Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla menee neuvolakäynnissä tunti vaikka vaan nyökkäilen ja vastaan kysyttäessä. On hieman puheliaampi vanhempi täti. Kertoo kyllä mukavasti mulle miten nykyisin toimitaan kun oon jostain noista asioista tietoinen aiemmalta pohjalta. Mut voi sitä höpötyksen määrää, edellispäivänäkin oli kiire töihin ja toinen vaan puhuu ja puhuu ja mä istun kalenteri kädessä sanomassa, et seuraavaksi käy mikä aika tahansa kun jään äippälomalle.

Meillä neuvolatäti mittaa antamastani pissanäytteestä stixillä arvot ja verenpaineen manuaalisesti.

Meilläkin vaan äidit pissaa purkkiin ja täti tekee testit!
Ihmeellistä toimintaa kyllä muualla :o

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Meillä tehdään se tikkutesti itse, mutta kaiken muun hoitaa neukkutäti. Mietin vaan et ku ihmiset tekee noi tikkutestit itse ja neukkutäti ei haluu ees nähä niit ni kuin moni huijaa niissä.. No niin kauan ku oma sydän on puhdas ni kaikki on hyvin. :)

antaako ne niitä tikkutestejä neuvolasta vai..? tässä alkaa verenpaine nousta ja armottomat päänsäryt... tietääpähä mistä keskustella neuvolassa seuraavan kerran...

^mulla kans eilisestä asti särkenyt päätä. Paineet oli eilen 108/73 joten niiden suhteen ei hätää mut ärsyttävää tää hedari...

No mun mielestä tuon tikkutestin voi jokainen tehdä itsekin, mutta jokaisen tulee myös tietää miksi ja miten niitä tehdään ja että niiden tulosten kans pitää olla rehellinen.

Sitä mä ihmettelen jos jossain ei tartte pissiä ollenkaan, kun se on kuitenkin niin tärkeä juttu.

Joo kyllä mustakin olis ihan ok tehä se ite kun se on niin helppoa, mutta tota en ymmärrä yhtään jos ei testata ollenkaan!! Varmaan niitä testiliuskoja on neuvolassa kuitenkin niin jos ite pyytää niin varmaan saa. Toi on vaan sellanen asia taas että pitäis neuvolatätiä herätellä vähän talvihorroksesta kun ei noita asioita sais jättää tutkimatta!

Tikkutestejä voi tilaa kans kotiin, mä tilasin, makso jotain 15e tms. Bodarit ja jotain sairautta sairastavat mittailee kotioloissaki niillä... ja mä nyt raskaana näköjään tykkään tutkiskella kehoani :rolleyes: Mulla ei kyl oo löytyny mitään jännää kotona..tietty onneks..

http://nettikauppa.ekoweb.fi/

Mä sain edellisissä raskauksissa noita liuskoja kotiin, kun epäiltiin raskausmyrkytystä ja piti testata proteiinit päivittäin.
Kyllä mun mielestä tuo on neuvolan homma testata tai sit antaa tikut kotiin.

No mulla on stixit kotona ja myös neuvolassa ja äitipolilla joka kerta käyn antamassa näytteen.

näytteen vien kerran kuussa labraan mut ei kukaan oo sanonu kattooko ne siitä muuta ku sen ettei oo tulehusta... :S vähän tietämätön olen :(

No niin eli tänään ois se hemmetin neuvola klo 8.15 :confused: Nyt oon valmistautunu ja laittanu lapulle asiat mitä mun pitää muistaa sanoa, etten mä vaan taas unoha niitä tärkeitä juttuja. Ja ihan mielenkiinnolla ootan, että mitä mieltä se neuvola täti on näistä mun ihan "normaaleista" liitoskivuista ja supisteluista. Et vieläkö ollaan ihan normaalin puolella ja pitää mua vainoharhasena vai joko se uskoo et niis ei ollu mitään normaalia !

Cranberry hyvä että oot valmistautunu! Tuu kertomaan tänne sit miten se täti suhtautu. Otitko miehen mukaan vai menitkö kuitenkin yksin neuvolaan?

Yksin menin ja olin sen tunnin sielä. Loppu tulos oli, että mulla on nyt ONGELMA syömisen kanssa :mad: Mun paino oli tippunu 800 grammaa viime käynnistä. Omasta mielestäni syön tarpeeksi ja joskus ihan vitusti liikaakin :grin Mut tädin mielestä mul on ny joku laihdutus menos :mad: Se itte sano et vauva on normaalin painonen ja se on terve ja mahaki kasvanu. Niin mitä veen väliä sillä on jos mulle ei oo nyt tullu 10 kg lisää painoa ? Eks pää asia oo et vauvalla on kaikki hyvin ? o_O Nyt joudun pitää sitten ruokapäiväkirjaa ! :mad: Pitäskö mun oikeesti syödä sen ämmän mieliks kymmenen lautasellist ruokaa päivässä vaan siks et lihoisin ? o_O Niin ja sit tähän mun vatsa kipuiluun... En muka ole kertonut neuvolassa oireista ! :mad: Siis ihan oikeesti HAISTAKOON VITUN ! Mä oon joka kerta valittanu ku mahaan koskee ja supistaa ! Ja nyt tämäkin oli mun oma vika kun en oo sairaalaan tajunnu lähteä ! Voi vittu oikeesti mitä paskaa ! :mad:

Anteeks kamalasti tästä kiroilusta, mut ihan oikeesti.... :oops:

Jotkut on, ettei ne pysty näkemään itsessään mitään negatiivista, vaan aina syy on jossakussa toisessa. Ja jotkut on, että aina pitää keksiä toisista ihmisistä jotain närppimistä ja surullista on, et hoitoalallekin näitä ihmisiä eksyy ja joskus tuntuu, että ihan tarkoitusmielessä päteäkseen toisille ihmisille.

Nyt vaan Cranberry toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tuo 800g laihtuminen ei ole mikään merkittävä painonpudotus. En itsekään oo kerryttänyt enää painoa tän tiukan ruokavalion takia ja se on vähän alhaisempi kuin viikolla 27, jolloin kuuri alkoi. Mutta oma neuvolatäti on ollut vaan tyytyväinen. Itse yritän ainakin pitää painon tässä samassa, mut jos se alkaa pudota niin sit alkaa.

Mä sain ä-polilla huutia yhdeltä lääkäriltä (muut ei oo sanonu mitään), ettei paino saa yhtään pudota, kun ympäristömyrkyt kertyy sit vauvaan. Mutta eiköhän mun maksa ja munuaiset sen verta toimi ja ulkoista niitä kuona-aineita, ettei muutama sata grammaa haitanne missään.

Ja piti vielä lisätä et mä sanoin sille et mun maha on tosi herkkä ja kipee ja et tulee herkästi supisteluja. Niin ei se voinu sit olla runnomatta. Mä viel korostin et sen pää on edelleen alhaalla et ei sun tarvii kokeilla et onhan mul se ultrakin 2 viikon päästä ettei se vaan ny kipeentys. Ni ihan pakko oli painella ja pyöritellä. Et nyt supistaa tosi kivasti taas ! En tajua miks sen piti runnoa kun se on monesti todettu et pää alaspäin on ja mä tunnen sen jalat tossa mun tissin alla. Kyllä mä sanoisin jos se ois mun mielestä kääntyny. Hitsi ottaa nyt päähän kun en voi taaskaan mitää tehä ku supistaa ! :sad001

Ja seki et eks neuvolas pitäs puhuu synnyksestä ja näistä asioista ? :confused: Me ei olla puhuttu niistä mitää ja oikeestaan joka kerta on yhtä tyhjän kanssa !

jo on tyhmä neuvola :S tsemppiä-äläkä kuuntele kaikkee jonnin joutavaa mitä se valittaa... vauva kun kasvaa niin kaikki hyvin, ei oman painon putoaminen siihen vaikuta jos syö normaalisti (miulla tippu kerran 1kg/vk)... ne ei nuo arvauskeskuksen neuvolat oikein osaa...

Cranberry sanoitko sille neuvolatädille ettet haluu jatkaa enää hänen kanssa jatkossa kun tuntuu ettei sua ymmärretä ja luottamus on menny? Sen tädin vois olla hyvä kuulla se ihan suoraan sulta...

Takaisin