Anniina-
Satasella mukana keskusteluissa
Jatketaanpas taas tätä neuvolakäyntien surkeiden sattumusten sarjaa 
Viime viikolla käytiin siis neuvolassa ensin neuvolatädin luona ja heti perään neuvolalääkärissä. Tällä kertaa tavattiin ensimmäiseltä neuvolakäynniltä tuttu täti, joka ilmoitti oman thn olevan poissa vielä elokuun. Itse kuulema sijaistaa vielä tämän viikon, sitten tulee toinen sijainen. "Ettet sitten ihmettele, kun vauva tulee ja saattaa olla outo ihminen vastaanotolla", totesimpa vain, että jos katot sitä minun neuvolakorttia niin tässä ei ole mulle mitään uutta
Kauhistelikin sitten kuinka monta eri hoitajaa olen tavannut ja oman hoitajankin vain kahdesti (täällähän oli siis alkuun todella tarkkaa, että menet juuri sille omalle hoitajalle).
Seuraavaksi saatiin taas käydä läpi, että mitä kaikkea edellisten hoitajien kanssa on jo juteltu ja mistäs nyt puhuttaisiin. Kauhea paniikki hänellä oli koko ajan, kun aikaa on niin vähän, että ehdin lääkärille. Sain sitten vielä yhden esitteen imetyksestä entisten joukkoon, mitattiin verenpaine (hyvät paineet edelleen) ja paino. Painoa oli tullut melkein 1,5kg/vk
Tätä kauhisteli enemmän kuin minä, koska itse pistin painonnousua suoraan turvotuksen (ei ollut edellisellä kerralla vielä) ja vessahädän piikkiin. Noh, ei oikein kuunnellut, kun yritin tästä sanoa. Sainkin sitten kuunnella taas pohdintoja, että pitäisiköhän mennä uudestaan sokerirasitukseen...joo ei kiitos! 
Seuraavaksi siirryttiinkin sitten lääkärin vastaanotolle. Lääkärinä itseänikin nuorempi tyttö, joka oli kyllä siinä rajoilla onko vielä ehtinyt valmistua vai ei. Kerroin jalan kipuilusta, ei oikein osannut sanoa mitään. Sekä sormien kipeistä ja jäykistä nivelistä, varsinkin öisin ja aamulla herätessä. Päästiin keskustelemaan ihan reumakokeista, kunnes oli pakko itse hieman toppuutella. Teki sisätutkimuksen ja ultrasi, otti myös sf-mitan. Pisteet sisätutkimuksen tekemisestä, oli todella hento otteissaan ja kerrankin voi sanoa ettei sattunut! :) Viimeksi lääkäri sai jatkuvasti hokea, että pitäisi rentoutua. No yritä siinä rentoutua, kun hänen käsittelynsä sattui ihan helvetisti
Paikat kiinni, kohdunkaulaa jäljellä 3cm, lapsi raivotarjonnassa. Lapsella kaikki hyvin, hienosti sydän sykki. Mitään painoarvioita ei kertonut
Sf-mitta jossain keskikäyrän tuntumassa, kotona huomasin ettei merkannut korttiin lainkaan joten täytyy ensi käynnillä sitä kysyä. Lääkärin olisi kuulunut myös ottaa se streptokokki näyte, mutta olen melkein 100% varma, että hän unohti. Sitäkin saan siis kysellä ensi viikolla. Sieltä Oma Kanta palvelusta yritin katsoa olisiko sitä näkynyt siellä, mutta eihän sieltä yllättäen mitään näkynyt. Oikein mukava tyttö tämä lääkäri ja asiallinen, mutta huomasi kyllä sen kokemuksen puutteen.
Että näin meillä tällä kertaa. Taas sai siis kotona miehen kanssa naureskella neuvolamme toiminnalle
Viime viikolla käytiin siis neuvolassa ensin neuvolatädin luona ja heti perään neuvolalääkärissä. Tällä kertaa tavattiin ensimmäiseltä neuvolakäynniltä tuttu täti, joka ilmoitti oman thn olevan poissa vielä elokuun. Itse kuulema sijaistaa vielä tämän viikon, sitten tulee toinen sijainen. "Ettet sitten ihmettele, kun vauva tulee ja saattaa olla outo ihminen vastaanotolla", totesimpa vain, että jos katot sitä minun neuvolakorttia niin tässä ei ole mulle mitään uutta
Kauhistelikin sitten kuinka monta eri hoitajaa olen tavannut ja oman hoitajankin vain kahdesti (täällähän oli siis alkuun todella tarkkaa, että menet juuri sille omalle hoitajalle). Seuraavaksi saatiin taas käydä läpi, että mitä kaikkea edellisten hoitajien kanssa on jo juteltu ja mistäs nyt puhuttaisiin. Kauhea paniikki hänellä oli koko ajan, kun aikaa on niin vähän, että ehdin lääkärille. Sain sitten vielä yhden esitteen imetyksestä entisten joukkoon, mitattiin verenpaine (hyvät paineet edelleen) ja paino. Painoa oli tullut melkein 1,5kg/vk

Seuraavaksi siirryttiinkin sitten lääkärin vastaanotolle. Lääkärinä itseänikin nuorempi tyttö, joka oli kyllä siinä rajoilla onko vielä ehtinyt valmistua vai ei. Kerroin jalan kipuilusta, ei oikein osannut sanoa mitään. Sekä sormien kipeistä ja jäykistä nivelistä, varsinkin öisin ja aamulla herätessä. Päästiin keskustelemaan ihan reumakokeista, kunnes oli pakko itse hieman toppuutella. Teki sisätutkimuksen ja ultrasi, otti myös sf-mitan. Pisteet sisätutkimuksen tekemisestä, oli todella hento otteissaan ja kerrankin voi sanoa ettei sattunut! :) Viimeksi lääkäri sai jatkuvasti hokea, että pitäisi rentoutua. No yritä siinä rentoutua, kun hänen käsittelynsä sattui ihan helvetisti
Paikat kiinni, kohdunkaulaa jäljellä 3cm, lapsi raivotarjonnassa. Lapsella kaikki hyvin, hienosti sydän sykki. Mitään painoarvioita ei kertonut
Että näin meillä tällä kertaa. Taas sai siis kotona miehen kanssa naureskella neuvolamme toiminnalle
:)
painoa tullut vähän yli 10kg koko aikana. Nyt rv37+0