Neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mäkin oon lukenut kateellisena kuinka moni on päässyt kunnalliseen ar-ultraan. Mulle sanottiin neuvolasta ihan suoraan, että yksityiselle, jos haluaa ar-ultran. Ehkä mä kuitenkin jaksan odottaa.

Ei hätää. Et ole ainoa. Meillä ultra on keskussairaalalla kun neuvola paikallisessa tk:ssa. Neuvolasta varmaan sen 2-3vkoa joutuu odottaan ultraan pääsyä

Kärhö, ovulaatiopuolella on se keltarauhanen mikä ylläpitää raskautta niin se kipuilee!

Ja tarkoitukseni ei todellakaan ollut pelotella, että jos vain toiselle puolelle sattuu, niim se.automaattisesti olis huono asia! Koska näin ei todellakaan ole. Mulla KU liitty myös vuotohäiriöitä kovien kipujen lisäksi. Ja ne kivut oli todella kipeitä!! Joten ei turhaan ei kannata huolestua ja miettiä!

Juu sama täällä, mun maha näyttää jo nyt siltä et olisin pidemmälläkin, saatika sit kun se oikeesti alkaa sieltä puskee... Aiemmin mullakin tuli esiin tokassa kuin ekassa.

Pitää varmaan käydä hyvissä ajoin hankkimassa mammahousut ettei käy niin, että joku aamu on sellainen pukeutumiskriisi ettei maha mahdu housuihin ja pitää sen takia jäädä pois töistä.

Näin vähän mietinkin emmiliaa ja siksi en ole tämän enempää ollut huolissani. Tosin se kipuilu on välillä ihan häiritsevää.

Mitä nuo ar-ultrat tulee maksamaan yksityisellä? En nyt tiedä onko mitään tarvetta päästä mutta mietinpä kuitenkin. Itse odotan tällä hetkellä eniten sitä, että kuulis vauvan sykkeen. Kun mulla on eka neuvola rv7, niin eikös silloin pitäisi jo periaatteessa kuulua? Kauhea miten huonosti nää asiat muistaa vaikka kaksi kertaa jo kokenut. :grin

Kyllähän sen pitäis? Tosin muistelisin, että täällä meillä päin ei siitäkään tehdä ekassa ultrassa :shifty: Toivottavasti teillä päin tehdään!

Mulla oli tänään 5+2 eka neuvolakäynti. Onneksi on kiva hoitaja, sama kuin pojan neuvolantäti. Eipä siellä mitään ihmeellistä ollut, kaikki arvot mitä nyt mitattiin (pissanäyte, verenpaine jne.) hyvät. Kehotti nostamaan painoa hieman joten saapa nyt sitten luvan kanssa syödä aina kun on nälkä :joyful:

No nyt on soitettu neuvolaan ja aika on 28. päivä.:) Onneksi samalle neuvolatätille kun ennen keskenmenoakin, se oli ihan rento ja mukava ihminen. Huhhuh ja nyt pitäs kolme viikkoa odotella...

Tyhmänä kyselen, maksaako neuvolakäynnit jotain?

Meille tulee lähete synnärille siihen niskajuttuun. Siellähän ultrataan myös? Maksaako se jotain jos on lähete muualle?

Täälä kans toispuoleinen kipu ja kova! Alkaa se pikkuhiljaa vähä jakaantuu joka paikkaan.. ja tänään aamulla ku vetäsin pöksyt jalkaan niin säikähdin että mitäs tapahtuu paino sen verran jo että sai vähä rennommat housut laittaa :) niin se näköjää vaa alkaa kerta toisensa jälkee aikasemmin kasvamaan.. toisen kohdalla alkoi rv9 ärsyttää kireemmät housut mutta kuitenki vasta rv 16 jälkee huomas kasvua

Neuvolakäynnit ei maksa, eikä perusultrat (niskapoimu ja rakenne). Jos tulee muuten käyntejä äitiyspoliklinikalpe tms. niistä menee käyntimaksu. :)

Hehee, täällä ollut käytössä nammahousut plussasta asti. Tuolta mahakuvista voi tuota palloa ihailla, ei vasn mee mikään muu päälle tai sit kiristää ihan pirusti!
Esikoisesta oli kyl hyvin sama tilanne, nyt on ehkä vielkin isompi tuo maha:eek:

Mammavaatteet täälläkin kaiveltu jo esiin.. aikasin näkynyt molemmista joten saa jo nyt peitellä turvotusta:oops:

Pistin parit uudet mammahousut tilaukseen, eiköhän niihin kohta tuu siirryttyä mukavuudenhaluisena.

Edellisessä raskaudessa pidin vielä 3kk ennen laskettua normi farkkuja, samoja kuin ennen raskautta. Jatkoin napin kohdalta vain pampulalenksulla. :) Ei nytkään vielä mitään havaintoa mahasta. Ei edes sitä turvotusta mikä viimeks oli. Olenkohan edes raskaana?! :P Sitä ovispuolen pistelyä on kyllä myös ollut.

Täällä sama neuvolapäivä 28. Nithnarin kanssa! Muutettiin tuossa kesällä tien toiselle puolelle, joten neuvolantäti vaihtui johonkin ihan uudelle. Jännittää, onko millainen ja tuleeko juttuun. Tykkäsin edellisestä kyllä. Jos tää onki joku tosi raivostuttava.. :D

Neuvolakäynnit ei maksa, eikä perusultrat (niskapoimu ja rakenne). Jos tulee muuten käyntejä äitiyspoliklinikalpe tms. niistä menee käyntimaksu. :)

Juuri näin. Meillä seurattiin lapsen sydämen kehitystä kolmella ultralla ja jokaisesta tuli lasku n. 33€/käynti. Ne tosin meni syntymättömän lapsen terveysvakuutuksen piikkiin, kunse oli otettu heti, kun vakuutuksen pystyi ottamaan :) Ja seurattiin tarkkaa tietty sillä, et jos sydämessä olisi ollut ongelmaa, niin synnytys olsi ollut Helsingissä, kun siellä spesialistit.

Oli pakko soitella neuvolaan ku pukkaa flunssaa ja plussan tehtyä lopetin astma lääkkeen kyllä ilman pärjää toki kohtauksen aikana pakko ottaa ja flunssa ku iskee nii happi loppuu.. saa kuulemma alkuraskaudessa käyttää mutta loppu päässä ei suositella eli kyllä otan varman päälle ja käytän vaan pakkotilanteissa..

Takaisin