Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä sanoin näin, että mä en oo ollut tyytyväinen näihi käynteihin koska mun huolia/asioita ei käsitellä. Mulla on sellanen olo et mua pidetään vainoharhasena jos kerron jotain mikä mua huolettaa. En tykkää siitä et mua ei oteta vakavasti. Ja mun mielestä nää käynnit tuntuvat turhilta kun näissä ei oo sellasta sisältöä mitä mun mielestä neuvolas kuuluu olla. Ja oon tosi pettyny et mun kipuihin on reagoitu huonosti ja sen takia mun vauvalle meinas käydä huonosti. Ja mun mies on helvetin vihanen myös tähän neuvolan toimintaan ja mun mielestä tää meidän välinen yhteis työ ei toimi. Et jossain täytyy olla vikaa ja tälle asialle pitää tehdä jotain. Et en mä halua käydä neuvolassa jos en voi luottaa siihen ollenkaan.

Voi mikä tumpelo Cranberrylla! Miten tuollaisen kanssa voi asioida, ei näköjään voi.

Itse jätin heipat vähän haikein mielin omalle kivalle terkkarilleni pikku maalaisneuvolassani. Nyt pitää muuttaa isomman kirkon palveluiden alaisuuteen eli soitella Espoon ajanvaraukseen, että pääsee neuvolaterkkarille, diabeteshoitajalle ja synnärille tutustumaan. Vasta-aineetkin pitää vielä mittauttaa toistamiseen.

Omat ja vauvan arvot kaikki kohdillaan. Napero on nuppi alaspäin, sykkeet oli 150 luokkaa ja äidin paineet ja pissa hyvällä mallilla. Liitoskivutkin tuntuvat ainakin hetkeksi hellittäneen (oliko jo kolmas yö ilman tukityynyarmeijaa?) ja muutenkin olo on ihan kohtuullinen. Turistiin sitten synnytyksestä ja siitä, missä vaiheessa elämä yleisesti ottaen menee. Lupasin ilmoitella, kun poika syntyy.

Cranberry, mitä se sun terkkari vastasi sulle? Sullahan on täysi oikeus vaihtaa terkkaria, jos tuon yhden kanssa ei kerta kaikkiaan suju. Jo se, ettei sun oireita ole otettu vakavissaan ja vauva on ollut sen vuoksi vaarassa, on jo riittävä syy lähteä lätkimään. Toivottavasti jaksat puolustaa oikeuksiasi!

Niin no sen mielipide asiaan oli juuri se et mä en oo niitä mun oireita edes kertonut sielä. Enkä oo valittanu muka niitä kovia kipuja. Eikä se nää asiassa mitään ongelmaa et mulla on vääränlainen asenne

Mullakin oli yhdes vaihees pudonnut paino joku 800g neuvolakäyntien välillä. Meillä vaan neukkutäti vaan kysy et maistuuko ruoka samaan tapaan ku ennen. Kerroin et maistuu ja se pudotus johtuu siit et olin aikasemmin just ennen neuvolaan menoa syönyt. Luonnollisesti painohan on sillon korkeempi. Asia jäi sit siihen neukkutädin osalta.

Mä oon samaa mielt hymykuopan kanssa, että teillä täti vaihtoon vaan!

Ihmeellisiä neukkutätejä joillakin, ei muuta kun valitusta johonkin ja täti vaihtoon. Meillä neukkutäti ei ees pahemmin koskaan tunnustele masua, kun kerran on ollut ongelmia. Hän sano et ei edes viitsi tunnustella ettei aiheuta sitten mitään lisää sillä painelulla, kun ei kerran ole pakko ja ultrassa ne katsoo kuitenkin sitten tarkkaan..

CranberryLips: jos ei muu auta, ni yhteys neuvolan esimieheen eli osastonhoitajaan. Ja valitus sinne ja sanot, että haluat vaihtaa terkkaria. Ja jos ei sekään auta, ni sit potilasasiamieheen. Tollasta syyllistämistä ei todellakaan tässä tilassa tartte sietää yhtään.

Neuvolakeikalta tuli liikelaskennat mukaan. Raskausviikkoja nyt 32+6. Hb 108, ei siis mitään muutosta vaikka tupla-annosta olen ottanut.

Vauva on pää alaspäin, jee!

Lähete polille ultraan kokoarvioon, kun fs menee yläkäyrän yläpuolella.
Lähete myös treptokokkibakteerin määrittämiseen. Tää on nyt tullut uutena juttuna, ei ollut esikoisen aikaan.

Terkka kertasi ohjeita synnärille menosta ja antoi ohjeita muistutukseksi mitä täytyy ottaa sairaalaan mukaan. Tuli ihan kauhee jännitys ja sanoinkin terkalle, et ny alkaa tuntua todelliselta kun hänkin mua ohjeistaa synnytykseen! Onks mun pakko synnyttää kohta? Apuaaa!

Positiiviset fiilikset kuitenkin, ihanaa päästä tästä mahasta eroon. Kyllä me kaikki niin odotetaan tätä pikkusiskoa! :Heartpink

Johan oli taas lääkärikäynti. 31+2 ja painoarvio jo 1973 g. Totes lääkäri arvioineensa sukupuolen väärin ja nyt sit menis taas kaikki uusiks. päälle vois kuulema antaa lasketun ajan 3 viikkoa ennen kroppaa kun ei kuulema oo ihan suhteessa. Nyt sit tääl mietitää et mikä hiton vesipää tai mikä on pielessä ja miten mieli voikin keksiä tälle kaikelle ihmeellisempia selityksia. Jos kerta sukupuoli arvioidaan väärin viikon 20 jälkeen ni mitä muuta on jääny näkemättä. Tunne kun ois kaikelta pohja hävinny ja tilasin ajan yksityiselle, kun muuten ooteltas 5 viikkoa ja miun pää sekoaa jo kohta tähän turhaan miettimiseen!

Mulla tippui edellisessä raskaudessa rv 34 paino 1400 g :O En ole varma oliko se 1400 g / viikko peräti?? Ok, mulle oli tuolloin tullut se 12 kg, en saanut mitään valituksia.. Tais sanoa että voi kuulua asiaan että paino tipahtaa jostain syystä lopussa..

Nytkin hikoilen kuin mikäkin, ettei ihme vaikka paino oiskin taas rv 34 tippunut...

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tänään muuten mulla on neuvola! Muistin just.. Kuuppa ihan jumissa tosta yöstä taas, puol seiska heräsin kun poika halua jotain :D

Kamalia nää pakkoheräämiset aamulla. Kun on jo pidemmän aikaa tottunu siihen että ei tarvii herätyskelloa ikinä ja sängystä ei oo kiire ylös heti kun saa silnät auki niin tuntuu kauheelta juosta suunnilleen suoraan sängystä bussiin! Mutta mä oon oottanu tätä päivää jostain rv9 asti niin hyvähän se oli herätä vaikka vähän kiire tulikin. Oon siis nyt bussissa matkalla sinne taysiin synnytystapa-arvioon. Jännittää niin paljon etten meinaa pysyä housuissani ja meinaa tulla vähän huono olokin kun on aika aggressiivisen olosia perhosia vatsassa. Tuun kertomaan kuulumisia kunhan käynnistä selviän :)

Oi, jännittävää, hymis!

Mulla ei ole raskausmyrkytystä, luultavammin joku tulehdus joka oireilee kummallisesti ja jota nyt tutkitaan. Ja vauvalla kaikki oikein hyvin. Oon.tosi tyytyväinen että on kiva neukkutäti (tääkin tosin taas vaihtuu) joka ei syyllistä "turhasta" käynnistä vaan hoitaa asioita tosi pontevasti ja kannustaa soittamaan kaikesta.

Rv 34 neuvola: Verenpaineet ok, pissa ok, vauva on niin keskikäyrällä kuin voi olla, äiti kasvaa paljon (paino 91,7 kg - runsas turvotus kasvoissa asti).. ;D
Mutta heeeeeeei, seuraava lääkärineuvola rv 36, terkka sanoi että jos synnytys käynnistyy niin suoraan vaan sairaalaan, koska mulla ponnistusvaihe on ollut niin lyhyt isosta ja väärätarjontaisestakin lapsesta ja jos nyt on pienempi (mitä terkka sanoi että vaikuttaisi olevan kun kokeili) niin että ei turhia odottelua, koska se voi tulla sit niin nopeastikin..
8)
Kävin kirpparishoppailulla ja kyllä taas kannatti, paljon aarteita myös itselle 3 euron juhlamekko ;)

Voi apua, Tuhinamurmelin vauva on "samanikäinen" ja arvion mukaan painaa melkein 400g vähemmän! Oonks mä sitten oikeesti syöny liikaa kuitenkin? Aargh! Miten mä saan sen ulos...
Tosin jos mä vaan päättäisin ettei se arvio oo niin kauheen luotettava ku se oli aikas ympäripyöree eikä mittailtu muuten (tai ainakaan mä en niit mittoja saanut...). Ehkä sit ei menis yöunet. Ei se maininnu siit koosta mitään!

Meillä alko ihkut perhevalmennukset. Ihan mukavaa oli, mutta mä jouduin menemään yksin ja joutuisin ensi viikollakin joten saattaa olla etten mee. Täti lupas pitää mulle yksityisesti ne valmennukset jos mua ahistaa mennä yksin, ja suoraan sanottuna hiukan ahdistaa. Semmosia niin iloisia ja onnellisia ja lääppiväisiä pareja ja sitten... mä. Mikä mua vaivaa ku noin pienestä harmistun. Asia oli kuitenki mielenkiintoista ja tärkeetä.

Onks teille mainostettu alapään öljyämistä? Must se oli aika hassua et sellaseenki pitää nyt ryhtyä mutta en mä ala vastaankaan väittämään. Ja ihanaa et saatiin tietoa just noista raskausmyrkytyksen oireista ja muista vakavammista, jotka vaatii tsekkauksen hetimmiten. Mä en oikeen edes tienny mikä kaikki voi viitata siihen myrkytykseen.

Tulee se vauva sieltä öljyämättäkin.

Kudostyyppi ja lihasten tiukkuus vaikuttaa repeämiseen enempi kuin öljyäminen.

Synnytystapa-arviosta "selvitty". Pää on ihan pyörällä. Vauvan kokoarvio 2350g, lantio mittailtu normaaliks, kaikki arvot kunnossa, masussa kasvaa edelleen tyttö, kohdunsuu visusti kiinni. Seuraava käynti äitipolilla 3vkon päästä ja siihen mennessä pitäis päättää mennäänkö suoraan sektioon vai yritänkö tsempata itteeni siihen alatiesynnytykseen. On tosi hämmentyny ja vaikee olo. En tiiä yhtään mitä haluun.

Sain luvan ja melkeen käskyn liikkua paljon ja aiheuttaa niin paljon supistuksia kun vaan pystyn!

sarra: Ehkä kannattaa tosiaan päättää, että ne kokoarviot ei täysin pidä paikkaansa. Kyllä se sieltä tavalla tai toisella ulos tulee. :)
Meil onkin hymykuoppa sun kaa melkeen saman kokoset vauvat arvion mukaan. :) Kiva kuulla et kaikki on kunnossa! :)

Mistäs hymykuoppa moiset määräykset :o sen takia kun kohdunsuulla ei oo tapahtunu mitää? Vai??

Mulla huomenna se sokerirasitus. Oijee! Tätä mä en oo odottanu :-D

Takaisin