Neuvolakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No nythän näitä pikkuisia alkaa tulla maailmaan! :love7
ihanaa, Omaa vuoroa odotellessa! :grin

windy, stemppiä! :)

37+2 Sf 31,5 sama kuin 2 viikkoa sitten neuvolalääkärissä. Kaipa tuo on alaspäin valahtunut. Nii on lantiossa piilossa ettei päältä kokeilemalla saada päästä kiinni, rt:ssä kuitenkin on.
Alan olla kyllä nii täynnä vauvaa ettei oikein mahdu ruokaa edes masuun enää.

Tsemppiä synnytyksiin! Ite pääsen synnyttää viikon päästä tietty, kun on laskettu aika maanantaina ;) yeah right :D
on muuten hurjaa kun monet luulee, et silloinkun on laskettu aika niin tasan tarkkaan syntyy juuri silloin, onko teillä kellään käynyt näin ?? Muistan esikoisesta kun kävin vielä työpaikalla 2 viikkoa yli lasketun ajan. Ja multa kysyttiin, että milloin sulla on laskettu aika.. Aika järkyttyneitä ilmeitä sain kun sanoin, että 2 viikkoa sitten.. :D:D "eikö sun pitäisi olla jo sairaalassa?!?"

Tuon lasketun ajan paikkaansa pitävyyden väärinkäsityksen takia useat naiset eivät paljasta tarkkaa laskettua aikaa, ettei sitten tuu kyselyä koko ajan "joko joko". Todellisuudessa normaali synnytyksen aikaskaala on +- 2 viikkoa lasketusta ajasta eli kuukauden päivät. Minua rassaa kun anoppi alkoi jo viikolta 35 lähtien kyselemään "joko se syntyy", vaikka miten päin sanoo että ei se nyt vielä, niin joka ikinen päivä kysyy ja moneen kertaan saman kysymyksen...

Onko muille annettu jo yliaikaisuuden varalle neuvolakäynnit? Minulle hoitaja varasi ne jo, onkohan hänellä harine että yliajalle menee vai onko se jokin yleisempi käytäntö?

Eilisellä käynnillä just varattiin loputkin ajat viikolle 41+0 asti, jonka jälkeen tarvittaessa varataan aika yliaikakontrolliin suoraan äitiyspolille. Mun mielestä ihan hyvä näin, perutaan sitten jos tuleekin lähtö aiemmin.

Oma neuvolatäti jäikin juuri lomalle, joten vikat käynnit osuukin sitten milloin kellekin. Ei sillä mulle niin väliä edes ole, aika liukuhihnarutiinia nää käynnit tuntuu tässä vaiheessa olevan :) Itse otetaan pissanäyte ja verenpaine, vastaanotolla kuulumiset, vaaka, sydänäänet, mittaukset ja näkemiin.

Toinen neuvolalääkäri käynti oli aamulla, ihan 10 minuuttia meni siellä. Masuasukki vielä perätilassa, laitto lähetteen äippäpolille :/

Kaveri synnytti tänä vuonna laskettuna päivänä. Ois tilastollisesti mahdotonta, et mulle kävis samoin :)

Noniin. Yritys numero 1 takana. kaikki eteni ja meni hyvin kello 22 asti, sitten vaan supistukset tyssäsi. aamulla selvisi että rakas vauvani tullutkin katumapäälle ja noussut hieman ylemmäksi joten ei ole pää enää vauhdittamassa supistuksia. sairaalaankin ois saanut jäädä mutta tulin nyt sitten kotia ootteleen huonosti nukutun yön jälkeen. Nyt kyllä ketuttaa ankarasti, ei taas mitään tietoa milloin homma jatkuu. ei auttanut pitkä lenkki, kokeilis saunaa seuraavaksi.. mutta toisaalta oli kyllä hyvä käynti, näki mitä se sitten on ja siinä joku reipas mamma hoiti viereisessä salissa ponnistusvaiheen 5 minuutissa, oli aika hurja kuunnella kun näin hänen kävelevän saliin ja viiden minuutin kuluttua alkoi ihana parkuna kuulua :) nyt saa kyllä olla sellaiset tuskat ettei pystyssä pysy ennen kuin lähden uudelleen....

Nonni elikkä viimenen lääkäri käyty. Sisätutkimuksella kopeloiden kohdunkaula pehmentyny mutta ei lyhentyny tai muutenkaa mitää merkkejä lähestyvästä synnytyksestä, minkä mie jo tiesinkii ku ei ole kerta mitää oireita. Eipä tarvii ressailla sitä et millo syntyy kun tuskin tuo heti on tulossa ;) lapsivettä tuntuman mukaan normaalisti ja lantio hyvä. Pää siellä alhaalla kellotteli edelleen. Hemppari oli taas hiukka pudonnu ni pitää käydä syömää rautaa vähän enemmän. Paikalla oli tosiaan myöskin kandi että ihan kahteen kertaan kopeloitiin, toki tietty kysyivät et haittaako jos kokeilee. 33 sf mitta, nyt siis 36+2, 140 syke. Ja kovasti mainittiin moneen kertaan se streptokokkinäyte, ni pitää se muistaa ens viikol kiikuttaa :)

Neuvolassa tänään käyty pyörähtää. Rv 36+6. Kaikki kunnosaa. Poika rt, selvästi laskeutunu tosi alas, sf-mitta sama ku viimeksi (32). Ens viikolla uudestaan. Streptokokki negatiivinen.

Vika neuvola 39+2, painoa tullut 70g,vauva ei oo laskeutunut,kaikki ok. Sit 41+ käyn varaa äp:lle yliaikaiskontrolliin ajan, jos sinne asti päästään. Ens viikolla siis synnytystapa-arvio.

eipä ollut kovinkaan kehuttava neuvolakäynti... oma neuvolatäti lomalla ja tää sijainen... noh parempi ehkä olla sanomatta mitään.

Pissanäytteessä protskut yhdellä plussalla ja verenpaine sama kuin viimeksi, mutta sijainen oli sitä mieltä että tarttisi ruveta kotona mittamaan verenpaineita raskausmyrkytyksen varalta kun painokin
noussut 3 kiloa viikon aikana. Mä tokasin, että eikös toi protskun plussa voi johtua vaikka valkovuodosta, että kun ei mulla oo ollut mitään häikkää verenpaineessa ja muita raskausmyrkytyksen oireita ei oo niin miks tarttis mitata muka kotona verenpainetta..

sit sain kauhean saarnan mun hempan laskusta, joka on nyt 98.. käski tuplaamaan rautaliuoksen määrän ja hakemaan c-vitamiinia apteekista.. noh kokeillaan tolla..

sydänäänten kuuntelu oli jälleen yhden sortin tapahtuma ja loppuviimeksi niitä sydänääniä piti tulla jo oikein neuvolalääkärinkin kuuntelemaan kun olivat tämän sijaisen mukaan niin oudot... musta ne kyllä kuulosti aivan normaaleilta ja lääkärikin totesi, että vahvat hyvät sydänäänet, ei mitään ongelmia niinkuin sijainen oli väittänyt.. siis en oikeasti jaksa ymmärtää että oliko sijaisella vaan huono päivä vaan oliko oikein tarkotus pahoittaa mun mieleni tän päiväisen käynnin jälkeen..

Siitäkin tuli kauheaa noottia kun olin keskiviikkona siellä synnärillä käymässä niin en ollut hänelle ilmoittanut erikseen, että mitä oli sanottu ja että tulisinko tänään neuvolaan... mulla on ollut tänään ittellä niin voimaton ja tukala olo, että mä rupesin sitten jo parkumaankin sen käynnin jälkeen kun aattelin, että tuntuu että oon sitten miten päin tahansa niin mikään ei tunnu kelpaavan.

ja ai niin kaiken kukkuraksi sf-mitta rv 37+1, 40 ja sijainen päätti sitten oikeudekseen todeta, että selvä sokerilapsi tulossa, että onnea ja terveyttä vaan jatkoon........ taidan totta tosiaan painua tonne pehkuihin takaisin ja iloita itsekseni loistavista sokeriarvoista ja siitä, että vaikka nyt olisi kuinka vaikeaa tahansa niin pian meillä on pieni käärö tossa kehdossa, joka on juuri täydellinen meille.

Vika neuvola 39+2, painoa tullut 70g,vauva ei oo laskeutunut,kaikki ok. Sit 41+ käyn varaa äp:lle yliaikaiskontrolliin ajan, jos sinne asti päästään. Ens viikolla siis synnytystapa-arvio.

Siis kuinka tarkka vaaka siel on käytössä?? :o :joyful:

(Siis se ohjelma sen laskee ja edellisestä kerrasta aikaa 1,5 viikkoa. Pyöristettiin käsittääkseni 100g ;) )

Takaisin