Neuvolat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Jonsson
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä tuonne neuvolaan oo kovaa hinkua. Ei ne siellä kuitenkaan mitään "tee" ekalla käynnillä. Ja sitte jos menee kesken (taas) niin joutuu soittelemaan perään ettei tarvikaan sitä aikaa... mutta kaippa se nyt joskus pitäs kuitenkin varata. Taidan tehdä ensi viikolla. Tuolle pelkopoli-asille vois melkein tehdä oman ketjun. Esikoinen tuli ns. raamit kaulassa, joten saattaa ruveta hirvittämään kun synnytys lähestyy.

En oikeen ite tiedä pelkopolista omalla kohdallani.. Mä oon nyt ekan synnytyksen kanssa ihan ok, mutta mulla meni pitkä aika siihen että koin olevani sen kokemuksen kanssa sujut. Kävin alkuun monta kertaa päivässä koko sen vuorokauden tapahtumat päässäni läpi ja elin ne tunteet uudestaan ja uudestaan, sit muutaman kuukauden päästä mietin sitä enää vain nukkumaan mennessä jne mut sitä kesti varmaan joku 7 kuukautta, tuntu että sitä piti vaan pyörittää koko ajan iltasin mielessä. :smiley-angry026

Mä vähän ehkä pelkään sitä että teen tässä raskauden edetessä synnytyksestä mörön mun mielessä. Nyt se ei sitä onneksi ole, mut en kyllä uskalla sanoa etteikö se pelkopoli tulis aiheelliseksi..

Noni, pelkopoli + vertaistuki, niin eiköhän se siitä. :) Musta tuntuu tällä hetkellä vielä siltä, että odotan neuvolaan soittoa vielä kuukauden. Sitten kun on pari viikkoa oksenneltu, niin ehkä se raskaus tuntuu jo todellisemmalta, kuin nyt! :D

Täälläkin ylipainoa eli sokerirasitus tulee. Viimeksi se oli vasta viikolla 26 kun pahoinvointi oli jo ohi joten meni ihan hyvin.

Mä luulen olevani synnytyksen kanssa sujut vaikka siinä kaikenlaista olikin. Toivon vaan niin kovasti että onnistuis alatiesynnytys tällä kertaa.
Se on jotenkin ikävä melkeen synnyttää alakautta ja sit joutua ponnistusvaiheesta viel sektioon. Kun tietäs etukäteen ni ois niin paljon helpompaa mutta eihän sitä voi tietää :grin

Mä en suostunu kakkosen kohalla oli ekasta 3 päivää ihan hirvee olo niin sain sokeri mittarin kotiin :)

Mulla 3910g. Mulla kävi Angii samalla tavalla, synnytin sairaalassa 14h ja vaikka olin jo täysin auki, niin tarjontavirheen takia jouduin leikkuriin. Mulla ihan kamala leikkauspelko, josta olin kovasti puhunut kaikille etukäteen, enkä oikein kuitenkaan osannut varautua että oikeasti joutuisin leikkaukseen. Henkilökunta oli täysin epäempaattista ja minä hyperventiloin aivan hysteerisenä leikkauspäätöksestä siihen saakka, kun tyttö oli ulkona ja sain rauhoittavaa.

Meillä oli 3365g. Aika nopeasti tuli hätä kun vauvan sydänäänet laski ponnistusvaiheessa, mutta onneksi imukuppi ja miljoona kätilöä (siltä se tuntui) auttoivat tarpeeksi enkä joutunut hätäsektioon. Synnytyksen kesto 24h, oli kyllä tosi kuitti olo sen jälkeen.

3630g oli minun esikoinen syntyessään. Mulle jäi synnytyksestä tosi hyvät muistot, elämäni upein kokemus! 3h 45min kesti, tämä seuraava syntyy sit varmaan jo kotiin.

No ei kestänyt :D Luojan kiitos paikallinen synnäri on vielä ensi vuoden loppuun asti toiminnassa, eli matkaa ei ole kuin 3km. :)

Täälä 3125g ekasta supistuksesta 3h 48min ja sylissä kakkonen oli 3555g ekasta supistuksesta 2h 12min sylissä kauhistuttaa ihan pirusti tää kolmonen sairaalaan on 35km

Mullakin yritettiin imukupilla kun äänet romahti mutta ei tullut sillä. Ei ollut edes tarjontavirhettä eli vähän jäi epäselväks onko jotenkin ahdas lantio. Vauva oli kyllä viel hieman liian korkeella sillon rli saattoi johtua siitäkin. No jokatapauksessahan nyt tulee sitten synnytystapa-arvio loppuraskaudessa kun on sektio takana.
Kesto oli vähän reilu 9h.

Muokattu viimeksi:
Mulla esikoinen vähän vajaa 3kg ja kuopus vähän päälle 3kg. Siroja molemmat :)

Mie soitan maanantaina neuvolaan! Mitä ne kyselee, tarviiko olla jotain tietoja kertoa suoraan tms?

Nyt se tuli lu sanoin et saakohan jo ens viikolla sen neuvola ajan mies ilmotti heti et mä en tuu :D esikosta kävi kerran mukana ymmärrän kyllä ku eipä ne miestä sielä tutki mites teillä meinaako mies tulla neuvolaan mukaan :)

Meillä mies tais käydä esikosta kerran mukana kun täti halusi sillekin tehdä jonkun alkoholikyselyn tjsp ja muutenkin haastatella. Eikä siinä, musta miestä ei siellä tarvita. Mun nlatäti on vähän sellanen et itselläkin oli niillä käynneillä tylsää.. Saati sit miehellä ois ollu :D ultriin tulee kyllä mukaan toivottavasti, jos vaan saadaan hänen töihin sopimaan ne ajat!

Takaisin