Neuvolat, ultrat ym.

Nyt olis neuvola varattu 15.5. Siitä se sit lähtee taas. Mä jotenkin ärsyynnyn ajatuksesta, että taas ollaan seurannassa. Ruokavalio, virtsa, paino, masumitta, mieliala jne. Ihanaa että tulee vielä yksi vauva, mut saisko oman elämänsä ihan itselleen..
 
Neuvolassa käyty ja ihana neuvolatäti ultrasi ja siellä se köllötteli, pikkuinen "myökky" ja sydän väpätti vimmatusti!! ♡♡♡
Laskettuaika muuttui vähän, mutta vielä en muuta sitä tuonne listaan, kunhan aikanaan käydään siellä nt-ultrassa ja siellä varmasti vielä tarkentuu tuo la, joten sitten muutan sitä tarvittaessa.
 
Nyt mullakin on eka neuvola-aika varattu, toisen ar-ultran jälkeinen päivä eli perjantai 18.5. Silloin on rv 8+3 - 9+0. Neuvolanhoitaja sanoi että sen mun kertalorauksen takia ei oo tarvetta tutkia mitenkään, varsinkin kun on se kontrolliultra varattuna. Tän arvasinkin. Mut soitan vielä huomenna sinne ultraan ja kysyn voisko sitä aikaistaa kun huolestuttaa. Oli miten oli, nyt aion vaan yksinkertaisesti olla onnellisesti raskaana kunnes toisin todistetaan. Muuten sekoon.
 
Eppis, just joo, kylläpä on tympeää! Soita ihmeessä tosiaan sinne ultraan, jos sitä vaikka viikolla voisivat aikaistaa.. Eikö nuo viikot silloinkin kyllä ole selvitettävissä yhtä lailla, kun siellä periaatteessa sykekin pitäisi jo silloin näkyä.
 
Nyt on varhaisultrassa käyty! Jännitti tosi paljon, samoin kuin lääkäriäkin, joka on ihan tullut jo ystäväkseni. :happy090Heti käytiin ultraamaan ja siellä se on, oikealla paikallaan sydän sykkien meidän pikkuinen.:happy093 CRL 10,9mm, joka vastaa rv7+1, kun kuukautisista laskettuna olisi viikkoja ollut 7+4, mutta osasin jo tietääkin, että on muutaman päivän pienempi. Laskettu aika siis muuttuisi muutamalla päivällä eteenpäin, mutta en vielä korjaa tuonne listaan sitä. Katsoo sit, mitä nt ultrassa sanotaan.. Aaaaa, oon niin onnellinen!!!! :happy093.Mitään ääntä ei ultralaitteesta kuulunut, eikä kuvakaan musta ollut niin tarkka ollenkaan, mitä netistä olin kuvia katsellut etukäteen, et miltä pitäis näyttää, mutta oli se uskomatonta nähdä, miten siellä pieni sydän väpätti:love017:hug007
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! :):Heartred
Kyl se vaan on niin hieno hetki nähdä se pieni sydän sykkimässä. Me käytiin viikko sitten ja ollaan myös viikon päästä menossa uudelleen (sillon rv 9+5), jotta saa äitienpäiväkortteihin tuoreet kuvat :grinPaljastetaan tuolloin raskaus mun ja miehen vanhemmille :cool:
 
Täällä kans ultrasta kotiuduttu ja voi tätä onnen ja helpotuksen määrää, kun sieltä löyty se sykkivä sydän ja pieni vastas päivälleen sitä kokoa mitä pitikin eli 7+0 :Heartred Hauska juttu oli se että sieltä löyty toinenkin ruskuais(vai raskaus, en ikinä muista :hilarious:)pussi eli raskaus oli alkanut kaksosraskautena, mutta toinen pussi oli pelkkä litteä tyhjä pussi eli ei ollu ikinä alkanukkaan kunnolla kehittyä.. Hormonia seki on kuulemma tuottanu ja tuottaa eli siksiki varmaan on tää jo aikasin alkanu pahoinvointi.. Limakalvot oli kuulemma tosi hyvännäköset eikä löytäny mitään alkavaa vuotokohtaa tai jotain mikä enteilis keskenmenoa.. Voi tätä onnea! :)
 
Nyt olis neuvola varattu 15.5. Siitä se sit lähtee taas. Mä jotenkin ärsyynnyn ajatuksesta, että taas ollaan seurannassa. Ruokavalio, virtsa, paino, masumitta, mieliala jne. Ihanaa että tulee vielä yksi vauva, mut saisko oman elämänsä ihan itselleen..

Mä taas aattelen päinvastoin lukuunottamatta painoseurantaa :grin Ei sitä muuten ikinä pääse niin usein verikokeisiin näkemään arvojaan tai seuraa verenpainetta, hemoglobiinia jne..
 
Hei, huutelen tähän väliin :D kävikö kukaan siis Helsingin perhe artessa? Millä rv:llä menitte tai sieltä suositellaan käymää?
 
Hei, huutelen tähän väliin :D kävikö kukaan siis Helsingin perhe artessa? Millä rv:llä menitte tai sieltä suositellaan käymää?

Mä kävin ja menkoista laskettuna tuollon ois pitäny olla 7+1, mutta pikkunen vastaskin jo kokoa 7+6 :) Suositus tais olla et vähintään 6+3-4.
 
Takaisin
Top