Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Lyyti, olipa hyvä, että lääkäri ultras! Lepoa nyt, että vauva pysyy masussa ainakin 4 viikkoa.

Birdy123, siis noi sun oireet kuulostaa just niiltä samoilta mitä multa kyseltiin kun pissatikku meni protskusta vähän vihertäväksi. Eli siis raskausmyrkytyksen oireita, kyllähän noihin pitäisi terkan sentään reagoida vaikka olisivat lieviäkin!!

Mulla ei oo ollu turvotusta, paineet normaalit eikä oo ollu mahakipua eli terkka totesi ettei tarvitse huolestua pissatikun pienestä värimuutoksesta.

Hyvä että sait saikkua Lyyti! Eiköhän se vauva vielä pysy masussa kunhan muistat ottaa nyt oikeesti loman kannalta, levätä ja kuunnella omaa kroppaa :)

Mulla oli ku sairaalaan jouduin ni viikkoja 32+5. Mut ne totes ekan kerran et vauva on alhaalla viikol 29 ja sit mul oli 32+1 kun ultra kiels sen töihin paluun kohdunsuun takia, mut sillonkaa ei tajuttu et kui huono se tilanne oikeesti oli. Ja nyt mä oon tosiaan vaan maannu koko viikon. Eilen laskin supistuksia ja tänää jos tulee lisää ni lähen uudestaan lääkäriin

Oijoij, toivotaan et pieni pysyy vielä kyydissä! :) lepoa sit vaan vaikka kyllähä tää aika tylsää on..lukemista ja käsitöitä paljon! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Mullaki muute toi kassi puoliks valmis vaiks pitäs olla jo :oops: Mä eilen sain osan pakattuu, mut siihi se sit jäi :grin Kyllä tää viikon makaaminen on puuduttavaa ! Vielä ens viikko pitäs olla täysin hiljaksee ja sit ei oo enää nii suurta hätää :)

Oon hirmu turhautunut CranberryLipsin neuvolatädin toimintaan! Toivottavasti saatte paremman terkan vaihdossa, kaiken tapahtuneen jälkeen sun on varmasti vaikea luottaa tuon tädin ammattitaitoon.

kattookoha ne niitä protskuja muuten ku vaan sillä tikulla? neuvolassa ei oo ees sillein katottu...kerran ku kävin muualla synnärillä pikkusen sydänkäyrää seuraamassa nii katto että pissa ok... ja nyt pitäs kai neuvolassa kattoo seuraavan kerran proteiini/valkuais tilanne (äitipolilta käskivät seurata) nii kai mie vien näytteen taas

Siis kyllä ne joka kerta neuvolassa sillä sokeri-proteiini-pH -tikulla pitäs kattoa ja pissanäytehän annetaan joka neuvolakäynti. Asia voidaan vielä labrassa varmistaa "luotettavammalla" pissanäytteellä ja testillä. Jos raskausmyrkytystä epäillään, niin pääsee sairaalaan vuorokausipissan keräykseen, mistä labra katsoo proteiinin määrän. Vrkpissan keräys siis tarkoittaa pissaamista astiaan ja keräämistä samaan pönttöön jääkaappiin.

Kokemuksesta voin sanoa, ettei mikään ole ollut niin ärsyttävää, kuin tuo pissankeräys pari vuorokautta putkeen. Kyllä ihan ilokseen kusi normaalisti pönttöön sen jälkeen. On tosi ihkua kulkea sairaalankäytäviä huoneesta huuhteluhuoneen jääkaapille omaa kusta kannussa noin sata kertaa päivin öin. Toivottavasti tässä raskaudessa vältyn siltä.

ei oo kertaakaan katottu... ja mainihin jo ihan alussa että omalla äitillä oli raskausmyrkytys-riski suurempi(?) painonnoususta mainihti vaan neuvolatäti kerran, verenpaineet on tosin ollu hyvät...

Siis minkälaisia neuvoloita teillä oikein on? :eek:

Raskausmyrkytyksessä ne paineetkin kyllä nousee ja se on aika oleellista siinä, joten jos ne on hyvät niin en hirveesti huolestuis. Mut jos proteiinia on paljon pissassa, niin sekin kyllä pitää tutkia tarkemmin että miksi.

No tota mieltä mäkin oon ollu et se pissa pitäs tutkia, mut ei sen tädin mielestä oo outouksia :confused: Saa nyt nähä maanantaina mitä se sanoo siitä pissasta

Heh, musta noi mittaukset on maailman helpoimpia, ja siks ne on ulkoistettu meille odottajille. Rr-mittauksessa laite tekee työn ja jos noudattaa ohjeita niin ei voi mennä pieleen, sama pissaliuskoissa ja painossa. Kait me tulevat äidit voidaa jotain tehdä iteki, terveitä ku ollaan, eiks niin :)

Mä oon ihan tyytyväinen et meiän neuvolassa ei tarvii muuta tehä ite kun käydä vaa'allaja pissiä purkkiin!

Takaisin