Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Rv 37. Kävin aamulla labrassa ja näytteitä otettiin joka kolosta. Tää raskaus on kyllä kivaa... o_O
Sreptokokki ykkösestä ja kakkosesta, veriryhmä kyynärtaipeesta, mrsa nenästä ja nielusta. Korvasta eivät sentään mitään kaivaneet!
Mulla kans mrsa otettiin sen takia kun hoitanut niitä potilaita.

Neukusa käyty ja kaikki niinku ennenki. Painoa tullu viikosa päälle 500g mut ihan jees.

Ensi viikolle aikaa taas, toivottavasti ei tarvi mennä ;)

Meillä taas joku ailahteleva neukkulääkäri oli unohtanut ottaa musta viimeksi streptokokin :D Hitto mitä ammattilaisia taas, ja sen ois pitänyt laittaa mulle lähete suonesta kun on niin paha..

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Mä meinasin unohtaa päivitellä kuulumiset tänne. 39+0 neuvola siis tänään ja kaikki hyvin.

Hb vähän noussu onneks, nyt 114
Painoa 71,2 eli +64g/vko viimekerrasta
Sf 33 eli just keskikäyrän paikkeilla
Vauvalla syke 125-135
Pää ei kuulemma enää kauheesti heilu mutta ei oo vielä kiinnittynykään. Hyvin on lähtökuopissa kuitenkin.
Terkkarin arvion mukaan vauva vaikuttaa pitkältä muttei isolta.

Oli hyvä käynti :) Juteltiin synnytyksestä, taysista, potilashotellista jne. Eikä ees ruvennu pelottamaan! Tulis vaan se vauva jo!

Seuraava käynti onkin sit 40+1 ja toivon ettei tarvii sillon enää mennä :)

Huomenna pitkästä aikaa neuvolaan. Ihan kuin ois ikuisuus edellisestä. Nyt ois lääkärin vuoro niin saan valittaa kaikesta mahdollisesta (pitääkin kirjata ongelmat ylös!) ja saa tietoa missä Tonttu menee. Sit onkin joka viikko neuvola!

Taas yks neuvola takana.
Ei mitään ihmeellistä-paineet hyvät, pissa puhdas, painoa tullut n 1kg vajaaseen 3vkoon(turvotus varmasti tuonut osansa), vauvan sykkeet hyvät ja pää kuulemma hyvin lähtökuopissaan ja kiinnittynyt.
Varattiin jo seuraavat 3(!) aikaa joista viimeisin 5pv yli lasketun. Kerroin tuskistani ja terkkakin jo toivoi että syntyis jo niin munkin olo jo helpottuis.
Ja perkele! Unohdin kysyä tosta streptokokista, mulle ei oo ollenkaan sanottu asiasta eikä nytkään mistään mahdollista labroista puhutti mitään! Ottaako ne sitten siellä synnärillä sen vasta?

Jaahas, täytynee lähteä käymään neuvolassa. Viimeisiä kertoja ennen synnytystä viedään... Eipä haittaa :) Olen sellaisen 80-90 % varma, ettei tällä viikolla tuu lähtöä synnyttämään eikä vielä ensi viikon alussakaan. Yhtään supistusta en tiettävästi oo kokenut ja omien tuntemusten perusteella ainakin vauva oleskelee korkeintaan hiukan aiempaa alempana. Edestäpäin katsottuna maha tosin näyttää jotenkin tipahtaneelta, mutta oon ajatellut että täytyyhän sitä alavatsallakin jo vauvaa paljolti olla, kun hänellä painoa oletettavasti jo kolmen kilon kieppeillä on keskikäyrällä kasvaneena. Toivottavasti kaikki on edelleen yhtä mukavasti kuin aiemmin, radia täälläkin on pukannut omaksi järkytyksekseni. Oon ollut aina normaalipainoinen. Kaikki on kuitenkin mennyt raskaudessa muuten hyvin ja vauva voinut tähän saakka hyvin, joten ajattelen tämän sokeriaineenvaihduntahäiriöalttiuden selviämisen pääasiassa positiiviseksi asiaksi, koska oon saanut tästä ruokavalioni parantamiseen hyvin motivaatiota. Suhtautuminen neuvolassa ja äitiyspolilla on ollut pääasiassa positiivista ja asiallista, niin kuin tietysti kuuluukin olla.

Neuvolasta suoraan sairaalaan päivystykseen. Apua! Sydänääniä ihmetteli neuvolassa ja ei niitä saada täälläkään kunnolla kuulumaan.

Sent from my HTC One using Vau Foorumi mobile app

Hui Cedju, voimia sinne! Toivotaan että pikkuinen on vaan kummallisessa asennossa siellä eikä ole mitään hätää!

Voimia Cedjulle!!

Pitääks tommoset mrsa-näytteetki antaa?? Mäkin oon niitä hoitanu ja esbl-potilaita. Ei multa oo tollasia kyselty vaikka tietävät, että olen hoitoalan ihminen. Vai voiko johtua siitä, etten ole ollut töissä viimeisen vuoden aikana?

Voi ei! Cedjulle ja pikkuiselle kovasti tsemppiä! Josko tosiaan pikkuinen vain oudossa asennossa! Kurjaa tällaiset tilanteet :(

Mulle terkka sanoi tuosta kiinnittymisestä että nykyään ei tuota termiä enää käytetä vaan lapsi vain alhaalla lantiossa. Mulla vielä muksu pysty liikkumaan vaikka alhaalla onkin joten tuskinpa vaan tarvii minnekään vielä viikkoon tormuuttaa.

Cedjulle tsemppiä ja voimia!

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Cedjulle voimia, varmasti pirun pelottavaa!!!
Toivottavasti kaik kunnossa!!

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Cedjulle ja pienelle hirmusesti tsemppejä matkaan! Ja toivottavasti kaikki ois hyvin!!! :Heartbigred

Tsemppiä Cedjulle! Toivottavasti kaikki hyvin!

Neuvolalääkärillä kävin. Ylihuomenna synnytystapa-arvio Tyksin ä-polilla.
Lääkäri ihmetteli,että miksi olivat laittaneet mut lääkärille kun kuitenkin mulla on toi meno tonne Tyksiin. Yleensä kuulemma vaan on jompi kumpi. Samat asiat katotaan. :confused: Pikkasen hämmensi asia ja tuli sellanen olo että onko se Tyksin reissu sitten ihan turha. No toivottavasti ei ja siel sais muutakin infoa asioista. En jotenkin tähän neukkulääkäriin oikeen luota kun on kauheen hätäsesti hoitaa kaikki ja mumisee vaan jotain,eikä anna selkeitä vastauksia. Tulee sellanen olo että onkohan asiat nyt niin kun se sanoo.

No mutta katto se ultralla hätäseen mun mahaan ja arvioi tän hetken painoksi 2,7kg... veikkasi että kun vielä sen 4vkoa kerkee kasvamaan niin joku 3,5kg luultavimmin sitten synnyttyään (ei kyllä tarttis mennä enää niin kauan). Alas lantioon oli jo laskeutunut ja kohdunsuuta olis vielä 2cm. Kiinni oli vielä paikat. Pikkasen odotin että olisi jo enemmän edistystä. Tuli olo että varmaan mun tuurilla menee yliaikaiseksi :sad001

Lääkärin jälkeen kävin sitten vielä neuvolan puolella. Verenpaine oli 137/87 ( joka kerta vähän nousua ollu).
Paino nyt 95kg, kolme kiloa olis tullu reilun kahen viikon aikana. Mä kyllä söin ennen lääkäriin menoa.
Pissa oli ok. Verinäyte otettiin vasta-aine seurannan takia,vaikka olen saanut sen vasta-ainerokotteen. Kahen viikon päästä sit seuraava neuvola.

Takaisin