Aika outoa Greyjana, että pitäis muka ite ilmotella neuvolaan äippäpolikäynneistä. Mulle ainakin tullut kotiin sellanen kirje, missä kerrotaan käynnin syy ja mitä tehty ja lukee: jakelu, potilas ja neuvola. Neuvolassa sitten sanoneet, että sä kävitkin siellä.
Kirahvi (ja miksei tietty muutki. :D ) Mä tänään soittelin, suoraan sanottuna vitutuksen kourissa ton sijaisen toiminnasta mun omalle neuvolatädille, kun tiesin, että se palaa lomalta töihin tänään.. Kerroin hälle noista käynneistä ja musta tuntuu, että tulee sijainen saamaan
vähän palautetta..
Oma neuvolatäti korosti mulle sangen selvästi, että toi painojuttu on käsitelty nyt jo niin moneen otteeseen että se on puhdasta turvotusta, että siitä on turha enää ees keskustella. Mun verenpaineet turvotukseen nähden normaalit ja koska muita yleisoireita raskausmyrkytykseen ei olla havaittu niin hänestä olisi vain turhan ressin aiheuttamista mulle, mikäli kotona mittailisin mun paineita. Ei sillä että niissä olisi jotain häikkää, mutta kun mittailen jo joka toinen päivä verensokereita nii kyllä se riittää mun mittailuksi. Kuulemma kyllä sen ihminen huomaa sangen selvästi jos on raskausmyrkytys päällä...
Sitten noihin sydänääniin hän kommentoi, että sijaisella ei ole hirveästi kokemusta, niin ehkä on ollut hyvä että olen neuvonut ja sitten että lääkärikin varmistanut että kaikki ok.
Mun sokereita kehui (ne kun merkataan meillä aina myös neuvolan koneelle niin pysyy tiedot ajantasalla) ja sanoi, että jos mulla olisi sokerivauva tulossa olisi se todettu kokoultrassa kuun alussa, kuitenkaan mitään tähän viittaavaa ei siellä löytynyt ja sekin lukee selkeästi
myös heille tulleissa papereissa..
Lopuksi mä sitten kanssa puhelin tosta, että onko mun tosissaan velvollisuus ilmottaa jos lähen synnyttämään niin heille, vai eikö he saa sitä tietoa esim. äippäpolilta. Täällä on eri tietokanta järjestelmät joten tiedot tulee paperilla, eli myöhässä, mutta neuvolatäti sanoi, että kyllä he ovat työtä sen verran kauan tehneet, että jos mä en jollekin käynnille tule niin eipä siinä kovinkaan montaa vaihtoehtoa ole missä mä olen.. :D Joten ei tarvitse ilmottaa, kun vasta kotiinlähtö päivänä että nyt kotiudutaan ja sitten muuten kaikki tiedot siirtyy kirjallisesti äippäpolilta neuvolaan. :D Mä olin niin häpi sen puhelun jälkeen ja vielä kun mulla oli tänään jalkahieronta ja lymfahoito niin ai autuutta kun on turvotus taas hippasen laskenut, niin että mä saan liikutettua taas varpaita ja oikastua kunnolla nilkkoja.