Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ilmeisesti nykyään on joku suositus etteivät ota hemppaa joka kerta, mutta syytä en tiedä että miksi :\
Viime keskiviikkonakin ei hemppaa terkka multa ottanut vaikka ehkä järjellä ajattelisi että näin lopussa varsinkin hyvä tietää että on hemppa hyvä, ihan synnytystä ajatellen. Mutta se oli viimeksi otettu joten ei tällä kertaa sitten. Hienoa vaan kun ei sitten tiedä aloittaa kuuria jos sitä tarvii selvitäkseen synnytyksestä suht tolpillaan...

Mulla ei kans otettu hemppaa viimeks, ku sitä edellisellä kerralla oli yli 140. Ja kun oma olo on ollu ihan jees.
Mutta jos olo on voimaton tms. ni mä kyllä ainakin vaatisin sen hempan oton. Se ei oo ku yks pikku pisto sormenpäähän eikä vie terkalta aikaa ku hetken.
Ehkä meidän neuvolan asiakkaiden vaan pitää olla vaativampia tyyliin: En lähde tästä mihinkään ennen kuin olet hempan mitannut :)

Multa on katottu hemppa sillon kun olin ekaa kertaa neuvolassa. Sen jälkeen sitä ei oo katottu o_O Muutenkin musta tuntuu et ainakin tuola meidän terkkarissa pitäs kaikki itte tehä valmiiksi. Ja tosiaan mullekkin valitettu painosta kun mä en oo lihonnut. o_O Siis eks se oo vaan hyvä asia jos vauva kasvaa normaalsti ja mulle ei kerry niitä kiloja ? :confused:

Miten teijän neuvoloissa muuten noi verenpaineet ja muut mittaukset? Meillä edellisessä terkka teki kaikki, nyt uudessa pitää ite tutkii se pissa, mitata paineet ja paino ja kirjottaa ne neuvolakorttiin...

Meilläki pitää itte kattoo pissa ja sit saatu kaikki testit kotio ym o_O Edellisessä neuvolassa terkka tutki kaikki jutut. Minusta on hieman outoa, että luotetaan siihen et asiakas osaa katsoa oikein :confused:

Kyllä meillä riittää, että pissaan siihen purkkiin. Käyn vessassa just ennen omaa aikaani, ni on sekin tehty valmiiks. Terkka sit tekee kaikki testit.
Melko erikoista touhua teillä...

No niimpä! Varmaan vaan ajan säästämiseksi.. Siinä kun se näytti mulle miten se pissa tutkitaan niin mulla oli sokeri +3 ja proteiini +1 ni se ei sitä kiinnostanu. Hittoako me niitä siellä tutkitaan jos niillä tuloksilla ei oo mitään väliä. Sitä ei myöskään kiinnostanu että verenpaineet on alkanu nousta, paino noussu enemmän ku yleensä, turvotusta, ja että ylävatsaan on sattunu koko edellisen päivän.

Birdy123, Teillähän on sit ihan sama meininki ku meilläkin :eek: Kurjasti just piti noin paska terkka sattua ku viimeks oli niin hyvä ! :sad001

Jep :( Me muutettiin viimevuoden puolella, mutta saatiin tähän asti pitää toi edellinen neuvola. Nyt sitten joku oli siellä päättäny että pitää mennä oman alueen neuvolaan. Ymmärrän kyllä periaatteessa, mutta mitä järkeä sitä on tässä vaiheessa pakottaa vaihtamaan, jos on laskettu aika 6 viikon päästä? Ihan turhaa sekottaa kaikki.. Ja nyt tuolla ei saada mitään aikaseks kun ollaan niin eri aaltopituudella tän terkan kanssa.

Siis toi hemppa taitaa yleensä romahtaa siinä rv 20-27, kun verimäärä lisääntyy ja nestettä kertyy, mutta sen jälkeen alkaa sitten parantua taas. Eli varmaan sen takia sitä ei enää kovin mittailla loppuraskaudesta. Mulla viimeksi oli rv 27 134 ja tuskin sitä enää mittaillaan.

Me muutettiin. Ja sit täs uudes neuvolas vaihtu täti tiheesee tahtii ku käytii pojan kaa ku se oli vauva. Poikaa väitettii kuuroks ja kaikkee vaik lapsen kuulos ei oo mitään vikaa. Ja nyt mulle vaihtu täti ku aloin oottaa tätä uutta. Ja ei yhtää parempaa päi :sad001 Vituttaa ihan sikana ku edellises neuvolas täti oli just paras ja mikää ei ahistanu. Nyt saa koko ajan miettii onko mussa vikaa vai missä o_O

Suspaus mulla romahti hb reilusti rv 33 ja nyt sitä on mittailtu joka käynnillä, eli eipä noita rajoja voi tässäkään tapauksessa yleistää kun muutoksia tapahtuu yksilölliseen tahtiin...

Tän päivän neuvolasaldo: Paino edelleen suunnilleen samoissa kuin viikolla 27, eli 4kg on painoa tullut koko raskausaikana. RR ok, pissa edelleen heikkoa plussaa eli miinukseksi laitettiin, hemppa 125 ja sf 31, sykkeissä vaihtelu 130-170 välillä, kun vauva hermostu mahan lääppimisestä ja sit asettu 145.

Seuraava käynti on neuvolalääkäri kolmen viikon päästä.

Kehuja tuli, kuinka näytän hyvältä ja simpsakalta (vaikka paino kuitenkin lähempänä sataa kiloa kuin normaalipainoa) ja masu on kompaktina pakkauksena suoraan eteen. :) Ruokavalio ilmeisesti sopii mulle, kun ei turvota ja hempparit hyvät ja paino pysyy samana ja vauva kasvaa keskikäyrää ultran mukaan ja sf -mitta myös tasan keskikäyrällä. Täti oli niin mahdottoman tyytyväinen.

Kerroin supistuksista, mutta todettiin ettei ole aihetta huoleen, kun samaa ollut aiemmissakin raskauksissa. Ja seuraavaksi on kuitenkin se neuvolalääkärikin, ultrassa kun niillä ei ole tapana tutkia kohdunsuun tilaa.

Sain jo GBS-näytteenottoa varten sen putkilon ja palautan ensiviikolla sen labraan, kun tulee 35 viikkoa täyteen, kun on muutenkin käyntejä sinne.

Tyrkätäänpä tää tänne..
Kävin aamulla lääkärissä ja sain saikkua äitiysloman alkuun asti, luojan kiitos sillä en enää jaksa sen pomon kanssa venkslata mistään asiasta! Mulla ku on rasituksessa ollu niitä supistuksia niin lääkäri teki nyt alakautta sen tutkimuksen(viimeks tehty lokakuussa) ja säikäytti mut pahemman kerran ku sano et täällähä tuntuu jo pää hyvin. Eli poju on painautunu aikas alas jo. Sain lähetteen ä-polille ja oottelen sit sieltä soittoa et saisin sinne ajan ja kattosivat sit siellä kohdunsuun tilanteen. Lääkäri määräs runsasta lepoa ja tahdin hiljentämistä sillain että ei supistelis. Pitääkö tässä nyt tosissaan niinkö alkaa huolestua!? Varalta otettiin maksa arvot ku on ollu tuota kylkikipua mut epäili kyllä et johtuu nuista aika lujistaki potkuista jotka kohdistuu tuohon kylkiluuhun. Että tämmönen reissu.

Lyyti, Paljonko sulla oli viikkoja ? Mullahan meinaan oli tuo sama juttu ja kun en osannut ottaa rauhallisesti niin olin sen viikonlopun sairaalassa. Tosin mulla on kovia supistuksia ollut ja paikat aika kypsyneet. Eihän se tarkota et kaikilla lähtee käynnistymään, mut kannattaa varmaan ainakin sinne äippäpoli käynnille asti ottaa rennosti

30+1 VASTA!! Paljon Cranberry sulla viikkoja? Muistelen et oli enempi..? Mulla ei levossa supistele mut tottelen kyllä nyt tuota lääkäriä ja lepäilen vaikka mitään "hätää" ei oiskaa.

Sent from my GT-P5100 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin