Neuvolat, ultrat ym.

Heh tässä onkin ollut aikamoiset pari päivää! Kävin eilen varhaisultrassa, ihan vain että saa tietää onko siellä ylipäätään mitään. Oletus oli että noin 7+1 olisi. No, kyllä sieltä kohdun sisältä pieni ötö sykkeineen löytyi, mutta arviolta vasta 6+3 kun olikin pienempi. Lisäksi kätilö epäili erästä näkemäänsä kohtaa että saattaa olla myös kohdun ulkopuolinen raskaus. Siitä sitten tulikin lähete päivystykseen, jonne myös uudestaan tänään labran kautta. Meinasin jo alkaa hyperventiloimaan, kun ensin lääkäri katseli ultralla että hänen mielestään kohdussa on kaksi alkiota samassa pussissa, ja se on todella huono ennusteinen. Lisäksi mietti että jos on kaksi kohdussa ja yksi ulkopuolella niin se on jo erikoista. Minä jo älähdin että miten hiton monta niitä siellä on! Lopulta kaikki hyvin ja mieletön huojennus, ei ole kohdun ulkopuolista ja siellä kohdussakin vaan se yksi sikiö, jolla on kaikki niin kuin pitää. Arvatkaapa onko huojentunut olo tänä iltana!
 
Heh tässä onkin ollut aikamoiset pari päivää! Kävin eilen varhaisultrassa, ihan vain että saa tietää onko siellä ylipäätään mitään. Oletus oli että noin 7+1 olisi. No, kyllä sieltä kohdun sisältä pieni ötö sykkeineen löytyi, mutta arviolta vasta 6+3 kun olikin pienempi. Lisäksi kätilö epäili erästä näkemäänsä kohtaa että saattaa olla myös kohdun ulkopuolinen raskaus. Siitä sitten tulikin lähete päivystykseen, jonne myös uudestaan tänään labran kautta. Meinasin jo alkaa hyperventiloimaan, kun ensin lääkäri katseli ultralla että hänen mielestään kohdussa on kaksi alkiota samassa pussissa, ja se on todella huono ennusteinen. Lisäksi mietti että jos on kaksi kohdussa ja yksi ulkopuolella niin se on jo erikoista. Minä jo älähdin että miten hiton monta niitä siellä on! Lopulta kaikki hyvin ja mieletön huojennus, ei ole kohdun ulkopuolista ja siellä kohdussakin vaan se yksi sikiö, jolla on kaikki niin kuin pitää. Arvatkaapa onko huojentunut olo tänä iltana!

Voi luoja mikä reissu! Onneks kuitenkin kaikki hyvin :Heartred. Pakkoko niiden lääkärien on aina puhua kaikki epäilynsä ääneen :wacky:.
 
Heh tässä onkin ollut aikamoiset pari päivää! Kävin eilen varhaisultrassa, ihan vain että saa tietää onko siellä ylipäätään mitään. Oletus oli että noin 7+1 olisi. No, kyllä sieltä kohdun sisältä pieni ötö sykkeineen löytyi, mutta arviolta vasta 6+3 kun olikin pienempi. Lisäksi kätilö epäili erästä näkemäänsä kohtaa että saattaa olla myös kohdun ulkopuolinen raskaus. Siitä sitten tulikin lähete päivystykseen, jonne myös uudestaan tänään labran kautta. Meinasin jo alkaa hyperventiloimaan, kun ensin lääkäri katseli ultralla että hänen mielestään kohdussa on kaksi alkiota samassa pussissa, ja se on todella huono ennusteinen. Lisäksi mietti että jos on kaksi kohdussa ja yksi ulkopuolella niin se on jo erikoista. Minä jo älähdin että miten hiton monta niitä siellä on! Lopulta kaikki hyvin ja mieletön huojennus, ei ole kohdun ulkopuolista ja siellä kohdussakin vaan se yksi sikiö, jolla on kaikki niin kuin pitää. Arvatkaapa onko huojentunut olo tänä iltana!

Haha, voi ei :grin no onneks asiat selvis ennen viikonloppua, tuon säikähdyksen jälkeen osaa taas arvostaa normiraskautta kunnolla :grin
 
Tänään uä takana niiden kipujen vuoksi. Kohdussa näkyi ruskuaispussi ja pienen pieni alkion alku, muttei valitettavasti vielä sykettä näkynyt. Mutta kuitenkin :Heartbigred Niiin ihanaa, että pieni on oikeassa paikassa! Nyt vain malttaa odotella 5vk seuraavaan ultraan ja normi nla aika on ennen sitä. Niin ja mittausten mukaan viikkoja olisikin jo 5+4 :love7 ps. Taisin kirjotella tän äsken väärään paikkaan :hilarious:
 
Haha, voi ei :grin no onneks asiat selvis ennen viikonloppua, tuon säikähdyksen jälkeen osaa taas arvostaa normiraskautta kunnolla :grin

Todellakin! Ja onneksi pidin pääni ja pääsin tutkimuksiin heti seuraavana päivänä, ekana meinasivat varata aikaa vasta viikon päähän, koska ei ole ollut kipuja tai vuotoa. Ei olisi pää kestänyt viikon odottelua. Nyt on niin hymyilevä ja onnellinen olo
 
Mulla on tosiaan varhaisraskauden uä varaus ens viikon torstaille (6+5), mutta se on toiselle paikkakunnalle ja ensin ei pitänyt töiden puoleen olla muuta vaihtoehtoa, kun ei sopinut ylipäätään miltään viikolta mikään päivä mun työaikojen kanssa niin et pääsisin. Nyt kuitenki oon sairaslomalla ja uä onnistuisi myös täällä omalla paikkakunnalla jo keskiviikkona (6+4), tekisi mieli mennä tuossa, mutta jos se onkin liian aikaista... jos syke ei vielä näykkään, jos ovulaatio/hedelmöittyminen/kiinnittyminen onkin tapahtunut vasta myöhemmin.. olisi tietty upeaa edes nähdä, onko kohdussa mitään, vaikka vaan tulisi selville että siellä on alkio oikeassa paikassa, mutta harmittaisiko se sitten jos sykettä ei vielä näkyisikään, kun olisi liian aikaista.. ajan voisi nyt siis varata seuraavallekin viikolle, kun oltaisiin jo pidemmällä, mutta kun olen niin malttamaton luonne! Tämä on vaikeaa....
 
Ymmärrän niin hyvin! Ihan samat mietteet täällä, ens viikon to myös ultra. Paitsi oon todennäköisesti vielä aikaisemmassa vaiheessa, alle kuuden viikon... Tuskin näkyy sykettä meillä mut en kestä oottaa pitempään, varsinkaan kun on mahis käydä kurkkaamassa pientä just ennen kun lähdetään ulkomaille ja nään miehen ekan kerran tärpin jälkeen. Päätin että en siirrä vaan käyn katsomassa sillä asenteella että sykettä tuskin näkyy mut ainakin viikot selviää ja muut oleelliset. Sit vaan toivon et saadaan uus ultra sykkeen varmistamiseks kun meillä syy ultraan oli vaan se la:n selvitys.
 
Mä oon huomannu salaa toivomani et ultrassa selviäis joku yllätys, esim että oisinki pitemmällä (mikä on mahdollista mut epätodennäköistä) tai et ois kaksoset :D toivotaan vaan ettei kellekään tuu ikäviä yllätyksiä.
 
Huomenna olis neuvola, jossa ultrataan. Viikoista ei tietoa. Kuukautisista laskettuna(28 päivän kierrolla) olis jo 8+5 huomenna. Mutta ainakin viikko vähemmän ja luulen et vieläkin vähemmän siitä. Eli varmaankin jotain 7+1-7+5 väliltä huomenna. Siitä nyt tosiaan reilu viikko kun silloin perjantaina kävin myös neuvolan tädin ultrattavana ja ei näkynyt vielä kuin suurentunut kohtu ja ehkä vilaukselta jotain harmaata. Mutta vanha ja ei kovinkaan tarkka ultrauslaite niin jos elämää mahassa on, oli varmaan silloin alle 6 vkoa ja ei pakosti silloin näytä kunnolla. Huomenna se sitten varmistuu onko elämää. Tarkat viikot selviää sitten vasta nt-ultrassa, jos sinne saakka päästään. Jännittää kyllä onko mitään ja vielä ensin pitkä työpäivä ennen aikaa.
Tsemppiä myös muille ultriin ensi viikolla :) Jotain aikoja taisi monella huomenna olla :)
 
Onks kaikilla varhaisultra? :wideyed:
Meillä ei oo ollu tääl paikkakunnalla.
Nyt vaa mietin että pääsisköhän nyt kun viikoista ei tietoakaan. Vois olla ehkä rv8 menos. :rolleyes:
Lahdessa pääsin varhaisultaan kakkosta odottaessa ku oli niin pitkä kierto.
 
Onks kaikilla varhaisultra? :wideyed:
Meillä ei oo ollu tääl paikkakunnalla.
Nyt vaa mietin että pääsisköhän nyt kun viikoista ei tietoakaan. Vois olla ehkä rv8 menos. :rolleyes:
Lahdessa pääsin varhaisultaan kakkosta odottaessa ku oli niin pitkä kierto.

Aika moni on tainnut varata yksityiseltä ajan varhaisultraan. Mulla on nyt eri neuvola kuin esikoista odottaessa, ja tuli yllätyksenä, kun th sanoi, että voidaan kurkata ultralla pikkuista jo ekassa neuvolassa. Olin jo siis varannut ajan yksityiselle.
 
Toi on kyllä mukava yllätys että neuvolassa onkin ultra. :)
Meillä neuvolassa vanhanaikaiset ultrauslaitteet mutta olis kiva jos tietäs ees viikot.
 
No niin, ar-ultra varattu Vappu viikolle. Silloin olis 7. viikko loppumassa. Pakko saada tietää, että onko siellä joku vai ei.
Onko teillä, jotka ootte ultrassa jo käyneet, ollut mies mukana huoneessa? Mun mies on kyllä tulossa mukaan. Häiritsee vaan, kun toi tehdään tietty emättimen kautta, niin olla puolinakuna monen ihmisen edessä. Ehkä olen hieman häveliäs.. :rolleyes: :D
 
Mielelläni itse menisin miehen kanssa jos olisi mahdollisuus, mutta hänen töiden kannalta tällähetkellä mahdottomuus.. ajattelisin itse niin, että kaikkia paikallaoleviahan kiinnostaa siellä vaan se ruutu ja se mitä siellä näkyy.. voithan kertoa miehellesi aiemmin, miten tutkimus tehdään ja että se vähän sua jännittää..?
 
Esikoisen kohdalla mies oli mukana ja täytyy myöntää, että kyllähän se vähän oudolta tuntui. Mun oli kuitenkin suht helppo suhtautua asiaan, kun mun miehellä on kovin mutkaton (mun näkökulmasta) asenne näihin juttuihin. Siihen toki vaikuttaa myös se että hän on ammatiltaan ensihoitaja. Ajattelen aina, että hän on nähnyt kaikenlaista, joten eipä kai häntä voi tuollaiset paljoa heilauttaa.

Mutta kuten Äidiksisyntynyt jo sanoikin, asiasta juttelu saattaisi auttaa. Silloin miehesi tietää, että jännität tilannetta ja koska tilanne on luultavasti vähän outo hänellekin, voitte rauhassa jännätä yhdessä. :)
 
Toisaalta se ultra on hyvä tilanne aloittaa tottuminen, rauhallinen tilanne missä ei ole mitään hätää. Kun kyllähän noita lääkärintarkastuksia voi tulla monenlaisia missä tarvitset sen miehen mukaan. Ja viimeistään siellä synnytyksessä sitten :).

Muoks. Jos itsestä tuntuu kiusalliselta, niin laita joku pitkä tunika päälle niin ei tarvitse koko ajan olla niin nakuna.
 
Kiitos kommenteista! Täytyy kyllä jutella miehen kanssa asiasta. Ja eihän se siellä mitään näe, mitä ei olis jo nähnyt. :D Paitsi tietysti mahdollinen masuasukki. Ja tosiaan hyvää harjoitusta tulevaa varten.
 
Takaisin
Top