Neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä soitin neuvolaan tänään ja sain ajan kahden viikon päähän, 19.9 aamulla. Lääkäri tekee ar-ultran ja sen jälkeen jos kaikki ok niin sitte neuvolakäynti het perään. Ja viikkoja tuolloin 6+4. Tavallisesti täällä käydään vasta rv8 viikolla mutta mulla on erikseen paperissa merkintä että ennen rv7 tarkistettava sijainti. Jännittää:bored:

Ekasta mulla oli joskus rv 8 ja tokasta samoihin aikoihin kun nyt.

Ja se että nyt asutaan toisella paikkakunnalla kun edellisissä raskauksissa. Täti kuulosti tosi kivalta ☺

Jkl:ssä oli se hyvä puoli, että äippäneuvolan täti oli sama kuin lastenneuvolatäti, joten ei tarvinnut turhia jaaritella eikä tätejä vaihdella.

6d82555652be22c32a5b67ddb31cadde

Eka neuvolakäynti takana. :) Viikkoja 6+2 (todellisuudessa luulen olevan 5+5)
Pari tuntia meni höpötellessä, oli mukava ja tuttu neuvolan täti.

Ensimmäinen ultra-aika sinne 12 viikolle tulee postissa. Pieni ikuisuus vielä odotella sitä!
Sovittiin kuitenkin neuvolantädin kanssa, että soittelen viikon päästä josko ultraavalle neuvolalääkärille olisi tullut peruutusaikoja, niin pääsisin kurkkaamaan toukkaa jo vähän ennakkoon! :)

Juttelin tänään neuvolatädin kans soitti vielä ite ku en sen ultran jälkee oo soitellu.. on kuitenki ens viikolla taas ultra niin sanoin tädille että soittelen sen jälkeen että saa nyt vielä varmuuden viikoista :) sano et yritettäis saada viimestää rv 10 aika sehän joutuu jo melkee ennen käyntii varaa nt ultran :D yhden raskauden aikana ultrattu enemmän ku kahesta yhteensä :D en mä toki pahaks pistä vaikka olis joka viikko mutta ikinä en enää minkään laisten kipujen takia aio mennä ennen rv7 ettei tuu vääriä diagnooseja!

Mulla lähinnä ultra on ennen rv 7 varmistamaan alkion paikka.. kun yksi KU on takana.. Tiedän että voi olla ettei syke tuolloin vielä näy jos viikkoja vähän, mutta sais sen rauhan että on oikeessa paikassa. Multa kun jo toiselta puolelta poistettu munanjohdin niin ei oo varaa toista enää menettää..

Mulla lähinnä ultra on ennen rv 7 varmistamaan alkion paikka.. kun yksi KU on takana.. Tiedän että voi olla ettei syke tuolloin vielä näy jos viikkoja vähän, mutta sais sen rauhan että on oikeessa paikassa. Multa kun jo toiselta puolelta poistettu munanjohdin niin ei oo varaa toista enää menettää..

Mulla on ultra rv 6+5 - rv 7, haluan myös varmistella että alkio on oikeaan paikkaan kiinnittynyt. Mulla on tähystyksellä leikottu (laparoskopialla) mahaa mikä kohotta kohdun ulkoisen riskiä. Mulle ultraava kätilö ohjeisti että rv. 6+2 pitäis jo syke näkyä. Tai jos tiedät hedelmöittysmispäivän niin sydän alkaa sykkimään kun alkio on 25 päivää "vanha".

Meillä kanssa viikolla 9. Päästään samalla kerralla ultraan.

Voi vitsi, mä en pääse ar-uotraan ainakaan kunnalliselle :/ Koitin vedota noihin alavatsan kipuihin mut ei kuulemma silti. Oon niin kateellinen teille joilla heti ekalla neuvolakerralla ultrataan!

No, eka neuvolakäynti on nyt jokatapauksessa varattu ja se on ensi tiistaina :)

Mäkin oon lukenut kateellisena kuinka moni on päässyt kunnalliseen ar-ultraan. Mulle sanottiin neuvolasta ihan suoraan, että yksityiselle, jos haluaa ar-ultran. Ehkä mä kuitenkin jaksan odottaa.

Millaisia kipuja sulla on heinukka ollut? Mulla särkee välillä mahaa ja välillä selkää. Ei siis koko aikaa, mutta välillä niin kovaa, että haittaa esim. töissä.

Semmosta samanlaista mullakin. Alavatsaa sattuu välillä. Ei myöskään mulla ole mitenkään sietämätöntä, lähinnä pelottavaa kun en muista että aiemmissa olis ollut. Tosin en kyllä muista montaa muutakaan asiaa niistä, joten voi olla että olikin :D Mutta se kipu tulee ja menee aaltomaisesti. Ei kuitenkaan supistuskipujen kaltaista.

Mä odottelen varmaan vielä pari viikkoa, ennen ku soittelen neuvolaan. :) Alkuraskauden ultraan ei täälläkään pääse.

Heinukka, sulla on takana jo aikaisempia raskauksia? Mulla tokassa oli kanssa mahakipuja enemmän kuin ekassa, mutta th sanoi että sekin voi vaikuttaa että takana on jo raskauksia, ja paikat ennenkin venyny. Sit tietysti jos kipu on toispuoleista ja kovaa niin sitten kannataa asioiden tiimoilta olla yhteyksissä :happy:

Mutta mullakin on välillä tosi kovia kipuja, mutta nämä ei ole mitään verrattuna ku:hun jolloin makasin kaksinkerroin eikä vessasta käymisestä tullut mitään kovan paineen takia. Silloin kovat kivut kesti useita tunteja, ja niitä pystyi vertaamaan aikalailla koviin supistuksiin.

Joo emmiliaa:_ kaks raskautta on takana. Ja ihan loppuun asti kestivät kummatkin ja tuli reippaasti yli 4 kiloiset pojat molemmilla kerroilla, eli ihan kunnolla on venytetty tämän eukon kohtua :grin Voipi siis olla että on sen takia nyt jo venymässä ja kipuilemassa!

Mulla on kipuilua vaan toisella puolella, onko se huono merkki? Siis samalla puolella, millä tunsin oviksenkin.

Heinukka, mullakin on molemmat lapset olleet nelikiloisia. Toinen pötkötteli vielä viikolla 36 poikittain(!) joten on kyllä yksiössä otettu kaikki neliot käyttöön. :p Lisäksi mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joka tulee todennäköisesti tekemään gutaa tässäkin raskaudessa, kun pitemmälle päästään. :grin

Täällä kans kohtua venytelty urakalla! Kohta pompsahtaa varmaan mahakin näkyviin :D

Saa muuten tosiaan nähdä kuinka aikaisin alkaa näkymään! Toisesta ainakin alkoi aikaisemmin kuin ekasta ja nyt on vielä tätä elopainoa reilun kahden vauvan verran liikaa jo valmiiksi. :grin

Takaisin