Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tiiän niin ton tunteen Ele. Viimeks jo sanoin neuvolas et turha alkaa mitään "kyl se sielt tulee"-horinoita kertoo, kun tiiän sen kyl itsekin ja se ei muuta sitä mikskään et sais pikkunen syntyy jo!

Mä kiukuttelin ihan älyttömästi sillon 40+1 neuvolassa. Kaikki mitä se täti sano ärsytti mua vaan niin paljon. Ei tuntunu yhtään siltä että synnyttäisin kohta. Mä kuvittelin mielessäni jo sitä seuraavaakin neuvolaa, mutta onneks ei tarvinnu mennä :) toivon samaa teille Ele ja Tuhinamurmeli!

37+3 neuvola. Painoa tullu 1kg/kk, turvotusta löytyy vähän. Mukana myös opiskelija, joka oli oikein mukava :) Kohtu kasvaa keskikäyrän alapuolella sf oli 30,5 cm, opiskelija sai 31,5cm.. verenpaineet edelleen nousussa, muttei myrkytys hälyyttävästi..

Pää kiinnittynyt ja maha laskeutunut. Sain myös kuulla,että mulla on hyvät vatsalihakset!! :) kertoisko joku missä ne on,ku mä en oo nähny viimeseen puoleen vuoteen? :o sain silti kuulla ei niin lohduttavan lauseen "ensisynnyttäjällä menee yleensä yli lasketun ajan,varaudu siihen"

Sovittiin kuitenkin,että laitetaan yliaikaiskontrolli lähete jo rv39,kun kuulemma se on tavallisesti laitettu 40. Vauvan koon vuoksi.
"Ei tiiä meneekö tässä vielä viikko vai 4" OTAPPA TÄSTÄ NY SELVÄÄ??

Blaaah! Huomenna neuvola... Mie en jaksais myöskään mitään liibalaabaa: MitäkuuluuHyvääkuuluuKohtasesieltätulee. Joo joo... Ei mul tietysti mitään kiirettä ku huomenna tulee VASTA 38 viikkoa täyteen mut mie oonki ihan pirun malttamaton

Seuraava käynti varattu perjantaille, sit seuraava tiistaille ja sitten torstaina 15. päivä on yliaikaiskontrolli sairaalassa, jos ei vieläkään mitään kuulu. Hemoglobiinin tätskä halus ottaa, ku olin muka kalpea. 140 näytti, joten kalpeus johtunee jostain muusta. Muutenkin kaikki ok. Painoa on hiukka tullut taas lisää, kaikenkaikkiaan nyt huidellaan siellä reilun parin kymmenen raskauskilon paikkeilla.

Mä toivon suuresti, että perjantain neuvolaan ei enää tarvitsisi mennä.

Mulla oli tänään neuvolakäynti...
Sf mitta oli tippunu sentin, nyt oli 34. Ei kai se meinaa, ettei tyyppi kasvas?
Viimekshän se laitto miut heti polille ku ei tullu mittaa lisää.
Nyt se täti kyllä taas huomautti että maha roikkuu. No niinhän se on ollu jo viikkokausia, ja kaikki on ihmetelly kilpaa miten vauva on jo niin alhaalla.

Painoo oli tullu taas kilo lisää... Nyt siis kertyny 21kg. Mikä ei kuulema näy miussa. Hah.
Verenpaineet vähän koholla, pitänee mittailla kotonakin.

Oli aika turha käynti. Kyseli se jo mielialastakin, vissiin huomas että nyt en oo ihan oma itteni. Kieltämättä vituttaa kyllä kaikki.

Ens tiistaina seuraava käynti.

Mulla on to neuvola ja pyydän käynnistystä kaikesta huolimatta, vauva on niin ylhäällä ettei se vielä tule kahteen viikkoon ja silloin se on jo yli 4,5 kg..
Ultrakin voi heittää 500 g, eli periaatteessa se voi olla jo nyt sen verran.
En vaan halua sektiota ja 4200 g mahtui musta just ja just viimeksi.

Vittu, kyllä esikoisen odotus ja varmaan synnytyskin oli helppo, vaikka kaikki muu ympärillä olikin surua esikoisen isän takia.
Nyt sit tää odotus on ollut täynnä paskaa, ja nyt tää vauva ei halua edes laskeutua.
Vituttaa vaan kaikki.
Alusta alkaen söin terveellisesti, liikuin, sit tuli vuodelepo 1 kk sit liikuin, söin terveellisesti en herkutellut yhtään, sit alkoi paino nousta ja yks vitun suoni ei kestä tätä 100 kg painoa.
Anteeksi vaan, mutta vituttaa ihan perkeleesti, olisin ansainnut hyvän odotuksen kun viimeksi kärsin lapsen isän takia, mutta ilmeisesti oli liikaa pyydetty odottaa huolettomana.

Ehkä mua ei vaan tarkoitettu tekemään lapsia, joku paska karma jahtaa mua, kun pitää kokoajan olla jotain.
Tän synnytyksen ja odotuksen piti olla helppo.
En uskalla enempää tehdä lapsia, jos seuraavaksi tulee jotain vielä kamalampaa. En edes halua ajatella :/

Sent from my iPhone using Vau Foorumi mobile app

Tapasin tänään ensimmäistä kertaa mun oman neuvolatädin, jonka luona olis tarkotus käydä loppuun asti. Onneksi oli mukavan oloinen ja mun oli helppo olla hänen seurassaan. Yleensä oon vähän varautunut uusien ihmisten seurassa. Tänään siis rv 36+4.
Pissa puhdas
Verenpaine 123/70
Hemoglobiini 126
Ja painoa tullut +2100g, kertokaas tästä vähän!
Sf-mitta 38.5cm eli yläkäyrän yläpuolella...
Oon niin onnellinen torstain äitiyspoliklinikan ajasta. Ainakin noi viimeisimmät arvot aiheuttaa hieman huolta.
Terkka pyys et menisin ens viikolla heinäkuisten perhevalmennusryhmään, aiheena synnytys. Salaa kyllä toivon et tää olis jo syntynyt ennen sitä kun kuitenkin torstaina vauva olisi täysiaikainen.

Meillä oli tänään 39+0 neuvola. Kerroin viimeksi että oma äiti et pystynyt kapean sisälantion takia synnyttämään alateitse, joten tänään hoitaja huolestui kun ei tuo vauvan pää ole laskeutunut ja kiinnittynyt vielä. Arvioi että tuo on melkoisen iso, käsikopelolla n. 3800g. Ultralla katsoessa ei näkynyt juurikaan lapsivettä, joten huomenna mennään sitten polille arvioimaan tilannetta tarkemmin. Jännittää!

Iiii-saaa, älä masennu! :Heartred

Mä lähetän täältä sulle virtuaali avautumista ja oikein napakoita jatkuvia supistuksia! Sovitaanko, et synnytetään molemmat parin päivän sisään! Vedet vois lorahtaa tänään...! :wink

Ja jos ei näin tapahdu, niin vedetään sokeriöverit, haistatetaan maailmalle pitkät, eikä liikauteta persausta sohvalta ennen kuin vauva tipahtaa housuun! :smiley-angry016

Oisinko voinu mennä yöllä synnyttämään aamuisen neuvolan sijaan??? En näköjään... Matka kohti neuvolaa siis taas...

Neuvola ja lääkäri 36+5 takana! Kaikki ok, pissa puhas, paineet ok, sf 31 laskusuuntanen, vauvan syke 140 molemmin puolin ja hyvä ja pälä pälä..
Lääkäri otti vielä sen streptokokki vaimikäsenyolikaa näytteen ja tutki alakerran ja paikat luultavasti pehmenneet viime kerrasta,eipä tuo osannu sanoa ku eijjoo mua ennen ronkkinu. Vauva tosi tosi alhaalla ja kiinnittyny. Äitipolille vielä joku konsultointi pyyntö että tahtooko ne nähä mua ennen synnytystä vai mennäänkö näillä. Ja edelleen käski LEVÄTÄ!!? Ja välttää rasitusta mikä aiheuttaa kipeitä supistuksia!!!??!
Siis eihä tää menny yhtää niinkö piti!? :mad: mä luulin et kivuista ja tuskista päätellen tuolla ois tapahtunu JOTAIN edistystä!!? Njääh, en siis oottele liikoja tän ulos tulosta, eipä tuo tietty vielä oo kiirekkään viikkojen puolesta. Seuraavan kerran neuvola 19.5.

Mite miust tuntuu ku lukee näitä tein neuvola käyntejä et miul on niitä puolet vähemmän... nyt rv 39 ja tähän mennessä ollu 6 x neuvolatäti ja 2 x lääkäri + 2 x ultra. Täl viikolla to 1 x neuvolatäti jos ei mitään tapahdu sitä ennen. Mut en kyl oo enempää kaivannutkaan noita neuvola käyntejä ku tuntuu välillä et ne on vaan ollu niin liibalaabaa...

Takaisin