Neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa jännä miten tämä vaihtelee!

Luin vielä ohjeet että meillä neuvolaan kehotetaan soittamaan kun on plussattu, ja perässä lukee että "yleensä rv 6-8".

Kantsiskohan sinne kummiskin vaikka jo huomenna soitella, vaikka on plussannut jo nyt (3+4 tänään) että saa varmasti ajoissa nuo seulonta-ajat...?

Mä oon yrittäny just siks saada kii jo kun niillä kans tuppaa menee ne ajat jonku ajan päähän ku on jonoa :)

Tiiamariia voithan laittaa sähköpostia neuvolaan jos et saa kiinni puhelimitse :) löytyy kaupungin sivuilta varmaan sähköpostiosoite..

Mä aattelin ehkä ens viikolla soittaa, nyt vasta 4+0 . Muutenki tuntuu turhalta se eka käynti ku ei siel vissii tehdä muutaku täytellään lappuja ja jutellaan lepposia :D tai ainaki sitä se oli esikon kohdalla :P

Neuvolaan soitettu, ja ensimmäinen käynti olis 17.10. rv 8+1.

Ja nyt mä en hoksannut kysyä että laittaako se seulontoihin ja ultriin pyynnöt menemään jo puhelun perusteella vai vasta tuon ensimmäisen käynnin jälkeen...

Hah, heräsin ajoissa ni soitin sitte malttamattomana kuitenki sen neuvola ajan :D sain sen verran vahvemman viivan r-testiin ja kuitenki se on käytävä se ensimmäinenki neuvola :P 13.10 ois, sillon rv 7+5. Kuulin myös että neuvola muuttaa pian sen jälkeen keskustaan eli jatkossa joutuu sitte aina autolla menemään ja parkkimaksujen kanssa lääräämään :bored:

Tänään sain vihdoin neuvolatädin kiinni! Eka neuvola 3.10 ja hän laski sen menkoista että sillon ois viikko 8+1. Mietin että pitäiskö varata sille samalle viikolle varmuudeksi yksityiseltä ar ultra ja sitte jos sen saiski julkiselta ni vaa peruis sen. Kun neki vissiin menee aika pitkälle jos ei ajoissa varaa?

Mä ajattelin varata neuvolan ensi tai sitä seuraavalla viikolla.. Vielä ei uskaltanut :D

Mulla kans neuvola tosi myöhään, vasta 10+2! Kuulemma johtuu neuvolatädin lomista. Pitäisköhän sinne soittaa ja kysyä kunnallisen niskapoimu-ultran ajankohdasta. Vaikea uskoa että ultra-aika löytyisi tuosta noin vain parin viikon sisään. Neuvolassa kun ei niitä ultrauskoneita ole vissiin laisinkaan.

Kertokaa vielä, että mikä on nt-ultra (vs. niskapoimu-ultra, joka mun logiikalla ois np-ultra)?

Aada nt-ultra = niskaturvotus-ultra, samaa tarkoittaa kuin np-ultra (niskapoimu-ultra), eri nimitys vain.

Täällä kanssa jo neuvolaan soiteltu; "tuota,tuota...soittelisin aikaa meiän pojalle tohon 4v neuvolaan...ja tuota samalla voisin varata ton 10kk neuvolan toiselle pojalle..ja olikos se niin että tuon yhden käynti on vasta 2v neuvola tammikuussa?..ok..no kun kerran vauhtiin päästiin niin anna mullekkin vielä oma aika..."! Tässä kohtaa nla täti purskahti nauruun :D totes,että vanhin onkin sitte jo kouluterveydenhuollon piirissä et hän ei saa aikaa (poju 9v ;) )...eli tää äiti kipittää neulaan 3.10.,4.10. ja 10.10. :D

Ansku84 tiedät ainaki mitä teet ja missä oot viikon aikana :D olis nyt laittanu kaikki samalle päivälle ja peräkkäiset ajat vaan :D

Saahan muuten taaperoikäinen esikoinen olla äitiysneuvolassa mukana?

^ kyllä mulla ainakin oli reilu 2v mukana. Nyt tulee 2&5veet :)

Ja olipa nuo oikojallakin ja hamm.hoitajalla aikoinaan mukana. Poika vauvana jäi siihen "tiskille" pallutettavaks. Sittemmin molemmat olleet huoneessa mukana jollen oo saanu käynnin ajaks hoitoon.

Saahan muuten taaperoikäinen esikoinen olla äitiysneuvolassa mukana?

tätä mäki oon miettiny, entäs siinä vaiheessa kun pitäis tehdä niitä mahdollisia tutkimuksia (sydänäänien kuuntelu, sisätutkimus..) ni.. :think005 noh pitää muistaa aina ottaa kalenteri mukaan että sais ainaki ne käynnit niin et ukko on kotona .. Verenpainekaan tuskin laskee "normaalille" tasolle sillon ku taapero on mukana, ainaki meillä on todella aktiivinen tuo tyttö ja sen perässä saa juosta ku tutkii paikkoja - varsinki niitä kiellettyjä :laughing002

Mulla on ollut poikia omissa neuvoloissa. Välillä oli peräkkäisiä aikojalo, esim esikon 1,5v neuvola. Meillä esikko joutu olemaan kasvukontrollissa melki kuukauden väliin.
Silloin jos on ollut susätutkimus niin mukaan en oo tietenkään ottanut.

Mun mielestä ultriin ja näihin ei edes saa ottaa. Me sovittiin, että otan miehen ja lapsen mukaan ja ne odottaa sitten käytävässä. Harmi, kun ei mies pääse tällä kertaa osallistumaan.

Mä kun sovin tohon jo menneeseen ar-ultraan aikaa lääkärin kanssa ja pohdin ääneen että millon mulla ois lapsenvahti, ni se tuumasi että voinhan mä ottaa sen lapsen mukaankin. Eli täällä kyllä sais ottaa, mutta mä en oo ihan vakuuttunut tosta meidän duracellista. Kävin siinä silmäyksen huoneesta läpi, ni näin jo mielessäni miten spekulat lentää lattialle, testitikut menee suuhun ja ultrakoneen johtoa mennään repimään, heti sen jälkeen kun on sammutettu tietokone.. :grin:grin sit varmaan nappais sen alakautta tehtävän ultrapatukan suuhunsa ja alkais huutaa et haluu äidin syliin. Joten...

Mulla on ollut äitiysneuvolassa mukana ja se on ollut ihan ok, samoin ar-ultrassa (sovin asiasta erikseen), mutta pakollisiin ultriin ei saa ottaa mukaan ainakaan meillä HUSin alueella.

Tyksin alueellakaan ei saa ottaa ns pakollisiin ultriin ainakaan, lukee nettisivuilla.

Täälä kans ehdottomasti kielletty lapsen ottaminen ultraan en oo sitä ikinä edes ajatellu saatu hyvin hoitaja aina mut se kerrottiin automaattisesti neuvolassa kun kerran otin esikoisen mukaan.. toisaalta ymmärrän varsinkin tietyn ikäiset jotka ei kaikkea vielä niin ymmärrä jos kaikki ei ole hyvin niin siinä voi tulla lapsella paha paikka että miksi se täti saa äitin niin surulliseksi

Takaisin