Neuvolat ja ultrat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja hanssu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neuvola 38+0 takana

Pissa: proteiinit plussalla (seurailtava raskausmyrkytyksen oireita, mut ei mitään paniikkia)
Paino: jälleen -467!!!! (siis taas miinuksella vaikka sunnuntainakin maattiin koko päivä sohvalla ja söin ihan sairaasti karkkia viikonloppuna ja herkuteltiin juustoilla, mut hyvä näin :D)
RR: 124/85
Sf: 31 kun viimeks oli 32, mut pikkarainenhan se on, ei oo käyrältä vieläkään pudonnut)
Tarjonta edelleen RT ja pää edelleen kiinnittynyt, pikkasen vielä ehkä valahtanut alemmas

Onneks oli nopea käynti, ei ihan hirveesti turhaa liibalaabaa. Oon malttamaton, tiedän, mut en silti jaksa sitä et pitää edelleen hokea et siihen voi mennä yli kuukausi vielä ennen kuin syntyy. Joojoo

Positiivista oli nää mun sukkapuikkopistelyt ja lievät menkkakipujen tuntemukset mitkä hitusen ennakoi <3 Lisää niitä siis!

Mulla ois tänään 8. neuvola. 2 x ultra ja 1x nlalääkäri on ollu normineuvolakäyntien lisäks. Varmaan pääsen taas ens viikolla neuvolaan ja luultavasti vielä sit seuraavallakin. Ens uskokaan, että tää bebe syntyy ennen laskettua aikaa.

Neuvolassa käyty. 600g tullu painoa lisää viikossa. Pitänee vissiin jättää herkut vähemmälle. Verenpaine koholla, kotona mitattuna ok. Menin kyllä kiireellä neuvolaan ja sit piti äheltää siellä pienessä vessassa tän ison mahan kanssa.
Sf-mitta nyt 36cm. Nyt mennään yläkäyrän tuntumassa. Vaavin sydänääniä taas etsittiin urakalla, kun toinen tarjosi vaan pyllyä :) Toinen terkkakin tuli tunnustelemaan, kun tuntuu olevan niin kovin korkealla. Paino-arvioksi antoi 3,5kg. Eli ens viikolla vois syntyä. Mutta luultavasti menen viikon päästä taas yhtenä kappaleena neuvolaan...

Mie en tosiaankaan jättäny viime viikolla herkkuja vähemmälle ja silti putos paino. Voiks joku kertoo mistä toi johtuu! Ilonenhan toi asia on mut ihmetyttää

No eeei... Mie en kans tajuu liii-saaa, joka liikkuu ihan hullun lailla, mut painoa tullut kuitenki. Tää menee ihan hullunkurisesti :confused:

Eilen neuvolasta laitettiin suunnitelmien mukaan lähete äitiyspolille... Tänään soitettiin et huomen aamulla sinne sitten. Ellei nyt synny ennen sitä.

Verenpaineet on noussut, turvotusta ++ painoa tullut yli kilo viikossa. Nestettä on keuhkoissakin, kun hengitys vaikeaa ja välillä rohisee. Hglob laskenut taas 107:ään.

Olo on huono, mutta oon vähän paremmalla tuulella kuitenkin... Aamuyön säännölliset supistukset antoivat toivoa, et kyllä tää joskus loppuu.
Jännittää huominen, et jos päättävät käynnistää. Jospa odoteltais vielä muutama päivä ja synnytys käynnistyisi itsestään. :)

Mulla oli eilen neuvola rv 37+3. Pissa puhdas, paineet 140/77, sf 34 (pari viikkoa sitten oli 33), paino +155g/vko. Vauvan sydänäänet 140 ja hän on pysynyt pää alaspäin, alhaalla mut vielä on matkaa et ois kunnolla kiinnittynyt. Alaselkää on muutaman yön ja päivän poltellu. Toivotaan et ne alkaa pian lisääntyy enemmän ja kipeytyy, vaikka oon kyl varautunut siihen että menee taas reippaasti yliajalle ja tää syntyy vasta kesäkuussa. Tosin silti pakkasin tänää loputkin tavarat sairaalakassiin valmiiks ;) Seuraava neuvola olis 16.5. Ja salaa toivon että tää ois siihe mennessä jo syntynyt :)

Joo, kyllä sitä eilisestä rauhottui olo..
Nyt tuli taas joku ärsytysolo ihan naurettavasta asiasta (kaipaisin hiljaisuutta, mutta lapsiperheessä sitä ei kyllä saa)..
Meinaa taas särkeä epämääräisesti selkää, sekin jatkunut kohta jo yli 2 viikkoa.
Juuuuuu, kohta helpottaa - tiedetään :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

rv 38+0 neuvola takana. Kaikki samanlain kuin ennen, paino nousee tasaseen tahtiin ja sf mitta kans :D vauvan sykkeet ennen 150+ nyt oli 140+. Ei mitään ihmeellistä,.. tuli kolme tiukkaa supistusta siinä samalla kun alettiin kuunteleen sydänääniä, tehtiin neuvolatädin kans sitte hengitysharjoituksia tulevaa varten. Ensi viikolla uudelleen! Niin se sf mulla 37cm!!! omg!

Olikohan se täällä kun joku sanoi että lääkärin tutkimuksen jälkeen voi tulla veristä vuotoa?
Mulla on tänään tullu ton aamupäiväsen roplaamisen jälkeen, ei nyt hirveen paljo mut vähän. Kaipa se kuuluu asiaan, ja olihan muuten kipee tutkimus, paikat oli kyllä tosi arat, huomattavasti enemmän kun sillon n.7vkoa sitten kun viimeks kopeloitiin.

Vauva oli muuten 2600g ja nyt 36+3, eli korkeintaan on varmaan syntyessään sitten jonku 3200g, jos malttaa vielä olla sisällä kasvamassa hetken aikaa :)

Mulla nyt viikon sisään kahesti ronklattu, eka kerralla tuli vuotoa päivän ja toisella kerralla oikein verisiä tai rusehtavia limalönttejä. Että normaalia, mulla tais 3 päivää tulla ja sitte loppu ku seinään..

Soitin sillon kuitenki varulta synnärille ja sanoivat vaan että kuuluu asiaan, että kunhan ei muutu kuukautismaiseksi vuodoksi ja oo ihan kunnon verta. :) Et tosiaan tuo viimisen tutkimus niin aiheutti sen, että visisi limatulpan rippeitä tulis ulos, kun oli semmosia rusehtavia kokkareita. Ja sitä tuli vähä siteeseen ja pyyhkiessä.

Mulla on nyt koko illan supistellu enempi tai vähempi. En tiedä oliko sillä terkkarin mahan painelulla jotain osuutta näihin supistuksiin. Kaks terkkaa kävi painelemassa, ku meinas olla vaikeuksia hahmottaa monellako mutkalla meidän bebe on.

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Piti oikeen kattoa toi omakin kortti: 7 käyntiä neuvolassa, joista yks oli lääkärineuvola ja lisäks 2 ultraa keskussairaalassa. Eipä oo tarvinnu jatkuvasti ravata.

Mun neuvolakortissa tuli kaikki rivit täyteen. Siinä on tosin myös 2 synnytyspäivystyskäyntiä ja 2 äitipolia neuvoloiden lisäks mutta kaikki 17 riviä käytössä joka tapauksessa.

Muokattu viimeksi:
Tänään neuvola ja sain uuden ajan viikon päähän. Toivottavasti ei tarttis mennä :)

Verenpaineet oli tänään koholla. 128/90 näytti mittari sekä kotona että terkalla eli ei ollut jännityksestä kiinni. Päässä humisee, mutta pissatikku ei muuttanut väriä. Paineet ja huminat johtuu todennäköisesti siitä että unta on alla 3 h ja olo on aika pökkyräinen. Sain ohjeet seurata paineita viikon verran (ellei nyt sitten sattuisi synnytys alkamaan) ja pissatikkuja. Jos paine pysyy korkeina niin sitten annetaan poliaika ja jos nousee tuosta niin sitten päivystykseen.

Ja vaaka hilautui lukemiin 99,9 eli ihanasti se +20 kg painoa tullut painoa raskausaikana. :eek::eek::eek:

Aika hirvittävää, mutta en nyt kyllä enää jaksa tuosta murehtia. Viime viikkoon eroa oli yli kilon verran mutta luulen että ainakin puolet siitä on jumissa vattassa. Ei nimittäin ole pariin päivän tarvinnut isolla asialla käydä.

Takaisin