Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Cedju, meilläkin tää voimavara lappu käydään läpi myös oikein lääkärin kanssa :o Koska siis sehän tulee olemaan niin paljon erilainen keskustelu kuin mitä käytiin terkan kans. Hah sanon minä ja mies jää suosiolla kotiin. Eipä ollu tällaista esikoisen odotuksessa ja esikko synty heinäkuu -12. Mutta josko tuon kahlaa kunnialla

"Kelan suorakorvauksen voi saada rakennetutkimuksesta joka tehdään vkoilla 18-21". Tuollasen tekstin löysin kolmen eri paikan sivuilta (Aava, Felicitas, Terveystalo).
Eli käsitin että se on sit joka paikassa tuo sama sääntö :O

Ihmetyttää muuten myös toi voimavaralappu mistä puhutte kun mä en ole vielä edes sellaista saanut, ja huomenna taas neuvola.

Aijaa mimi, Ite ainaki vastas näin miulle, kun kysyin ultraa raskausviikoille 27-33 :eek:

Vai eikö sitä sit täyttä kelakorvausta saa, kun se täti vastas kyllä sanasta sanaan, että "saa hieman kelakorvausta"

Jossain luin että ilmeisesti lääkärinpalkkiosta voi saada osan kelan korvaamana eli oisko se sit se "hieman kelakorvausta". Itse ultrasta ei vissiin saa kun noilla tietyillä viikoilla.
Kasvojenpiirteiden ym näkyvyyden kannalta paras aika käydä taitas olla n.vko 24 tienoilla.

Mulla oottaa noi voimavaralaput kirjahyllyssä, täyttämättä. Mies meinasi nakata samoin tein ne papreinkeräykseen, kun annoin ne sille käteen. Täyttelen kiltisti ja meen neuvolaan yksin.
Meillä mies on yrittäjä eikä pääse keskellä päivää mihinkään töistään. Ultrat ollaan joten kuten saatu sovitettua kalenteriin, niin ettei miehen tartteis olla paljoa pois töistä. Meillä on kuitenkin jo 2 lasta, joten ihan mikään uus juttu tää raskaus ei oo :)

Meilläkin käytiin se voimavara lappu läpi tänään neuvolassa. Pikasesti vilkastiin vastaukset ja ei sen kummempaa keskustelua asiasta ollut. :)

Kumma juttu, meen 17.1 neljännen kerran neuvolaan, enkä oo viel kuullukkaa koko voimavara tai muista täyteytävistä papereistä. Toisaalta eipä kyllä yhtään haittaakaan!

Rakenneultrassa käyty ja kaikki niinku pitää. Hoikkanen on kuulemma meän vauva. Jotain valkuaisarvoja tutkivat nyt ihan tutkimusluontoisesti ja minun arvo oli sen rajan alapuolella, joten ylimääräinen ultra tiedossa rv 34.

Niin ja minun selvä tyttö olo näyttikin olevan poika :)

Ilmeisesti nyt toisen raskauden aikana voimavaroja ei kysellä.

Ekassa raskaudessa täytettiin miehen kans ne ja tietty mustekynällä.

Mä laitoin kaikkeen kauheen positiivista, mutta mies oli merkannu esim. et ei pysty keskustelemaan kenenkään perheenjäsenensä kanssa ongelmista yms.

Mä olin ihan kauhuissani, et siis mitä eksää pysty kertoo mulle jos joku asia painaa?
Mies sano et en mää ajatellu et sää kuulut mun perheeseen!
Mitä helvet...? Mä oon sun vaimo!

Sitä sit neuvolassa seliteltiin. Terkka totesi miehelle, et hyvä kun nyt ymmärsit vaimon kuuluvan sun perheeseen! :grin

viimeks kun täytin tuon voimavarakaavakkeen ja "käytiin se läpi myös lääkärin kanssa". Eli lääkäri laittoi sen sinne mun muiden papereiden sekaan, eikä koko kaavakkeesta keskusteltu mitään. :p

Pioni: mä odotan kolmatta ja kyllä me saatiin toi voimavarakaavake, Tosin aiemmissa raskauksissa moista ei edes vielä ollu...

Mulla oli ekassa ton lapun täyttö jo toisella neuvolakerralla, nyt 23 viikkoa raskautta ja ei lapun lappua ole tullut! Aloin jopa epäilemään, olisinko hukannut sen johonkin, mutta olen kyllä niin tarkka lappujen suhteen että en ole voinut sitä saadakkaan :/

en mäkään ole saanut sitä kaavaketta nyt, mut luulen et koska täytettiin se tänä vuonna vauvan 4kk neuvolaan ja edellisessä raskaudessa viime vuonna, niin asiat ei ehkä ole kovin oleellisesti muuttunut.

Mimi, Kaarinassa yksityisellä lääkäriasemalla tuon hintainen 4D. Siitä menee se kelakorvaus eli omavastuu 180€. :)

Meillä tuo voimavara-lappu annettiin ekalla neuvolakäynnillä ja toisella käynnillä käytiin se pikaseen läpi ja vaan paria kohtaa piti perustella. En tiedä sitten otetaanko kyseinen lappu sitten lääkärin kanssa uudelleen esiin.

Me ei saatu ees voimavara lappua kotiin vaan käytiin se yhessä läpi yks kerta ku mieski oli neuvolassa mukana. Ei ees käyty lapun kaikkia kohtia läpi eikä sitä jääty sen kummemmin kaivelemaan! :)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Se pelätty voimavaralappu. Neuvolasta juuri tultu. Yrittihän täti vähän muutamissa kohtiin virittää keskustelua, mutta oltiin jo ukkosen kanssa eilen päätetty, ettei haluta niistä hänen kanssaan keskustella, kun pystytään kuitenkin keskenääm niistä keskustelemaan. Joten päästiin aika helpolla, kun sanottiin aika suoraan, mitä ajateltiin koko lapusta.

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app

Neuvolassa käyty. Uusi neuvola täti oli nii kiva ja nuori "täti", ettei annettu neuvolasiirto paperia tohon naapuri neuvolaan vaan halutaa käyä tuolla.

Voimavara lappu käyty läpi, kyllä se kyseli kaikkea, mutta kaiken sanottiin olevan täydellistä niinku onkin. Eipä ihmeitä. Turhaan jännitettiin, enempi jännitettiin et mikä vanha mäkämäkä täti siel on vastassa.

Sanoin tään aamuisesta menkkakipu jutuista, otti valkovuoto kokeen ja maanantaina soitella sinne. Ja hemo oli alhaalla, aloitettiin rautakuuri. Ja koht puoliin pitäs mennä pissii purkkiin, katsellaan onko tulehdussa. Stixissä näytti hieman leukosyyttejä nostavan.. Ja alapää haisee niin vahvalle valkovuodolle jo kolmatta viikkoa, vaikka huuhtelen ja pesen tarpeeksi usein.

Mut pikkasella hyvät sydän äänet ja kohtu oli yläkäyrän mukaan 23cm. Ja niin.. Osas asiansa todella toi terkkari, hyvä mieli jäi. Ja oli oikeasti kiinnostuneen oloinen ja kerto asioista enempi kuin tää meiän normi neuvolatäti.

En muista enää, laitoinko tänne jo.. Mut ei meillekään ole annettu voimavaralappua. Kolme kertaa oon tähän mennessä neuvolassa "päässyt" käymään. Rv 20+5 menossa. Liekö sitten johtuu siitä, että esikoinen syntynyt 2012 kesäkuussa, et ei siitä kovin pitkä aika ole, kun ollaan sellanen lappunen käyty yhdessä läpi.. Nyt tässä raskaudessa mies ei edes ole kertaakaan ollut mun mukana, ku ajat ollut aina keskellä päivää..

Niin ja sf- mittaa terkka ei viimeks mitannut. En ees tajunnu sitä kysyä, vasta kotona aloin ihmettelee, miks sitä ei vielä mitattu.. No, pitänee ens viikolla kysästä samalla kun on esikoisen neuvolakäynti. :)

Eilen tuli käytyä Tayssissa ekan kerran. Oli muuten ihan erilaista mennä sinne ultraan kun mitä se terveystalossa oli. Terveystalossa ei ees kunnolla selitetty mikä vauvalla on vikana ja mitä siitä aletaan tarkkaileen, mutta tayssissa käytiin eka kätilön kanssa keskustelemassa kunnolla mikä on homman nimi ja miksi olen siellä. Selvisi sitten että terveystalossa oli epäilly joitain muitakin juttuja vauvalla olevan, mutta ei meille sanonu niistä mitään, hieman yllätyin kun tayssin kätilö niistä alkoi puhumaan. Keskustelun jälkeen olikin itse ultra ja ei vauvalla ollut sitten onneksi mitään muuta vikaa kuin se napasuonen puuttuminen. Kätilö sanoi, että koska on näin, niin todennäköisempää saada terve lapsi. Vauvan kasvua kuitenki tarkkaillaan nyt kuukauden välein. Nyt oli jo reilu viikossa kasvanu yli 100g.

Me täytettiin voimavaralappuja jo 2010 ja Oliskohan 2-vuotis neuvolan yhteydessä 2012 ollut samat laput täytettävänä, mutta unohdettiin täyttää ne. Eipä terkka siitä mitään sanonut. Nyt tosiaan 22 viikko eikä lappusista ollut mitään puhetta.

Takaisin