Neuvolat, ultrat ym.

Wau. Onnea kaikille, jotka saaneet hyviä kuulumisia varhaisultrassa :) Oma ultra ylihuomenna ja jännittää vietävästi. Tuli heti sellainen olo, että kun niin moni muu on saanut hyviä uutisia, niin ihan varmasti omalle kohdalle osuu ne huonot. Enkä edes ole mitenkään taikauskoinen :P
 
Mä taas aattelen päinvastoin lukuunottamatta painoseurantaa :grin Ei sitä muuten ikinä pääse niin usein verikokeisiin näkemään arvojaan tai seuraa verenpainetta, hemoglobiinia jne..

Ihan totta! Mua varmaan vaan jännittää tuo radi-juttu. En mäkään aikaisemmin ole näin stressannut. :confused005
 
Little miss sunshine: Mulla ihan sama! Ensi viikolla olisi varhaisultra, ja pelottaa, et se epäonni osuu sit omalle kohdalle. :sorry:
Mut onneks vuotoja ei ole ollut. On tässä vielä toivoa. :happy:
 
Meillä ainakin ultrattiin sisäkautta. Viime raskaudessa sama juttu, mutta nt-ultra saatiin tehtyä päältä. Saa nähdä kuinka nyt käy, kun on jo tuota vatsaa tullut esiin.
 
Vatsan päältä ultrattiin. Mutta minulla oli siis ihan normi neuvola, ja pyysin neuvolatätiä vilkaisemaan. Heillä ei ole lupaa ultrata alakautta, ainakaan siis täällä meillä päin.
 
Vatsan päältä ultrattiin. Mutta minulla oli siis ihan normi neuvola, ja pyysin neuvolatätiä vilkaisemaan. Heillä ei ole lupaa ultrata alakautta, ainakaan siis täällä meillä päin.
Miksi eivät saa ultrata alakautta? Meillä siis neuvolassa terkkari aina ultraa ekalla käynnillä alakautta. Se on siis lähinnä tarkistus onko elämää, normaalisti hän ei ota mittoja. Toki mulla kävi tuuri kun oli vielä lääkäri paikalla(tuttu) niin hän otti mitankin.
 
Mulla ultrattii vatsan päältä neuvolassa.
Alakautta olis ilmeisesti tehty jos ei olis näkynyt hyvin vatsan päältä.
 
Miksi eivät saa ultrata alakautta? Meillä siis neuvolassa terkkari aina ultraa ekalla käynnillä alakautta. Se on siis lähinnä tarkistus onko elämää, normaalisti hän ei ota mittoja. Toki mulla kävi tuuri kun oli vielä lääkäri paikalla(tuttu) niin hän otti mitankin.

En kyllä osaa sanoa, miksi eivät saa neuvolassa alakautta ultrata. Se neuvolantäti vaan sanoi, ettei heillä ole lupa alakautta ultrata. Toki neuvolalääkäri voi alakautta ultrata. Ja siis meillä ei normaalisti ekalla neuvolakäynnillä edes ultrata/kuunnella sydänääniä, mutta nyt pyysin neuvolatätiä ultraamaan, lupas ultrata sillä ehdolla, etten säikähdä jos mitään ei löydykään.
 
Ainakin mun neuvolatäti on kätilö. Jos on "tavallinen" terveydenhoitaja, niin onko mahdollista, ettei sen takia ole lupaa ultrata alakautta?
 
Eilen eka neuvola... lappujen täyttöä, hemppa, verenpaine, paino ja kotiin pissa purkki joka viedään sit labraan kun muutkin verikokeet otetaan... vähän pettynyt olo ettei edes kurkata millään lailla :meh:

Nyt odotellaan kutsua nt ultraan...
 
Soitin ultraan siitä mun viikon takaisesta vuodosta. Se sano heti että on tosi tavallista et sisäkautta tehdyn ultran jälkeen tulee vähän vuotoo, just sillai et lorahtaa ja loppuu samantien. Kun sillä anturilla tökitään kohdunkaulaa. HUH! Käy järkeen. Ja nyt kun mietin niin viime raskaudessahan aina sisätutkimuksien yhteydessä sanottiin että voi tulla pientä vuotoo tai supistuksia sen jälkeen. Eli pöh. En vaan muistanut, eikä ultraajakaan viittinyt sanoo, eikä neuvolaterkka. Tosi iso helpotus! Menkkamaiset kivutkin siis kuulemma kuuluu siihen pakettiin. Kun oli lievää kipua eikä vuoto jatkunut. Pyysin silti siirtämään kontrolliultraa aikaisemmaks ja sain ens keskiviikoks ajan eli 9.5. :) Nyt on niin hyvä mieli taas. Vaikka edelleen tietty kaikki on mahdollista mut iso osa huolesta vierähti sydämeltä kuitenkin.
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista! Onko ultrattu sisä kautta vai päältä?

MeriOulun neuvolassa ultrasivat vain päältä ja näkyi kyllä sykekin heti, ilmeisesti oli todella hyvät laitteet :D Esikoisen kohdalla ultrattiin alakautta, nt-ultra sitten oli mahan päältä.
 
Eikös silläkin ole väliä, kuinka pitkällä raskaus oletetusti on? :)

Näin ainaki luulis olevan :D Noissa on niin paljo niitä eroja ihan ultraajakohtasesti, mut kaiken järjen mukaan sitä kokeilis ensin mahan päältä jos viikot yhtään sallii, turhaa kiusata ketään alakautta ultraamisella :D Mä kysyin tuolta MeriOulun neuvolasta jo etukäteen, et mitä kautta ultraavat et tiesin mennäkkö yksin vai miehen ja lapsen kanssa ja sanoi, että ultraa aina vain mahan päältä, jossei satu sillon vielä näkemään niin sitten uudestaan viikon-parin päästä.. Ainakin mulla näkyi tosiaan 7+0 heti tosi hyvin, ei tarvinu ettimällä ettiä mitään..
 
Takaisin
Top