Neuvolat, ultrat ym.

Kuinkahan sitä sais puhuttua miehelle tuon ar-ultran? Ärsyttävän vastahankainen :p

Eikait mies sitä voi päättää/estää sua menemästä..? Meilläkin todella hyvät hermot omaava mies olis kyllä pärjänny ilman ar-ultraa, mutta ei mitenkään vastustellut kun sinne sanoin haluavani ja maksaa puolet.. Totesin vain sille, et helppo se on olla rauhallinen ku kyse ei oo omasta kropasta :) Voit vedota siihen, et varmasti hänkin haluaa kuulla mahdollisesta keskenmenosta mielummin aikasemmin kuin myöhemmin..
 
Eikait mies sitä voi päättää/estää sua menemästä..? Meilläkin todella hyvät hermot omaava mies olis kyllä pärjänny ilman ar-ultraa, mutta ei mitenkään vastustellut kun sinne sanoin haluavani ja maksaa puolet.. Totesin vain sille, et helppo se on olla rauhallinen ku kyse ei oo omasta kropasta :) Voit vedota siihen, et varmasti hänkin haluaa kuulla mahdollisesta keskenmenosta mielummin aikasemmin kuin myöhemmin..

No ei tietysti voikaan. Mutta olis kovasti kiva mennä sinne yhdessä samalla mielialalla. Eikä niin että toinen murjottaa rahanmenosta tai ajan haaskuusta :D.
 
Meillä oli eilen eka neuvolakäynti. Harmi että oma terveydenhoitaja oli sairaana, niin oli joku muu tuuraamassa. Mutta eipä tuolla kauheasti uutta asiaa tullut, tuntuu että edellisestä äitiysneuvolasta on niin vähän aikaa vielä että asiat aika hyvin muistissa. :hilarious: Mutta kyllähän se tätä odotusta jotenkin konkretisoi, ja kiva saada lähete nt-ultraan, sen saa näköjään nykyään varata ite pääkaupunkiseudulla, kiva juttu.
 
Saatiin ensimmäinen neuvola käynti jo ensiviikolle 3.5. Ilmeisesti täällä Helsingin alueella ruuhkaa, en päässyt oman alueen neuvolaan valitettavasti. Itsellä ei aiempaa kokemusta neuvolassa asioinnissa niin mielenkiinnolla odotan =)
 
Oliko se niin, että pissanäyte otettiin jo ekalla neuvolakäynnillä? En millään tahdo muistaa.

Mulla viä ekaan neuvolaan viikko, plääh. Aika menee nopeasti, mutta silti hitaasti. Tänään jo 8+1. En tiedä, pitäskö kysyä, saisiko vappuaatolle päiväaikaa, vai onkohan "liian aikasta", kun siellä tosiaan varmaan sillä vanhalla ultralla ultrataanki. Että näkyyköhän siellä jo sykettä sillon.. Viikot olis siis sillon 8+6.
 
Täällä meillä päin ainakin pitää joka neuvolakäynnillä antaa pissanäyte, myös sillä ekalla.
 
Mitenkäs aikasin olette soittaneet neuvolaan?
Tekisi mieli jo soittaa, mutta pitävätkö ihan pöpinä :D nyt 4+1, viikko sitten plussasin ja viiva vahvistuu vaan.

Kerran olen joutunut perumaan kesken menneen ja eihän se mukavaa ollut.
Mielelläni silti varaan ajoissa, jotta osaan pyytää työvuorot sen mukaan :rolleyes:
 
Kyllähän ainakin toisten kuntien sivuilla ohjeistetaan soittamaan neuvolaan heti positiivisen testin jälkeen. Onhan se toki ikävää, jos sen joutuu perumaan, mutta ei minusta sun kannata tässä mitään kolmea viikkoa odotellakaan, että mitä jos mitä jos.

Itte soittelin 5+3, kun tuli sopiva väli töissä, ettei pomo ollut paikalla.
 
Kyllähän ainakin toisten kuntien sivuilla ohjeistetaan soittamaan neuvolaan heti positiivisen testin jälkeen. Onhan se toki ikävää, jos sen joutuu perumaan, mutta ei minusta sun kannata tässä mitään kolmea viikkoa odotellakaan, että mitä jos mitä jos.

Itte soittelin 5+3, kun tuli sopiva väli töissä, ettei pomo ollut paikalla.
Näinhän se on :)
Taidanpa kuitenkin soittaa tänään, kun juurikin on tuo sopiva väli!
 
Oho Vaiana! Kylläpä taas saa ihmetellä kuntien eroja. Mulla on edellisenä päivänä ja on kuitenkin 4 viikkoa enemmän kasassa :grin

Teillä ei ilmeisesti neuvolassa sitten ultrata?
 
Oho Vaiana! Kylläpä taas saa ihmetellä kuntien eroja. Mulla on edellisenä päivänä ja on kuitenkin 4 viikkoa enemmän kasassa :grin

Teillä ei ilmeisesti neuvolassa sitten ultrata?
Joo no hämmästyin kyllä itsekin :D mutta sopiihan tuo.

Meidän neuvolassa ei ultrata..valitettavasti.
Me mennään omakustanteisesti Femedaan :) käytiin siellä esikoisenkin ar-ultrassa. Saatiin sama gynekin vielä.
 
Oliko se niin, että pissanäyte otettiin jo ekalla neuvolakäynnillä? En millään tahdo muistaa.

Mulla viä ekaan neuvolaan viikko, plääh. Aika menee nopeasti, mutta silti hitaasti. Tänään jo 8+1. En tiedä, pitäskö kysyä, saisiko vappuaatolle päiväaikaa, vai onkohan "liian aikasta", kun siellä tosiaan varmaan sillä vanhalla ultralla ultrataanki. Että näkyyköhän siellä jo sykettä sillon.. Viikot olis siis sillon 8+6.

Just tänään kävin ekassa neuvolassa. Ei otettu pissanäytettä, mutta sano, että ens kerralla saa suoraan mennä jättämään näytteen vessaan ennen ku kutsutaan ees sisälle.
Mulla tänään viikkoja 8+4 ja neuvolatäti sano, että ei sieltä vielä sydänääniä kuuluis, niin parempi että lääkäri sitte ultraa parin viikon päästä.
 
Vaiana mulla on a.r.ultra samana päivänä ku sun neuvola. On kyllä sun neuvola aikaisilla viikoilla mutta mitäpä se haittaa. Eipä tarvi ottaa niin kauan sitä ekaa käyntiä. Mä oon muistaakseni yleensä käyny rv8-9. Nyt mulla on neuvola ens kuussa myös mutta en muista mikä päivä. Sekin tarkoituksella varattu ennen mun ulkomaanmatkaa.
 
Eka neuvolakäynti takana. Oli kiva nähdä tuttu neuvolatäti. :) Käytiin läpi perusasioita ja täytettiin muutama lomake, mitattiin verenpaine sekä paino. Kaikki oli hyvin ja paino oli noussut 3kg, jee! :) Pahoinvoinnista huolimatta niin ruoka on maistunut.

Pyysin lopuks että kuunnellaan sydänääniä ja varoitti ennen sitä ettei näillä viikoilla välttämättä löydy vielä, mutta voidaan tietty kokeilla. Vähän petyin kun kun niitä ei tosiaan löytynyt.. Jaksan kuitenkin uskoa että kaikki on hyvin ja että oli vain liian aikaista siihen.

Lähete nt-ultraan tehtiin ja pääsen varaamaan sen itse sähköisesti 72h sisällä. Verikokeisiin meen rv 10.

Hyvä fiilis jäi ja nyt seuraavaksi jännätään tulevaa nt-ultraa! :)
 
Onpas tosiaan Vaianalla aikaisin eka neuvola, huikeita nämä kuntakohtaset erot..

Itekki mietin yks päivä tuota pissanäytejuttua, et pitääköhän se antaa heti, en muistanu puhelimessa kysyä.. Nyt uus neuvola niin näytevessaki kuitenki hukassa :D Viimeks se olis haluttu jo ekalla kertaa ja antovat sitte pissakipon kotia pissattavaks ja se pit viedä labraan.. Tosin siitä katottiin muistaakseni joku klamydianäyte tms..
 
Meillä nykyään neuvolassaa ensimmäinen näyte viedään labraan samalla kun käydään ne muut verikokeet. Muilla käynneillä sitten annetaan näyte neuvolassa.
Tuli nyt jo nt-ultraan aika ja se olis jo 17.5.tosin joudun muuttamaan aikaa kun oon töissä siihen aikaan. Yritän varmaankin saada sen seuraavalle päivälle. Mutta jos neuvolan maanantain ultrauksessa piti viikot paikkaansa niin sitten ultrassa olisi vasta 10+5, mutta kuukautisista ne on laskeneet ja sen mukaan olisi 12+1 silloin. Mutta en nyt siirrä kun korkeintaan seuraavalle päivälle, koska muahan ei haittaa vaikka päästäisiin kahdesti ultraan :D Koska mun mielestä piti olla 11+0 vähintään että saa niskaturvotuksen mitattua.
 
Aikaisessa on aika kyllä :D
Halusin samalle hoitajalle kuin esikoisella, niin hänellä tuntuu olevan aina ajat täynnä. Ehkä siksi sain vain ekan mikä sattui olemaan :grin
Samapa se tosiaan.. eipä siellä kuin höpötetä, täytellä lappuja yms :D
 
Täälläkin on nyt ultrassa käyty. Säikähdin kamalasti, kun parin päivän ajan tuli veristä vuotoa, niin oli pakko päästä tsekkaamaan tilanne. Onneksi kaikki oli hyvin ja vahva syke löytyi. :Heartbigred Viikkoja on vähän vähemmän kuin luulin, nyt 6+5. Nyt vaan tuntuu vähän tyhmältä, kun ei malttanut odottaa ensi viikon alkuraskauden ultraan, joka olisi ollut ilmainen. Mutta myös mies oli onneksi sitä mieltä, että vajaa satku on pieni hinta mielenrauhasta. :happy:
 
Takaisin
Top