Neuvolat, ultrat ym.

Jos on perushyvät ultravehkeet niin kaiken järjen mukaan 6+6 pitäis näkyä enemmän kuin suurentunut kohtu mut en sit tiiä.. Tietenki on mahdollista just odotettua alhaisemmat viikot, jos ovis onkin tapahtunut myöhemmin tai jotain..
 
Se lääkäri tuntui myös ajattelevan, että mun kohtu olisi jotenkin kallistunut väärään suuntaan tms. Niillä oli vaikeuksia sen laitteen kanssa.
Harmittaa, kun eivät tarttuneet ehdotukseeni hcg-määrityksestä. Sitä sitten ehkä vasta ensi viikolla, jos ei näy mitään enempää siinä ultrassa.
 
Tsemppiä wk_78! :Heartred Mua pelottaa just tuo, että menee ar-ultraan ja sitten onkin liian aikaista ja joutuu pelkäämään seuraavaan ultraan. Toivotaan että vain siitä on teidän kohdalla kyse!
 
Kiitos. Vaikea tätä on hyväksyä, ja ajatukset hyppäävät heti huonoimpaan mahdollisuuteen.
 
Muokattu viimeksi:
Meillä oli tänä aamuna eka neuvola heti 8.00 aamulla. 1,5 tuntia siellä vierähti tutun terveydenhoitajan kanssa jutellessa. Oli kiva taas nähdä häntä. Mies ja meidän 2-vuotias olivat molemmat mukana.

Meillä ekassa neuvolassa mitataan paino, verenpaine, hemoglobiini ja katsotaan protsku ja glukoosi virtsasta. Lisäksi täytellään muutama lippulappu ja terkka täyttää noin miljoona lippulappua ja neuvolakortin. Neuvolakortissa on nyt enemmän sivuja kuin edellisraskaudessa (pari vuotta aiemmin), joten täytettävää riittää.

Painoa mulla oli omasta mielestä vähän liikaa (kuten pelkäsinkin), eli kymmenisen kiloa enemmän kuin tässä kohtaa esikoista odottaessa. :dead: Nyt vaan täytyy olla tarkkana ettei se paino pääse paljoa nousemaan raskauden aikana. Tämä siis oma arvioni, terkka ei kiinnittänyt painoon tuon taivaallista huomiota.

Kivaa neuvolassa oli meidän kivan neuvolaterkan kanssa juttelu ja se että isäkin otetaan juttuihin kivasti mukaan. Tylsää oli se, että meidän kaupungissa neuvolasta ei saa raskauden aikana mitään muita lääkäripalveluita kuin ne tavanomaiset raskauden seurantaan liittyvät. Mulla nimittäin on nyt ollut määrittelemätön ”kutka” tuolla alakerrassa ja oon saanut sen itse rajattua kahteen näppylään/rakkulaan emättimen suulla. En itse oikein osannut sanoa mikä se on, muutakuin ärsyttävä. Mutta nyt kun on tää raskausbisbes, niin halusin asiaan selvyyden. Ja koska neuvolassa ei kukaan tuonne alakertaan voinut kurkata, vietettiin koko päivä taaperon kanssa terveyskeskuksen jonossa. Neljä tuntia siellä kaiken kaikkiaan vierähti, mutta nyt on syyllinen selvillä; sienihän se siellä oli innoissaan raskaudesta. Nyt sain lääkemääräyksen niin saa kandida pistää bileitä vähän pienemmäksi.
 
Me käytiin iltapäivästä neuvolassa. Painoa oli tullut ehkä jo 2kg! Esikoisesta kävin yli viikon myöhemmin ja oli tullut 0,5kg. En toki ole täysin varma lähtöpainosta, kun meillä ei ole vaakaa.

Dopplerilla ei kätilö saanut kuulumaan mitään, mutta sillä ikivanhalla ultralla nähtiin sitten pikkuinen liikuskellen ja sydän sykkien! :Heartred Voi ihmettä! Vastasi kätilön silmämääräisen arvion mukaan viikkoja eli 8+6. Nyt miehellekin asia konkretisoitui aika lailla. :)
 
Kiitos. Vaikea tätä on hyväksyä, ja ajatukset hyppäävät heti huonoimpaan mahdollisuuteen.

Voimia wk_78 :Heartred Pystyn niin kuvittelemaan, mitä käytte tällä hetkellä läpi. Vielä ei kuitenkaan kannata luopua toivosta. Jospa kyseessä olisi vain ne liian varhaiset viikot tai sitten johtuisi vaikka siitä kohdun kallistumasta tai laitteiden yleisestä paksuudesta, ettei mitään vielä näy. Löytyisipä kontrolliultrassa jo alkio!
 
Mulla oli tänään neuvola, jossa ultrattiin kolmeen otteeseen... Selkeästi näkyi, että kohtu on laajentunut, mutta muusta eivät th ja nlalääkäri olleet samaa mieltä.
Raskaustestikin tehtiin, th:n mukaan vahvasti plussa.
Lääkäri kehoitti tulemaan uudestaan viikon päästä, oletetusti ovulaatio/hedelmöittymisen ajankohta on nyt epäselvä.
Kivaa vappua meille ja miehelle hyvää syntymäpäivää...


Jos yhtään lohduttaa niin itsellä oli ar-ultra kun viikkoja piti olla 6+2. Ultrassa ei kuitenkaan löytynyt sykettä mutta raskaus näkyi oikeassa paikassa kuitenkin. Uusinta ultrassa joka oli tänään löytyikin sitten syke ja alkio joka vastasi tänään 6+4 viikkoja eli ekalla kerralla oli vasta 5+1. Pidetään peukkuja et sullakin olis vaan vielä niin vähän viikkoja ja siks ei vielä näkynyt :)
 
Kiitos. Vaikea tätä on hyväksyä, ja ajatukset hyppäävät heti huonoimpaan mahdollisuuteen.

Kovasti tsemppiä odotteluun. Nämä ne piinapäivät sitten vasta onkin! Yritä jaksaa toivoa :Heartred
 
Tsemppiä wk_78 odotteluun. Toivottavasti siellä on kuitenkin pieni matkassa ja kaikki hyvin. :Heartred

Mekin käytiin tänään siellä ultrassa ja nyt voi huokaista helpotuksesta. Pikkunen oli oikeassa paikassa, kaikki hyvin ja syke löytyi. Kätilön mukaan vastasi viikkoja 6+3, kuten olin itsekin jo aiemmin ajatellut. :love2

Taikapilvi, kätilö oli mukava ja tilat oli tosiaan siellä kerrostalossa. Piti mennä sisäpihan poikki yläpihalle ja sieltä löytyi. Oli kyllä myös opasteet seinissä eli helposti löytää. Ja parkkipaikan löytää varmaan helpoiten myös ilta-aikaan siitä torin viereiseltä parkkipaikalta, jätettiin siihen ja lyhyt kävelymatka. :)
 
Mulla on ylihuomenna neuvola. Jännittää että selviikö mun raskausviikot siellä vai ei.
 
Lueskelin tuossa vähän raskauden vaiheista ja jossain sanotaan, että rv10 alkio tekee ensimmäiset refleksinomaiset liikkeensä. Meillä tosiaan tänään ultrassa näkyi, kuinka pikkuinen siellä heilui jo. Viikkoja pitäisi olla 8+6.

Tietääkö joku, onkohan se kuitenkin yksilöllistä tuo liikkeiden alkaminen vai olisinkohan muutaman päivän kuitenkin jo pidemmällä? :)
 
Mulla oli varhaisultra 6+3 ja kätilö sanoi että just on alkanut vasta sydän lyömään..toivottavasti ens kerralla näkyisi teillä siis paremmin:Heartred
 
Lueskelin tuossa vähän raskauden vaiheista ja jossain sanotaan, että rv10 alkio tekee ensimmäiset refleksinomaiset liikkeensä. Meillä tosiaan tänään ultrassa näkyi, kuinka pikkuinen siellä heilui jo. Viikkoja pitäisi olla 8+6.

Tietääkö joku, onkohan se kuitenkin yksilöllistä tuo liikkeiden alkaminen vai olisinkohan muutaman päivän kuitenkin jo pidemmällä? :)

En osaa sanoa mitään tarkempaa faktaa, mutta esikoinen näkyi heiluttelevan käsiään jo ar-ultrassa 8+1, lääkärikin sitä fiilisteli. :) Eli näköjään on yksilöllistä milloin alkaa.
 
Takaisin
Top