Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hyvän kokonen poika mimmman masussa asustelee! Mäkin viimeks vähän ihmettelin kun sellasella jollain miniultralla taysissa ultrattiin, en ees ite nähny sitä ruutua kunnolla. Luultavasti kuitenki ens kerralla mullakin tollanen kunnon ultra!

Kiva ois ollu nyt loppuaikanakin kyllä joku ultra, mut eiii.. Ei ole syytä ultrata. Eikun vaan normaalia odottelua.. Ois ollu kiva nähä jäbä viel ennen syntymää :)

Mä haluisin edes varmistua että on edelleen tyttö tulossa! Mutta jos sitä ei ehi ultrassa varmistella niin eipä sit voi mitään. Pääasia et saadaan mitat otettua niin vauvasta kun mustakin. Senhän mä vaan haluun tietää että miten sieltä ollaan tulossa pihalle!

Kaveri tänää kerto, kun sille on kolmessa ultrassa lupailleet tyttöä, et ny viimeks oli kätilö kysyny, et kumpaa on luppailtu ni ei ollu suostunu sanoo enää kumpi se on. "Jätetään se sitten yllätykseksi" Tässä kaveri siis jännää kaikkien pinkkie kamojen kaa, että kumpi sieltä lopulta tulee. Neuvolakin, kun oli ultrannu ni eipä enää osannu sekää sanoo!

Se on vähän arpomista näköjään, et tytöstä voi tullakin poika.

Kaveri toivoo kyllä tyttöä kovasti :)

Kyllä ne tayssis mulle ainaki ultrassa ihan mielellään tarkisti tuon sukupuolen.. :) päivystykseen mentäes tietenkään ne ei niitä kattele, mut kun ihan ajanvarauksella on ultra ollu niin kyllä ne melki jopa kysyy et onko mitään kysyttävää.. :) Näin ollu ainaki mulla joka kerta..

Kaverilla on ihan sovittuja ultria, ettei mitään päivystysjuttuja. :) Yhden kerran vissiin ovat ultranneet päivystävästi.

Kaverilla kyllä ikävästi jämähtäny beibi pylly eellä kohdun kuoppaan, et joutuuvat kääntämään, mut voi olla et on niin jumissa etteivät pysty, eli siis perätila synnytys tai sektio. :confused::confused:

Mä kävin synnärivastaanotolla. Vauva on 2100 g painava, juuri keskimittainen jämptisti ja rv 33+1. Aika synnärille raskausdiabeteksen vuoksi. Sen suhteen ok, mutta 2 viikon päähän uusi kontrolli ja jos on koholla arvot, niin lääkitys napsahtaa. Kaikki kunnossa ja käyrälle laittivat.

Mulle tuumivat sillon aikasemmin äippäpolilla, että harvassa raskaudessa ei katottas enää lopussa ultralla :wink Eli aika herkästi vissiin vilkasevat jos tulee jotain. Mie jotenkii uskosin et Hymykuopan tapauksessa ainakin ultraavat kunhan sulla on niitä synnytystapajuttuja... Mut ei täällä ainakaan sellasia etukäteen sovittuja ultria ole enää rakenneultran jälkeen. Tuolla neuvolassa jossa mie käyn, ei ees ole ultraa :sad001

Tinska ei meilläkään oo neuvolassa ultraa eli jos ei oo asiaa synnärille niin ultrat jää niihin kahteen :)

Meillä ei ite neuvolassa oo ultraa, mut neuvolalääkärillä on joka on talon toisessa päässä, mut täs meiän lähineuvolassa mis kaverikin käy niin on ultrakin iha terkalla käytettävissä.

Suski88, ku säkin käyt ilmeisesti täällä polilla taysissa? Niin laskutetaanko sua joka kerrasta? :) alkaa tässä vaan laskut olee yli 200 maksettuna ja lisää sataa. 8) köyhältä mammalta!! :-D

Kyl joka kerrasta lasku tulee... reilu 300 on jo meilläki menny noihin maksuihin, kun on sen kaks kertaa jo osastollaki tarvinnu olla.. ei oo halpaa tää raskaanaolo..

Meidän muksulla oli viimeksi niin jalat ristissä, ettei sieltä näkynyt mitään, vaikka pylly sopivasti tuossa ylhäällä onkin. Vähän jännäänkin, et oliko ne nyt sit pallit, mitkä sieltä reiden takaa rakenneultrassa pilkotti, vai jotain muuta, kun suoralla näkymällä ei saatu selkoa silloinkaan jalkojen edessäolon takia.

Mä kävin ekassa raskaudessa vaan kerran ultrassa ja sekin oli se alkuraskauden ultra, jossa katottiin onko kyydissä mitää ja millä viikolla mennään :grin Toisessa tehtiin useampi ultra vuotojen takia, mut ne oli ennen tota "virallista" viikkojen määritysultraa. Et silleen. Tää kaks ultraa on siis ihan luksusta. Kyl sen pipanan sit näkee ku se syntyy :rolleyes:

Ameeba, sullakin hyvän kokoinen vauva! Ja tarkoitan positiivisesti..

Vaikka on suurin todennnäköisyys että tästä 2. tulee 4 kg mussukka, niin itse riemuitsen joka viikoista just ton takia ku ihana ajatella "vauva on jo sen ja sen painoinen" :)
Eilen yks nainen haki multa esikoisen vanhat kengät ja kertoi että hänen poikansa syntyi rv 29.. Kuvitella että nää pienet etuajassa syntyneet selviää..
Silti toivon että oma ois sinne 38 viikolle vähintään masussa, vaikka välillä on niin henkisesti kypsä koko raskauteen :)
Oliks se 37 (?) kun on täysiaikainen mutta siinä 37-38 viikon välissä kehittyy vielä suolisto hieman :)
On siis vissiin mahdollista etukäteen syntyvällä on sit enemmän koliikkia ja sen sellasta, tosin mikäänhän ei ole 100 varmaa :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Ehdottomasti mäkin toivon, että vauva saa kasvaa ja kehittyä parhaimmassa ympäristössä loppuun saakka. Haluaisin kuitenkin ensisynnyttäjänä sellaisen sopivankokoisen (itselleni, olen aika pieni) vauvan ja se 3 kg riittäisi. Onneksi ei oo isompaa tulossa kun syynään näitä hiilareita niin tarkkaan. Äskenkin mittasin aamupuuroni desimitalla, kun muuten napsahtaa korkeammalle.

Pari päivää sitten oli mullakin lääkärineuvola. Seuraava neuvolakäynti sitten kahden viikon päästä.

Painoa oli tosiaan tullu reilusti, melkein kilo viikossa, paineet sen kun laskee nyt oli 90/69, hb hyvä ja raudan syönnin lopettamista kokeillaan. Sf mitta 23cm.

Onneks tuo nykynen neukkutäti soittaa heti, kun laittaa viestiä. Eipä tarvi vatvoa yksin soittoaikaan asti. Supistuksia ollut yö 12 asti. Nyt ei onneks niin kovia. Sais jäädä vielä pois noi, ei tarvis viel syntyä! Ootellaan neuvolan iltapäivä soittoa.. Sit, et pitääkö lähtee tohon naapuriin polilla käväseen..

Takaisin