Neuvolat, ultrat ym.

Ainakin v. 2015 kvtesin mukaan oli oikeutettu palkkaan neuvolakäynneiltä yms, joita ei voinut sopia oman työajan ulkopuolelle. Ja kyllä mä tuosta uusimmasta 1.2.2018- kvtesistä ymmärrän myös, että kun työaikaa ei kerran tarvitse pidentää käynnin vuoksi, niin se tarkoittaa sitä, että palkka juoksee myös käynnin ajan. Korjatkaa, jos olen väärässä.
 
Varasin yksityiselle ultraan ajan ensi viikon perjantaille 27.4:) pitäisi sitten olla ainakin tarpeeksi pitkällä, kait 7+0 tai jotain sinne päin laskeskelin äskeno_O nyt jännäillään sinne asti!
Ja sitten neuvola sen jälkeisellä viikolla.
 
Ensimmäinen neuvolakäynti varattu. Ja se on 3.5. Alkaa asiat pikkuhiljaa konkretisoitua itsellekin! :) Kätevästi meidän neuvolassa oli alkamassa ilta-aika kokeilu, joten sain ajan klo 16.15, mikä mahdollistaa sen ettei tarvitse töissä vielä kertoa tai selitellä mitään. Ellei satu iltavuoro just sille päivälle.. :confused:
 
Meillä kun olikin mahdollista se ultraaminen neuvolassakin, niin kyselin josko voisi mennä aikaisemmin. No, nyt on sitten ensimmäinen äitiysneuvola ja esikoisen 2-vuotisnwuvola vapunaattona. Ehkä silti vielä mennään yksityiselle ultraan myös.
 
Täälläkin vielä pitkä viikko odotettavana, että pääse (toivottavasti) näkemään pikkuisen ensimmäistä kertaa ar-ultrassa :nailbiting::Heartred
 
Varasin nyt sitten ar ultran. 2.5 olis. Kaksi pitkää viikkoa vielä. Silloin menkoista laskettuna olis 6+5 mut luulen et saattais olla jo 7+0. Mietin nimittäin sitä mun pientä tiputtelua pari päivää ennen oletettua ovista. Ja kun tässä mietin niin mun lasketutajat on aina siirtynyt sen pari päivää taaksepäin. :) Saas nyt nähä et mitä käy. Nyt vaan pitää keksiä kahdelle viikolle paljon tekemistä. :D
 
Täällä huomenna aamulla ultra, jännittää kyllä kovasti. Huomenna 6+4, toivon kyllä kovasti että näkyis syke niin ei tarvis sitten ressailla ainakaan siitä.
 
Nyt sain ultra-ajan postissa. Meen siis kunnalliselle määrittämään raskauden kestoa epäsäännollisen kierron takia. Ja se aika on sit tietysti 26.4. eli viikon päästä. Ei siinä muuten mut pelkäänpä et on liian aikaista nähdä sykettä ainakaan, hyvä jos ees vauva näkyy. On siis periaatteessa mahdollista mut melko epätodennäköistä et oisin jo 8+ viikolla, mut testien perusteella todennäköisimmin vasta 4+6 kieppeillä tai vähemmänkin. Siltä väliltä ei oikeen oo mahdollistakaan. Mut uskoisin siis että ultran aikaan on n. 5+6 eli melko varmasti ei näy vielä sykettä vaikka on sekin mahdollista. Kutsussa luki että toivottavasti aika sopii koska uutta aikaa ei voi luvata. Ja lisäks ollaan lähdössä samana päivänä reissuun miehen luo appivanhempien kans ja ois niin täydellistä kertoo niille pienestä sykkivästä sydämestä, joten ehkä otan sen riskin nyt että eletään reissun ajan kammottavassa epätietoisuudessa jos ei näykään vielä mitään. Onko muilla kokemuksia noin aikaisesta ultrasta? Mitä siellä on näkynyt? Tiedän että vaihtelee tosi paljon ja on ihan pienestä kiinni koska se syke näkyy...
 
Meillä oli tänään ar-ultra, valtava helpotus tuli, kun siellä näkyi vahva syke ja kaikki muukin siellä missä pitää. :Heartred Omien laskujen mukaan tänään olis ollut 7+0, mutta alkio vastasikin 7+2, parempi tietysti niin. Nyt voi hetkeksi vähän hengähtää, vaikkei tässä vieläkään selvillä vesillä olla. :shy:
 
Mulla eka neuvola 7.5. Ja huomenna ajattelin varailla ar ultran.

Tietääkö joku tosta np ultrasta turussa, että tuleeko kutsu postissa vai varataanko itse? Oon ihan pihalla näistä.

Ai säkin oot turkulainen, minä myös :) Kaksi edellistä raskautta ollaan oltu kaarinalaisia, mutta esikoinen on Turussa odotettu, silloin varattiin ultriin ajat neuvolassa ollessa. Siis neuvolantäti klikkaili koneelta. Mutta se oli tosiaan 2009 ( nt ultra oli 2008 vuoden puolella).
 
Mulla eka neuvola 3.5. kun se oli ainut arkipäivä vapun jälkeen jonka jo tiesin vapaaksi (päiväkoti kiinni joten pyysin pomolta siihen vapaan ettei tartte lapsia viedä päiväksi johonkin vieraaseen paikkaan, tai pahimmassa tapauksessa kahteen eri paikkaan kun on kaksi päiväkoti-ikäistä). Mä hoidan kaikki neuvolat, ultrat... vapaapäivinä koska niitä arkivapaita on mulla viikossa 1-4päivää riippuen vuorolistasta. Mun työ kun on liikkuvaa, niin ei onnistuisi mikään tarkka aika kesken päivän, kun ikinä ei tiedä minne seuraava asiakas ajattaa. Tai, olen mä kerran ottanut lääkärineuvolan työpäivälle, mutta se oli ns hätätilanne kun oli rv26 ennenaikaisia supistuksia edellisessä raskaudessa.

Jussi Savonlahtea Turun seutulaisille mäkin suosittelen. Onhan se hintava, mutta on myös taitava. Laitteet on Suomen huippuluokkaa, saa näkyviin vaikka mitä ja Jussi on ihana kun kertoo samalla miten on näkyvissä ja käyttää ihan maallikkokieltä eikä lääkäritermejä. Täytyy varmaan joskus rakenneultran jälkeen varata sinne 4D aika niin saa nuo isommatkin nähdä tulokkaan. Ollaan käyty kahdesta viimeisimmästä Jussilla ja hän hienosti myös kertoi lapsille että tuossa on pää ja tuossa käsi ja jalka, sellaisia lapselle ymmärrettäviä termejä. Usein noissa kuntien järjestämissä ultrissa ei sisarukset saa olla mukana, niin siksi tuo Jussi on ollut hyvä niin konkretisoituu lapsillekin se odotus.
 
Vielä tasan viikko pitäisi jaksaa odottaa varhaisultraan..
Mieskin sanoi tänään aamulla, että tekisi mieli jo kertoa perheelle tästä raskaudesta mutta ollaan päätetty että vasta ultran jälkeen.
Tekisi mieli vaihtaa ultra-aika lähemmäs, mutta hemmetti kun en tiedä millä viikolla oon nyt:grin:banghead:
No kai sitä pitää vaan malttaa odottaa nyt:shifty:
 
Minä eilen soitin terkalle ja sain vajaan 3vkon päähän ajan ar-ultraan lasketun ajan määritykseen, ei siis edeltäviä menkkoja mistä laskea. Varattiin niin, että kaikella logiikalla pitäisi jo syke näkyä. Sanoiko että kun hedelmöityksestä 5vko niin sillon lähes varmasti näkyy.

Ei varattu muita aikoja, kun sanoi että alkuraskauden seulojen ajat on suht tärkeät juuri oikeille viikoille (labrat 9+, nt-uä 12+), niin varaa sitten kun viikot varmat. Piiiitkät muutama vko tässä siis edessä!
 
Takaisin
Top