Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvolan sivuilla tosiaan sanotaankin että meillä tehdään ultrat rv 19-21+6 mutta kun aikaa varasin niin eivät olisi mielellään ottaneet ennen 21+0, no ehkä se oli sen puhelimeen vastanneen henkilön henkkoht mielipide että parempi vähän myöhemmin. Kauhee kärvistellä tietty kun toivoin että olisi sitten saanut jouluna esitellä uusia kuvia ja olisi voinut taas pykälän varmemmin hehkutella asiaa. No, uudeksi vuodeksi sitten. Lähdetään heti ultrasta viettämään uuttavuotta lappiin, saadaan siellä hehkutella ihan keskenämme (ja muutaman muun turistin kanssa) :)

Mä kun en käy seuloissa, vaan haluan vaan ilmaisen ultran, niin meidän rakenneultra on vasta 25+ viikolla. Kätilö varasi sen ajan ilmeisesti tarkotuksella niin pitkälle, kai nuo joulu-uusivuosivapaat sotkee niin paljon sitten niitä aikoja..

Meillä ultra 7.1 ja silloin 20+4 :) eli sanottiin, että otettavs joko tällä viikolla 20, että jos jotai ikävää löytyy ehditään tutkia tai sitten vaan viikolla 25.

Vaihdoin tätä pari pvää aikasemmaksi, kun tuo mies toivoi, sille ne aamuajat ei niin sovi:) eli enäää kuuukausi!! 8) ja samalla toivon, että ultraaja vaihtui. :D meillä se oli viimeksi niin hiljainen ja vaan otti niitä mittoja ja tuntui, että piti meijän kysymyksiäkin ihan nooh ettekö ny tiiä hoh hoh. Oli kiva nähdä pikkunen, mutta jos täti ois ollu mukavampi niin ois jääny vähän parempi maku suuhun:) mies vaan tokas, että niiden kuuluu olla tollasia ja pah!!

Näin tampereella. Mites muualla?

Hiljaisena lukijana seurailen kaikkien kuulumisia ja nyt tekee mieli itsekin taas kommentoida!

Meillä rakenneultra varattu 2.1. eli 20+1 ja 21. raskausviikko. Kaupungin sivuilla lukee, että tehdään viikolla 20 mutta olen huomannut neuvolantädinkin puhuvan, että jos olen 16+3, niin on 16. viikko menossa. Vaikka näinhän se ei ole :) Samapa tuo.

Mutta niin, mua alko eilen hirveesti jännittää tuo rakenneultra. Tähän mennessä oon ajatellu, että kaikki paineet oli siellä np-ultrassa ja kaikki on nyt hyvin kun siitä selvittiin mutta pikkuhiljaa tajuan miksi rakenneultraa sanotaan rakenneultraksi. Mitä jos siellä löytyy jotain hälyttävää? Raskaus on silloin jo puolivälissä. Olisi kamala saada tietää, ettei kaikki ole kunnossa. Onko kellään tietoa kuinka usein rakenneultrassa selviää jotain poikkeavaa?

Meillä rakenneultra 31.12 eli uuden vuoden aattona. Silloin viikkoja 20+4.

Meillä oli ekassa ultrassa tosi mukava ultraaja. Kertoi koko ajan mitä kuvassa näkyy ja oli muutenkin ystävällinen ja asiantuntevan oloinen. Toivon, että sama henkilö olisi sitten rakenneultrassa. Tietysti tärkeintä on se, että kaikki olisi vauvalla kunnossa, mutta kyllä minua se sukupuolikin kiinnostaa vaikka itselle on ihan sama tuleeko sieltä tyttö vai poika. Alusta asti ollut jostain syystä tosi vahvasti poika-olo joten olisi kiva tietää onko omat fiilikset osuneet oikeaan.

Viime viikolla kaverin miehen sisko kertoi kuinka oli ensimmäistä lastaan odottaessaan rakenneultrassa varovaisesti tiedustellut olisiko uusi tulokas tyttö vai poika niin ultraaja oli lähes huutanut vihaisesti ettei sillä ole mitään väliä eikä sitten suostunut sukupuolta hänelle kertomaan. Eihän sillä toki ole väliä, mutta omasta mielestäni minulla on oikeus saada tietää sukupuoli jos sen vain pystyy näkemään. Kyseessä on kuitenkin minun vartaloni ja minun lapseni. En ymmärrä miksi sitä tietoa jotkut ultraajat haluavat pimittää. Tottakai ymmärrän sen ,ettei aina voida saada varmuutta sukupuolesta jos vauva on huonossa asennossa tai jos ultraaja on epävarma kummasta on kyse eikä halua sen takia lähteä tekemään veikkauksia, mutta huutaa ei silti saisi eikä tehdä tuleville vanhemmille kiusallista oloa.

Mehän positiivisina äiteinä menemme vaan katsomaan meidän pikkusta ja jännitetetään näkiskö sen sukupuolen, mutta meille ainaki sanottiin (se ilkeä täti :D ) , että ei se rakenneultra on sitä varten, että sitä sukupuolta siellä katsotaan, eikä ne sitä enää mielellään kerro jos ei olla aivan varmoja. Pääasiassa justiinsa, että onko lapsen rakenteessa jotain pahasti poikkeavaa ja siksi mahdollisesti pitäisi vielä raskaus keskeyttää, siksi se on ennen viikkoa 24, jonka jälkeen se ei taida olla mahdollista.

Eka ultra sikiöseulonlta sielläkin jauhetaan vaan lähinnä downim syndrooman suhdelukuja ja mahdollisuutta. Välillä tuli siellä itelle vähän sellanen olo, että oisit nyt sanonut ees "olipa siellä hyvin kehittinyt sikiö, joka oli vilkas kaveri" olisin jo ollut tyytyväinen :) ehkä nääki jutut alkaa itseä välillä pelottaa ja ahdistaa kun niistä niin paljon puhutaan:/

Kaverille oli Porissa sanottu ihan samalla lailla, mutta oli saanut jotain mutinaa ettei sillä nyt vehkeitäkään näy. Ja tyttö tuli.

Täällä ainakin neuvolassa terkka kyseli että halutaanko saada sukupuoli selville ja ekassa ultrassakin sanottiin että se sukupuoli näkyy sitten vasta seuraavalla kerralle eli olen aistinut että asiaan ei ole noin tiukkaa suhtautumista.

Mä en myöskään osallistunu seulontoihin. Meillä kätilö kyseli ihan fiksusti, että halutaanko kuitenkin, että hän sanoo jos jotakin poikkevaa np-ultrassa huomaa. Tosi kivasti selitti koko ajan mikä kohta näkyy ja mitä yrittää selvittää/tutkia. Rakenneultrassa ei viime kerralla sukupuolta otettu esille, mutta en usko että olis mitään estettä ollu asiaa kysellä :)

Mulla kaverin vauvalla huomattiin selkarankahalkio rakenneultrassa, mutta en tiedä miten yleistä noi "löydökset" on. Suurin osa vauvoista lienee kuitenkin näitä ihan normaalirakenteisia.

Meillä on rakenneultra heti joulun jälkeen, kun on 19+5. Tuntui, että täällä sen haluttiin osuvan aika tarkkaan tuohon kahteenkymppiin, joten välipäivät oli ainoa vaihtoehto. Eipä saada mekään siis jouluksi kuvia, mutta lähdetään sitten suoraan ultrasta uudenvuodenviettoon kavereiden kanssa, ja onhan sekin hauskaa. (Nyt koputan puuta: kunhan mikään ei siellä ole pielessä...)

Me ei haluta tietää sukupuolta, joten lähinnä toivotaan, ettei ole möläyttelevä ultraaja. Edellinen oli todella mukava.

Jännittäänhän tuo ultra alkaa pikku hiljaa :) Niin hyvällä kuin huonollakin tavalla. Kunhan pikkuisella vaan kaikki hyvin, sukupuoli toissijainen asia vaikka selville otetaankin jos mahdollisuus annetaan. Hui, vielä huominen ja on maanantai :) Kyllä se vaan aika menee nopeaa kun monella meistäkin tosiaan tää ultra tässä kuussa :)

Heti on pasmat sekasin ku miehellä 3pvän viikonloppu :D Eli odotellaanpa nyt ihan rauhassa sinne maanantaihin :D

Meillä ultra 23.12, viikkoja tuolloin 12+2. Toivottavasti kaikki Ykällä mahassa ok ja saa joulun mennä hyvin fiiliksin kuvien keran :)
Sukupuoli haluttais saada tietää, mies etenkin. Meillä kummallakin kyllä vahvat fiilikset et tulokas ois poika, josko se suostuis paljastaa ittensä ja näyttäis osuuko veikkaus oikeaan. Mut eipä toi maailmaa kaada jos ei syystä tai toisesta saada sitä tietää,paitsi hermo menee jos ultraaja alkaa huutelemaan ett mitä sillä on väliä :(

Elisha tulee sitten heti kertomaan kaikki senttimetrit ja muutkin speksit :D Tsemppiä! (vaikka se onkin jo ohi kun tätä luet)

Tirppanalla kaikki masussa hyvin eikä mitään hälyttävää löytynyt :) Vastas viikkoja ja vähän meinas peitellä haarojaan mutta veikkaus saatiin, tyttö! :) Mutta seuraavassa ultrassa varmistellaan vielä mahdollisesti :) Viimeistäänhän tuo keväällä saadaan varmuus ;) Ihana olo jälkikäteen :) Nyt vain sitä auvoisaa odotusta vaan :)

Meillä oli tänään toinen neuvolakäynti. Parasta oli tietty sydänäänten kuuntelu, vaikka se joten kuten onnistuukin kotona. Terkka varoitteli et saattaa kestää ennen kuin löytyvät kun toinen on kuitenkin niin kirppu vielä. Samantien kun hän laski dopplerin vatsalleni kajahti PUMPUMPUM<3 oikein hämmästy ja, tuli hyvä mieli kun sanoi, että pikkuisella on tosi vahva ja tasaisesti lyövä sydän. Toi lause valoi muhun suurta uskoa siitä, että meijän pikkunen tulee selviämään ihan loppuun asti <3

Elisha; monta ultraa teil oikei o ? Meil ei oo ku nää kaks.. ja vkol 25 vast kolmas nla :O mut hienoa, et kaikki on hyvin teiän tytöllä! :P

Annamanna Meillä on ainakin 3 ultraa, aina lääkärin yhteydessä. Esikoisesta oli kyllä 4 lääkäriä ja ultraa, saapa nähä onko nyt sama. Seuraava nyt on kuitenkin vkolla 28 ja välissä yks neukku ja sokerirasitus :)

Oooooooho, oon niin kade. Tää Joensuu säästää iha vääristä jutuista, pashaa! Meil vaan kaksi ultraa ja neuvoloita vähennetty ja yksi lääkäri vain. :(

Takaisin