuvuodeksi onkin sitten varattu labroja, ultraa, lääkäriä, neuvolaa, sokerirasitusta...

Mulla eka neuvola eilen (8+2), eikä sydänääniä vielä kuunneltu. Käytiin yhdessä miehen kanssa tutulla terveydenhoitajalla. Varattiin seuraava aika marraskuulle ja lääkäri joulukuulle. Ultraan tehtiin lähete ja aika tulee kirjeitse postissa. Olisi kyllä mukavampaa, jos saisi itse soittaa ja varata.

Takaisin