Neuvolat, ultrat ym.

Millä viikoilla teillä on nt-ultra??!

Mä oon just 2viikkoa reissussa siihen aikaan kun olisi hyvä tehdä se. Eli rv10+2 - 12+2.
 
Vielä ei oo harmainta hajua nt-ultrasta, tulis edes se varhaisultra joskus :grin Saa nähä tuleeko postissa kutsu vai saako ohjeet vasta ekassa neuvolassa kun on 9+2, menee vaan aika myöhään ja tulee kiire.. En hoksannu sillon aikaa varatessa kysyä tuosta, viimeksi asuin eri paikkakunnalla niin eri systeemit..
 
Täällä ekassa neuvolassa tekee lähetteen nt-ultraan, mutta itse pitää varata aika, ei tule automaattisesti. Esikoisesta pääsin joskun rv.10-11 aikoihin ja kuopuksen osu rv.12+5
 
Muistaakseni neuvolassa tekevät lähetteen ja aika tulee postissa. Olen kuitenkin esikoisen aikana pariinkin otteeseen sinne soittanut ja vaihtanut aikaa mulle paremmin sopivaan.

Mullakin neuvola vasta 9+2, joten taitaa mennä aika pitkälle (taas) nt-ultra. Viimeksi tosiaan nt-ultrassa korjattiin 5 päivällä viikkoja, ja korjauksen jälkeen olikin viikot 13+6... Että kyllä Muska varmaan hyvin ehdit reissun jälkeenkin sinne ultraan, jos täällä päin on tapana ylipäätään antaa aika vasta 14. viikolle.
 
Mä varasin äsken ar-ultran vappuviikolle! :D Neuvola-aika tulee jo pelkästään omien aikataulujen vuoksi menemään 9-10 viikoille niin hyvä käydä tuolla varmistumassa ensin jos vain sinne saakka päästään.
 
Täällä myös ensimmäisessä neuvolassa lähtee lähete ja sitten tulee aika, jota tosiaan voi muutella sitten sen mukaan mikä itselle sopii. Yleensä tainnut olla 12+ se ultra. Jos nyt vatsasta maanantaina elämää löytyy, mutta viikot vähemmän niin en tiedä vaikuttaako ne sitten, koska ei pysty mitenkään mitata mitä ne viikot olisi. Eli en tiedä minkä mukaan se aika tulee.
Kuopuksen ultra olisi viimeksi ollut juuri pääsiäisen jälkeen, mutta sain vaihdettua juuri ennen pääsiäistä että sai sitten kertoa :)
Muoks. Niin mulla se nla-aika olisi kuukautisista 28 päivän kierron mukaan 8+5,mutta todellisuudessa tosiaan viikkoja vähemmän.
 
Mulla on jo nt-ultra-aika, kun meidän neuvolaterkka teki lähetteen jo kun soitin neuvola-aikaa. Mulla nt-ultra osuu rv12+1, eli 28.5. Ens viikon keskiviikkona meillä olisi ar-ultra ja se vähän jännittelee...
 
Tietääkö kukaan, kuuluuko noi neuvola-&ultra-ajat työaikaan kvtes:n mukaan? Toi kvtes on sellanen viidakko, että arvelin josko joku tietäis heti sanoa?! :)
 
Milloin mä viittisin mennä ultraan et näkyis pikkuisen syke?
Toinen appi näyttää et oon jo 7+0 (en varmasti ole..) ja toinen näyttää et olisin viikolla 5.
Mä malttamattomana haluisin mennä mahdollisimman nopeesti mutta en haluu mennä liian aikaisin ettei käy niin ettek sykettä oo vielä..
Onko ehdotuksia että milloin menisin?
 
Tietääkö kukaan, kuuluuko noi neuvola-&ultra-ajat työaikaan kvtes:n mukaan? Toi kvtes on sellanen viidakko, että arvelin josko joku tietäis heti sanoa?! :)
Mä yritin tät kans eilen selvittää ja musta kvtes on tosi epäselvä! Siellä sanottiin että ei ole työaikaa, mutta menetettyä työaikaa ei tarvi korvata eikä siitä saa vähentää palkkaa, niin tulkitse tuota nyt sitten
 
Joku oli kysynyt siellä kvtes kyselypalstalla ja vastaus oli tosi epäselvä + neuvoi olemaan yhteydessä luottamusmieheen :woot: pomo varmaan tietäisi, mutta ei haluaisi sille vielä kertoa
 
Joo, samaa ajattelin etten viittis esimieheltä kysyä, koska ei ihan vielä tässä vaiheessa haluu paljastaa asiaa.
Toki aioin ensisijaisesti yrittää saada kaikki käynnit työajan ulkopuolelle, mutta ei tule kaikki käynnit onnistumaan järjestää niin.
 
Milloin mä viittisin mennä ultraan et näkyis pikkuisen syke?
Toinen appi näyttää et oon jo 7+0 (en varmasti ole..) ja toinen näyttää et olisin viikolla 5.
Mä malttamattomana haluisin mennä mahdollisimman nopeesti mutta en haluu mennä liian aikaisin ettei käy niin ettek sykettä oo vielä..
Onko ehdotuksia että milloin menisin?

Yhden ohjeen mukaan kannattaa mennä sitten kun menkat on 4 viikkoa myöhässä, mutta jos on epäsäännöllinen kierto, mistä sitä tietää milloin ne on neljä viikkoa myöhässä? :)
Itse varaisin parin viikon päähän.
 
Tietääkö kukaan, kuuluuko noi neuvola-&ultra-ajat työaikaan kvtes:n mukaan? Toi kvtes on sellanen viidakko, että arvelin josko joku tietäis heti sanoa?! :)

Minä olen yhdellä kunnalla töissä, mutta en suoraan kvtes:n alaisena. Mielestäni yleisohjeena on, että palkkaa siltä ajalta ei ainakaan menetä. Mutta josko sen voisi vielä jostain tarkistaa?
 
Minä otin sittenkin yhteyttä neuvolaan, ja ensimmäinen aika on helatorstain jälkeisenä perjantaina. Samalla viikolla olisi keskiviikkona se alkuraskauden ultra yksityisellä, ja nyt neuvolan th sanoi, että heilläkin on ultrauslaite ja sillä voidaan vilkaista. Uusi neuvola mulle, äitiysasioissa, siis, joten nyt olisikin kaksi ultraa tiedossa samalla viikolla! Sinne tosin on vielä kauhean pitkältä tuntuva aika...

Olisin itse asiassa saanut neuvola-ajan jo vapunaatoksi, mutta th soitti kun ajelin töihin (bluetooth on kätevä laite), ja meillä taisi mennä jutut vähän ristiin siinä. No, aina voin kysellä aikaisempaa aikaa, jos asia jää vaivaamaan.
 
Yhden ohjeen mukaan kannattaa mennä sitten kun menkat on 4 viikkoa myöhässä, mutta jos on epäsäännöllinen kierto, mistä sitä tietää milloin ne on neljä viikkoa myöhässä? :)
Itse varaisin parin viikon päähän.

Okei no ehkä odottelen vielä ainakin ensi viikolle!:)
Kiitos:)
 
Takaisin
Top