Neuvolat, ultrat ym.

Tänään käytiin ar-ultrassa Helsingin Perhe-Artessa ja iloksemme pieni sydän siellä pamppaili. Kuukautisista laskien tänään olisi ollut 7+3, mutta kätilö lupaili 6+6 tai 7+0. En nyt kuitenkaan käy tuota la:aa muuttamaan. Muutetaan sitten, jos ja kun ilmoittavat eri ajan nt-ultrassa. Tuli kyllä tosi iloinen ja levollinen mieli sydämen sykkeestä. ❤️ Nyt on 90% mahdollisuus että saadaan uusi vauva syliin. I like the odds. :love7
 
Tänään käytiin ar-ultrassa Helsingin Perhe-Artessa ja iloksemme pieni sydän siellä pamppaili. Kuukautisista laskien tänään olisi ollut 7+3, mutta kätilö lupaili 6+6 tai 7+0. En nyt kuitenkaan käy tuota la:aa muuttamaan. Muutetaan sitten, jos ja kun ilmoittavat eri ajan nt-ultrassa. Tuli kyllä tosi iloinen ja levollinen mieli sydämen sykkeestä. ❤️ Nyt on 90% mahdollisuus että saadaan uusi vauva syliin. I like the odds. :love7

Oliko millanen paikka ja oliko ammattitaitoinen kätilö? Itse oon tänään kans tuonne menossa ar-ultraan töiden jälkeen :)
 
Oliko millanen paikka ja oliko ammattitaitoinen kätilö? Itse oon tänään kans tuonne menossa ar-ultraan töiden jälkeen :)

Oikein viihtyisä, lämminhenkinen paikka ja kätilö vaikutti suorastaan rautaiselta ammattilaiselta! :joyful: Hän mm. osasi kertoa että mulla näytti olevan kohdunkaulalla verihyytymä, joka jossain vaiheessa luultavasti irtoaa ja vuotaa verta. Kertoi ettei sitä kannata pelästyä. Lisäksi kätilö kertoi, että nyt kun sydän sykkii, on enää 10% mahdollisuus keskenmenoon. Tykkäsin kyllä kovasti. :happy:

Sellainen kannattaa ehkä ottaa huomioon, että siellä on tosi huonosti parkkipaikkoja. Veimme itse suosiolla auton viereiseen K-supermarketin parkkihalliin.
 
Oikein viihtyisä, lämminhenkinen paikka ja kätilö vaikutti suorastaan rautaiselta ammattilaiselta! :joyful: Hän mm. osasi kertoa että mulla näytti olevan kohdunkaulalla verihyytymä, joka jossain vaiheessa luultavasti irtoaa ja vuotaa verta. Kertoi ettei sitä kannata pelästyä. Lisäksi kätilö kertoi, että nyt kun sydän sykkii, on enää 10% mahdollisuus keskenmenoon. Tykkäsin kyllä kovasti. :happy:

Sellainen kannattaa ehkä ottaa huomioon, että siellä on tosi huonosti parkkipaikkoja. Veimme itse suosiolla auton viereiseen K-supermarketin parkkihalliin.

Kuulostaa hyvältä ja kiitos tiedosta! :)
 
Täällä oli eilen ensimmäinen neuvola ja lähinnä vain täyteltiin esitiedot ja otettiin alkumittaukset. Sanoikin suoralta kädeltä ettei yritetä kuunnella sydänääniä kun aika varmasti ei heidän laitteillaan kuulu. Samalla sain lähetteen np-ultraan johon pitäisi tänään tai viimeistään huomenna soitella :)
 
Papuska olikohan meillä sama kätilö, kuulostaa tutulta. :) Mut juu, suosittelisin kans tuota Perhe Artea, mukana rauhallinen ja kiireetön tunnelma, paljon mukavampi tuolla oli käydä kun viimeksi Diacorissa gynellä.
 
Tänään oli ar-ultra. Piti mennä yksin kun mies on vielä ulkomailla, tärisin hermostuksesta enkä puhunu melkein mitään. Sehän siellä selvis mitä odotinkin, ei yllätyksiä. Eli näkyi vasta ruskuaispussi, ei vielä alkioo saati sykettä. Raskauspussin koko vastas viikkoa 5+ niinkun itse olin laskeskellu. Ultraaja ei lähtenyt arvailemaan tarkempia viikkoja joten pitäydyn omassa arvauksessani toistaiseks. Vasta kolmen viikon päästä uus ultra eli viikolla 8+ mut sillon ainakin varmasti pitäis näkyä sikiö ja syke jos kaikki menee toivotusti. Osasin odottaa tätä mut silti pettynyt olo. Nyt sitten kolme viikkoo täyttä epävarmuutta, seuraavaan ultraan mies onneks ehkä ehtii mukaan. Hölmöö kun siitä keskiarvo 28 päivän kierrosta pidetään niin hanakasti kiinni että hoitaja halus ensin kokeilla vatsan päältä ultrata koska sen lähtökohtainen oletus oli että olisin jo 8+ viikolla. Vaikka sanoin heti että oon varmastikin vasta 5+. Voi apua miten saan mielenrauhan kolmeks viikoks kun koko ajan mielessä pyörii tuulimuna ja keskenmeno ja kaikki mikä voi ottaa pienen joulupaketin meiltä pois. Tänään on tuntunu lähes oireettomalta ja muutenkin oireet on ollu tosi lieviä tän pari viikkoo. Mut tutkiskelin vähän ja tajusin et esikoista odottaessakin näillä viikoilla vasta vähän alkoi jotain aavistuksia oireista ilmestyä...
 
Eppis, voi ei! :sad001 Tuo 28 päivän kierron olettamus on kyllä käsittämätön, kun erilaisia kiertoja on lähes yhtä paljon kuin naisiakin! Pitäis varmaan ite kikkailla ja vähän huijata aikoja viimeisimmistä menkoista jne niin että tulee neuvolassa sama aika kuin itse tietää oikeasti sen olevan :D Onneksi kuitenkin se raskauspussin koko vastasi sitä mitä pitääkin, olis voinu ollu tulla paljo huonompiakin uutisia, ettei olis näkyny suunnilleen mitään.. Piinaviikot edessä tosiaan, tsemppiä! :Heartred
 
Eikä pelkästään se 28 päivän kierron oletus, vaan myös se, että ovuloi kp 14!

Tsemppiä, Eppis!
 
Nyt on käyty Helsingin Perhe-Artessa ar-ultrassa ja siellä se pikkunen köllötteli sydän sykkien :happy::Heartred oman keskimääräsen kierron mukaan nyt ois ollu 7+1, mut tyyppi oliki vähä isompi 7+6 eli sen perusteella laskettu aika oiski 7.12 (alkuperänen 12.12)

Nyt kyllä niin onnellinen ja huojentunu olo :Heartred Toivotaan vaan, että pysyy mukana loppuun asti. Kätilö sano keskenmenon riskin mulla olevan enää vaan 2-3%.
 
Hei miten te kenellä laskettu aika on muuttunu ar-ultran perusteella, ootteko ilmottanu siitä neuvolaan? Mulla siis eka neuvola varattuna 11.5 ja tuollon piti olla viikkoja 9+2, mut nyt sit onkin jo 10+0. Ku mietin et ehtiikö neuvolatäti sit tehä kaikki lähetteet ultraan ja verikokeisiin ajallaan :oops:
 
Hei miten te kenellä laskettu aika on muuttunu ar-ultran perusteella, ootteko ilmottanu siitä neuvolaan? Mulla siis eka neuvola varattuna 11.5 ja tuollon piti olla viikkoja 9+2, mut nyt sit onkin jo 10+0. Ku mietin et ehtiikö neuvolatäti sit tehä kaikki lähetteet ultraan ja verikokeisiin ajallaan :oops:

Voithan sää varalta soitella ja kysyä mut tuntuu noi ehtivän todella hyvin lyhyelläkin varotusajalla, labraanki se lähete menee käsittääkseni hetkessä ja sitten siellä voi käydä vaikka heti ilman ajanvarausta.. Mua jännittää vähä sama, ku vielä en oo viikoista aivan varma ja eka neuvola on tosiaan niin hurjan myöhään ku vasta 18. päivä.. Mut pitää vain luottaa et noiki asiat järjestyy ja pääsee oikeilla viikoilla oikeisiin tutkimuksiin :)
 
Takaisin
Top