Moi! Terkut neuvolasta, sokerirasituksesta (viime viikolla) ja diabeteshoitajalta..

Eli eka arvo koholla rasituksessa, 5,6. Ihan perseestä, normiarvoilla se sais olla alle kuuden, mut meillä raskaana olevilla 5,3. No, sen seurauksena jouduin diabeteshoitajalle, joka oli onneksi armollinen mulle ja meinas, et voi hyvin olla et se on mun erittäin vahvaa sukurasitetta, et sokerit helpommin kohoaa. Toisaalta ei poissulkenut sitäkään, että rasitusta edeltävänä iltana vedin kauhat mätöt ku oli vieras ja sit ettei tuu paha olo.
Mut nyt sit mittaillaan, kolme ekaa arvoa tänään jo ottanut ja ovat olleet normaaleja.
Neuvolassa kertoivat, etten enää lääkärille siellä pääsekään kun ei oo lääkäreitä ja mulla on kuitenkin äitiyspolille kontrolliaika ensi viikolla selän suhteen ja sokereista saan ehkä toisen samanmoisen. Kunhan kertovat jossain kohtaa kohdunsuun tilanteen, että tiedän voinko vesijuoksennella vapaasti. Hb 111, pari pykälää nousua aiempaan.
Saatiin maaliskuulle pari perhevalmennusaikaa ja saadaan synnärillä käydä tutustumassa joku torstai, sitten kun itselle sopii. Sen sijoitamme varmaan maalis-huhtikuulle. +9 kg painoa neuvolan mukaan, omien mittausten mukaan +7,5 kg alkuun nähden, viikkotasolla oli sellainen 350 g kait. En jaksa tarkistaa neuvolakortista.
Neuvolatäti on hassuista hassuin, kysyi et onko mieheni ollut mukana kertaakaan ja vastasin, et joo, 3 x. Sitten se hiukan avatui mulle kollegastaan ja varmaan vaan sen vuoksi, että oon kuitenkin joskus ollut neuvolaharjoittelussa. Mä en käsitä, itse en koskaan kehtais.
Mitäsmuuta, hmm. Ei tul nyt mieleen.