Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla olis huomenna toinen neuvola. Toivottavasti kuunneltaisiin sydänääniä, kun mulla on koko alku raskaus suht oireeton.. Jotenkin haluais kuulla taas, että siellä on jotain elämää :) Mulla on ollu jo kaks ultraa, eka oli vk 6+4 kun en tiennyt kuinka pitkällä raskaus on. Seuraava oli tasan kaksi viikkoa myöhemmin ja viikot olikin 9+0 ja syke näkyi :)

Nyt sitten tosiaan huomenna neuvola ja viikonpäästä ma nt ultra :)

Mie en kyllä tykkää yhtään, kun näitä neuvolakäyntejä on karsittu nimim. syyskuussa viimeksi ollut neuvola ja ens viikon lopul seuraava. On saanut netistä kyllä kaivaa kaiken tiedon. Enpä tiennyt sitäkään, että virallinen rakenneultra on rv 20-21.. Tuntuu, et on iha yksin ollut, tarkotan et ei oo ollu asiantuntijaa kertomassa kaikest mist ite ei osais koskaan ees kysyy. Mie oisin varmaan tosi uuno jos ei ois nettiä ja saati tätä foorumia.

Miehelleki just sanoin, et harmittaa vähäset käynnit, et enpä oo ainut ketä harmittaa... On tää kyl vähä :(

Last edited by a moderator:
Mulla huomenna seulaverikokeet ja ensi viikolla torstaina ntultra! :) Ihana nähdä oma pikkunen.

Mä oon onneks verikokeet kärsiny... toiv ei tuu enää. Ens viikolla np-ultra tiistaina, siihen on liian kauan.

Meillä on perjantaina nt-ultra. Se on meidän eka ultra, täällä ei tosiaankaan tehdä muuta kuin pakolliset ultrat... muutenkin käyntejä on todella vähän. Jännittää perhanasti.

perjantaina meilläkin se nt-ultra. Oon jo nähnyt vaikka mitä unia siitä eikä yhtään helpota... :/ huh! Miten sitä jaksaa odottaa perjantaihin? Mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa? On varmaan hyvä fiilis sit lähtee kattoo pellehyppyjä lauantaina :)

Ootteko miettineet niin pitkälle että menettekö 4d-ultraan?

Itse ajattelin mennä :)
Katsoin suosituksia siitä, milloin kannattaisi mennä niin yleisesti sanotaan että viimestään ennen rv30, mutta esimerkiksi Femedan sivuilla suositellaan rv18-24. Rv 18-22 sai muistaakseni kelakorvaustakin.

Eli jos kaikki hyvin menee niin itse meen ainakin Femedaan tuohon ultraan, oon kuullut paljon hyvää tuosta paikasta :)

Me mennään ehdottomasti tälläkin kertaa 4D-ultraan :) Femedassa oltiin viimeksikin Brunolla ja hänelle mennään taas. Brunosta olen lukenut paljon kommenttia sekä puolesta että vastaan mutta asiantuntemus on se mikä meillä painaa vaakakupissa eniten...ja sitä Brunolla on. Käytiin varhaisultrassa hänellä myös niin sanoi että viikolla 20-22 olis järkevintä mennä. Tähän siis tähdätään... Meillä on esikoisesta se ihana DVD:kin mutta eipä sitä ole tullut kateltua. Voihan sen sitten antaa hälle isona :)

Mitäs tosta 4D:stä saa lisätietoja verrattuna normiultraan? Kun nyt näköjään molemmissa pitäisi käydä suunnilleen samaan aikaan. On siinä varmaan muutakin kuin se että näkee möhkyräisen version vauvan kasvoista.

"4D-tutkimuksen yhteydessä suoritetaan tarvittaessa ja veloituksetta normaali gynekologinen tarkastus tai ns. neuvolääkärin käyntiä vastaava tarkastus.

4D-ultraäänitutkimuksen tulokset tallennetaan digitaalisesti (DVD/USB)"

Tuossa ainakin kaksi syytä miksi itse haluan käydä 4D-ultrassa, neuvolalääkärikäyntejä on mun kunnassa NIIN vähän ja mulla on terveydellisiä syitä miksi haluan käydä vähän niinkuin ylimääräsellä gynen tarkastuksella, mikäs sen hienompaa jos sen saa tuossa ultran yhteydessä.

JA, haluan nuo kuvat ja dvd:n, ne on niiiin ihania ainakin kun serkulta niitä ihastelin tänä vuonna :)
sukupuoli näkyy myös tarkemmin tuossa kun normiultrassa.

Tuo 4D ultra kuulostaa kyllä mielenkiintoiselta verrattuna normi ultraan. Meillä vaan lähin 4D ultra mahdollisuus taitaa olla sen verran pitkän matkan päässä että sais tehdä päivän reissun ultraan. Pitänee ottaa selvää kuitenkin missä lähin... Olisihan se ihanaa saada dvd mukaan ultrauksesta. Sais kotona kahtella :)

Vielä viikko ja neuvola! Tuntuu että edellisestä on jo ikuisuus..
Huomenna poksuu 15+0!
Voin mainiosti ja epäilyttää heti että onko masussa kaikki hyvin. Että voiko näin hyvin voida raskaudessa :eek: Josko...

Elisha: just eilen sanoin miehelle, että onkohan kaik hyvin ku ei maha tunnu turvonneelta ja kireältä, tiesitkin ei arat.. Luin sitten jostakin että näillä 14+ viikollahan ne oireet lievenee ja melkein kaikki oireet väistyy (ei tietty kaikilla) :) Eiköhän kaik ole kunnossa!

liii-saaa Juu josko kaikki olis hyvin :) Sitä vaan välillä tosiaan epäilee kun neuvolat tässä alussa niin harvoin ja kun ei tunne vielä liikkeitäkään, ei ainakaan kunnolla. Kamalaa että pitää "marista" kun voi hyvin :D
Tule tule neuvola päivä...

Moikka kaikille! Onkin ollut pieni tauko täällä foorumilla, töihin paluu se vaan on vienyt kaiken ajan :)
Eka neuvola oli ja meni jo, siellä ei mitään uutta tullut. Paitsi että menen TAAS synnytystapa-arvioon äitiyspolille rv 37+. Jotenkin tuntuu oudolta, kun kävin jo ensimmäisestäkin, jolloin lantio kuvattiin ja todettiin että sieltä mahtuu mitä vaan :D No toisaalta positiivista, että saapahan sitten varmempaa tietoa siellä loppuraskaudessa vauvan koosta ja muusta.
Mutta tänään oli parasta, oltiin lääkärineuvolassa ja sydänääniä kuunneltiin ja sieltähän ne kuului!! <3

Mullakin eka neuvola ja nt-ultra takana. Neuvola oli 2 viikkoa sitten, viime viikolla kävin verikokeissa ja eilen nt-ultrassa. Keski-Suomen keskussairaalan ä-polilla eli Gravidassa nuo ultrat tekee erikoislääkäri. Tosin mulla oli erikoistuva, joka sitten kyseli kätilöltä apuja :grin Seula ei onneksi hälyttänyt ja saatiin jo uusi aika rakenneultraan heti uuden vuoden jälkeen. Oli kyllä ihanaa nähdä se pieni katkarapu siellä vilkuttelemassa käsiään ja heiluttelemassa jalkojaan. Nt-mittaa oli vaikea saad, kun tämä vauveli ei oikein halunnut olla oikeassa asennossa :grin Kovasti esitteli selkä- ja pyllypuoltaan.
Seuraava neuvola olis sit joulukuun alussa. Lääkärineuvola on vasta joskus rv 28 tienoilla.

Me käytiin tänään nt-ultrassa. Se tehtiinkin yllätyksekseni vain mahan päältä. Esikoisen aikana ultrattiin alakautta. 4D kuvaakin meille näytettiin, mut se ei ollu niin selkeä kuin tavallinen kätilön mukaan. Viikkoja koon puolesta 11+3, mutta laittoi kuitenkin neuvolakorttiin rv 11+6 ja la 23.5 mikä on sama kuin menkoista laskettuna, eli sitä ei muutettu, vaikka sikiö hieman pienempi olikin. Niskaturvotus oli alle 1mm, viikon päästä pitäis tulla,sit koko tulos kun katsovat sen verinäytteen..

Eka neuvola oli n.3vko siten.. toka neuvola27.11, jollon eka lääkäri ja pääsee ekan kerran kuuntelee sydänäänet..

Takaisin