Neuvolat, ultrat ym.

Ei näkynyt vielä mitään muuta kuin suurentunut kohtuontelo :sad001 Tuolla laitteella katsottaessa pitää kuulemma olla aikalailla se 6vkoa täynnä että näkyy mitään(viimeksi kyllä näkyi 5+5,mutta sattui ehkä hyvä tuuri) Että on tässä nyt vielä toivoa, kun en viikoista niin tarkasti tiedä. Pitkät 1,5vkoa kyllä edessä. Täytyis nyt yrittää olla stressaamatta.
 
Ei näkynyt vielä mitään muuta kuin suurentunut kohtuontelo :sad001 Tuolla laitteella katsottaessa pitää kuulemma olla aikalailla se 6vkoa täynnä että näkyy mitään(viimeksi kyllä näkyi 5+5,mutta sattui ehkä hyvä tuuri) Että on tässä nyt vielä toivoa, kun en viikoista niin tarkasti tiedä. Pitkät 1,5vkoa kyllä edessä. Täytyis nyt yrittää olla stressaamatta.
Voi harmitus. :sad001 Mutta jos onkin vielä tosiaan niin aikaiset päivät, että seuraavalla kerralla sitten näkyy enemmän. :) Onko se ultralaite siis joku erikoinen, ei kovin tarkka ilmeisesti?
 
Ei näkynyt vielä mitään muuta kuin suurentunut kohtuontelo :sad001 Tuolla laitteella katsottaessa pitää kuulemma olla aikalailla se 6vkoa täynnä että näkyy mitään(viimeksi kyllä näkyi 5+5,mutta sattui ehkä hyvä tuuri) Että on tässä nyt vielä toivoa, kun en viikoista niin tarkasti tiedä. Pitkät 1,5vkoa kyllä edessä. Täytyis nyt yrittää olla stressaamatta.

Huh, onpas kyllä melkoset piinaviikot edessä :nailbiting: Noissa on tosiaan tosi paljo hyvästä tuuristakin kiinni, jos on saanu joskus jo ennen 6. viikkoa näkymään jotain..
 
On siis sellainen vanhempi ultra-laite ei mikään uusi ja nykyaikainen. Esim.niin epätarkka ettei lääkäri tee mitään paino-arvioitakaan sillä tai muutenkaan sen kummemmin ota mitään mittoja ainakaan siis tarkkoja.
Ja siis no sen verran et vilahti jotain harmaata, joka eikä oli vauva tai ruskuaispussi tms. Ja sattui juuri olla myös jotain kudosta siinä edessä.
Yritän nyt olla aika neutraalilla fiiliksellä. Että en stressaa liikaa, mutta en kuitenkaan toivo myöskään liikoja. Onneksi odotusta enää vain reilu viikko. Yritän tässä keskittyä kaikkiin elämän positiivisiin juttuihin nyt vain,jos vähän saisi pidettyä pois mielestä.
 
Mulla varattuna ensimmäinen neuvola-aika kahden viikon päähän maanantaille. Mä en tajua ollenkaan että millä viikoilla mä oon!!:wideyed::wacky:
Olisi tarkoitus mennä siis ultraan piakkoin mutta hitto ku en tiiä oonko 5,6 vai 7 viikolla! On ollut niin pitkää ja epäsäännöllistä kiertoa etten tiedä mitä noihin laskureihin syöttäisi pituudeksi.:grin
 
Mä oon reissussa silloin ku on 10+2 - 12+2 et ehkä nt-uktrassa, jos sinne asti pääsen, on tuon reissun jälkeen. Koitan pyytää syksyisen kkm vuoksi päästä a.r.ultraan.
 
Mulla eka neuvola 7.5. Ja huomenna ajattelin varailla ar ultran.

Tietääkö joku tosta np ultrasta turussa, että tuleeko kutsu postissa vai varataanko itse? Oon ihan pihalla näistä.
 
Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan. Meidän hoitaja on niin huippu ja oon oottanu et pääsen kertomaan sille että toinen olis nyt tulossa. Haluaisin niin varhaisultraan kun la on aikamoinen arvoitus ja haluan jotain selvyyttä et missä mennään. Mut ei oo varaa yksityiseen just tän hetken elämäntilanteessa. Pahoin vaan pelkään ettei kunnalliselta heru Tampereella kun ei oo mitään erityistä syytä, tosi epäsäännöllinen kierto vaan.
 
En ole tänne uskaltanut aiemmin kirjoitella, kun on niin iso pelko tuulimunasta, keskenmenosta, kohdunulkoisesta jne. Tänään rv 6+5, huomenna varhaisultra. Raskaus saanut alkunsa hoidoilla ja kyseessä ensimmäinen plussa, jonka olen eläessäni saanut. Huolestuttaa vaan, kun on viikon ajan ollut pientä ruskeaa vuotoa.. Ehkäpä huomenna saa selvyyttä siihenkin.
 
Mulla on eka neuvola 25.4. Tuolloin viikkoja kasassa 8+4.
Oon ihan ulapalla näitten juttujen kans, eikä mulla oo mitään käryä noista ultrista, mutta kai se neuvolatäti sitten neuvoo eteenpäin..
 
Jos joku kaipaa hyvää ja suht edullista alkuraskauden (tai myöhemmän ajan) ultraa Turun suunnalla, niin suosittelen ehdottomasti Jussi Savonlahtea Varsinais-suomen lääkäripalvelussa. Maksaa 100€ ja saa erittäin kattavan käynnin sekä tietenkin kuvat ja videot samaan hintaan.

Meillä on töissä etuna kerran vuodessa erikoislääkärillä käynti ja onneksi en sitä etua vielä ole ehtinyt käyttää =) nyt vaan mietin, että menenkö ennen vappua jolloin on 6+5 tai vasta sen jälkeen....Haluisin tietty niin pian kuin mahdollista tarkistaa että siellä jotain elämää on.
 
Mä varasin tänään sekä neuvolan että varhaisultran. Neuvolan sain vasta 11.5 neuvolatädin loman takia, tuolloin viikkoja jo 9+3. Sen jälkeen vasta sit ilmeisesti tehdään lähetteet nt-ultraan niin saa nähdä mihin asti se menee :shifty:
Mutta varhaisultra jo ensi viikolla 26.4, jolloin viikkoja 7+1, toivottavasti siellä saadaan varmistus, että raskaus oikeassa paikassa ja pikkusen sydän lyö:nailbiting::)
 
Jeeee sain lähetteen ultraan lasketun ajan määrittelyä varten!! Ei tarvinnu ees ruinata, neukkutäti ehdotti itse. Mut se meidän ihana neukkis on vaihtunu! Nyt juttelin sen kans ja se oli niin ihana ja järkkäs kaiken ja höpötteli pitkään mut kertoi että meidän perhe on siirretty uudelle terkalle. :( Mut ultraan tulee siis kutsu! :) ultran jälkeen sit soittoa uudelle neukkikselle että varataan aika sille. Ja mun pitää käydä verikokeessa että näkee tarvinko taas tyroksiinilääkityksen niinku viime raskaudessa.
 
Oon aivan ällistyny noista kuntakohtasista eroista, että ultrataanko vai ei. Sehän se on se tärkein juttu eikä mitään puoliturhat lippulappuset vauvanhoidosta :D Esikoisen kohdalla asuin muualla kuin nyt ja silloin ultrattiin ekassa neuvolassa heti ensimmäiseksi, eivät alkaneet mitään kortteja täyttämään tms ennenku oli tarkistettu raskauden olemassaolo, sijanti, yms. Samoin nyt kuulemma ultrataan sitten aikanaan ekalla kerralla. En vaan voi ymmärää että ultraus jäis tekemättä :wideyed::eek:
 
Meillä ei ekassa raskaudessa ultrattu ennen nt-ultraa eikä selvästi nytkään ois ultrattu ilman erityistä tarvetta. Kuulemma sen nt-ultran ajankohdan selvittämiseks just on tärkee nyt varmistua missä viikoissa mennään. Meidän neuvolassa ei oo ultralaitetta. Asutaan Tampereella ja mennään siis lähetteellä kunnalliseen ultraan.
 
Mä taas oon aina ihmetellyt sitä että joissain paikoissa ultrataan useitakin kertoja, just jos neuvolassa mahdollisuus. Se ois kyllä niin siistiä! Mut näillä näkymin me saadaan ainakin siis kolme ultraa, toki tää eka maksaa sen polimaksun verran ja muut ilmaisia.
 
Olen jo täällä sanonutkin, että meillä myös on neuvolassa vanha ultra, jolla ainakin viimeksi todettiin oikea raskaus ja sydänäänet. Mutta sen jälkeen sillä ei katsottu kuin kerran loppuraskaudessa, kun tarkistettiin tarjonta.
Mutta oli kyllä ihana nähdä ekalla neuvolakäynnillä pikkuinen heiluttelemassa jalkojaan :Heartred Kunpa laite olisi neuvolassa vieläkin, jotta saisi nähdä, että siellä on kaikki hyvin. Neuvolaan vielä 2,5 vk, millä mä kestän :rolleyes: Vaikkei mitään stressiä ole, hyvillä fiiliksillä mennään.
 
Minä en ole vielä edes ottanut yhteyttä neuvolaan... :rolleyes:

On asuinpaikka vaihtunut esikoisen syntymän jälkeen, ja ainakin nettisivujen tietojen mukaan olisi vain se nt-ultra täällä tarjolla. Jostain syytä sivuilla ei mainita mitään rakenneultrasta, mikä on aika erikoista.
 
Takaisin
Top