Neuvolakuulumisia

Hmm.. no jos niitä vielä tulee ni soittelen huomenna sit johonkii suuntaan.. tai käyn mummolla mittauttamassa verenpaineet :rolleyes: mun pissaki on ihan vaaleeta lähes kirkasta eikä ikänä oo proteiinii siinä ollu.. eikä turvotusta / äkillistä painonnousuakaan oo.. tasaseen oon kasvanu tonnikeijuksi :wacky:
 
Täälläkin tänään nähty pilkkuja. Vielä en siitä ajatellut soitella neuvolaan, vaikka viimeksi verenpaineet olikin kohonneet aiemmista. Meinaan seurata tilannetta ja jos tulee vielä enemmän niin sitten soittelen. Muuten sitten maanantaina neuvolaan.
 
Tänään oli neuvola (38+2) ja kaikki hyvin. Verenpaineet sitä samaa luokkaa kuin tähänkin asti, 104/58, u- puhdas, painoa oli tullut viime kerrasta (34+4) 800g, eli nyt on eka kymppi rikki ja uudet kymmenet kehissä :wideyed: Sf oli 37, se otti nousun taas sinne yläkäyrän yläpuolelle..
Neukkutäti on mulla ollut sama, kuin viime raskaudessa, ja enpä ole ollut vainoharhainen, kyllä tämä vauva oleskelee niin alhaalla kuin voi. Neuvolatäti ohjeisti, et mikäli vaan tämä suvaitsee itse lähteä syntymään, niin aika ripeää kannattaisi lähteä sairaalaan, ei haittaa vaikka sitten kääntäisivät takaisin, mut sen verran alhaalla on, et saattaa tulla liukkaastikin ulos.. No sitä synnytystä nyt edes odotellessa.
Me varattiin samantien kaikki loputkin neuvolat, ihan sinne tappiin asti :grin Seuraava käynti on ultra+sisätutkimus ä-polilla 40+1..
 
Mulla tulee näkökenttään pilkkuja kun käännän päätä tiettyyn asentoon (harvoin kuitenkin), menee kuitenkin aika nopeasti ohi. Paineet ja kaikki ok.
Ekan kerran pilkut ilmestyi huhtikuussa kun ajoin autolla ja katsoin risteyksessä tuleeko autoja niin käänsin päätä vasemmalle ni heti sen jälkeen näin pilkkuja.
 
Neuvolan kotikäynti oli tänään. Pienen paino tippunut vieläkin vähän sunnuntaista, joten perjantaina täytyy se tsekata uudestaan. Maitoa multa kyllä tulee, mutta en tiedä tuleeko tarpeeksi. Korviketta ollaan siis pieniä määriä myöskin nyt kotona annettu. Ensin aina imetetty ja sit sen jälkeen korviketta, jos ei oo suostunut enää rintaa syömään. Toivon mukaan saatais toi paino nyt nousemaan!
 
Tänään oli neuvola (38+2) ja kaikki hyvin. Verenpaineet sitä samaa luokkaa kuin tähänkin asti, 104/58, u- puhdas, painoa oli tullut viime kerrasta (34+4) 800g, eli nyt on eka kymppi rikki ja uudet kymmenet kehissä :wideyed: Sf oli 37, se otti nousun taas sinne yläkäyrän yläpuolelle..
Neukkutäti on mulla ollut sama, kuin viime raskaudessa, ja enpä ole ollut vainoharhainen, kyllä tämä vauva oleskelee niin alhaalla kuin voi. Neuvolatäti ohjeisti, et mikäli vaan tämä suvaitsee itse lähteä syntymään, niin aika ripeää kannattaisi lähteä sairaalaan, ei haittaa vaikka sitten kääntäisivät takaisin, mut sen verran alhaalla on, et saattaa tulla liukkaastikin ulos.. No sitä synnytystä nyt edes odotellessa.
Me varattiin samantien kaikki loputkin neuvolat, ihan sinne tappiin asti :grin Seuraava käynti on ultra+sisätutkimus ä-polilla 40+1..


Saako kysyä miksi ultra? tai siis loogiselta se kuulostaa , lähinnä ehkä pitäis kysyä omalta neukkutädiltä että miksi vielä 41+0 neuvola :eek: Jos esim. jo 36+0 on kalkkeumaa kerta ollu istukassa ni mistäpä ne neuvolassa tietää mitä mahassa viikolla 41 on ! ja virtaukset sun muut luulis tarkistavan.. noh minäpä seuraan vauvan liikkeitä jos en saa 10 liikettä tunnissa kerran päivässä ni soittoa äpolille.. eikö? :wideyed:
 
Tänään neuvola 38+5. Protskut +/- ekaa kertaa tässä raskaudessa, voinee tosin johtua monesta asiasta.. Mut ei siis edes yhdellä plussalla. Illalla nyt stiksasin, oli normaali -. Paino noussut kovasti viikossa, tosin olin juonut paljon vettä ja olin enemmissä vaatteissa.. Huoh. Paineet hyvät. Terveyskeskukseen lähetti tarkastuttamaan pienen patin, joka oli ilmestynyt viikonloppuna yhteen suonikohjuun jalkaan.. Ei ollu vaarallista, hoidan nyt vaan voiteella. Vauvalla kaikki ok, kuulemma niin alhaalla, että oli vaikea enää päätä löytää. Voi, kunpa tarkottaisi vaikka sitä, että synnytys on nopeahko, kunhan joskus alkaa.... Päivää ennen laskettua aikaa meen seur kerran, eli ens viikon ke.
 
SeEnsimmäinen, 10 liikettä tunnissa (hikkaa ei lasketa), jos ei saa tuntiin sitä kymmentä liikettä niin voi vähän nousta ylös ja juoda ja syödä jotain ja toinen tunti perään. Jos ei toisenkaan tunnin aikana liikkeet täyty niin sitten soittoa sairaalaan.
 
SeEnsimmäinen, mulla oli äitipolilla synnytystapa-arvio 36+5 ja siellä lääkäri suoraan kirjoitti lähetteen niin, et 40+1 tsekataan seuraavan kerran. Neuvolatäti ei oikein noihin voi vaikuttaa, jollei jotain hätää ole.

Esikoinen oli tosiaan vähän alle 4,5kg ja käynnistyssynnytys (syntyi rv 42+2) oli aika lailla komplikaatiotäyteinen, ja päätyi kiireelliseen sektioon. Nyt halutaan sit tarkkailla tota kokoa tarkemmin ja antaa "paremmat edellytykset" onnistuneelle alatiesynnytykselle :) Täälläkin yliaikaiskontrolli on normaalisti vasta 41+5 ja käynnistys 42+1. Mä nyt kovasti toivon, et tämä täältä osaisi itse ulos.
 
Tänään neuvola 39+6. Kaikki ennallaan, sama paino, rr, sykkeet ym. Pissa puhdas. Eri terkka sai vaan sf-mitan kasvamaan 3,5cm (nyt siis 35,5). Varattiin vielä ens viikon torstaille aika.
 
Kiitoksia selvennyksestä t. sivistymätön :grin
 
Neidin neuvola oli maanataina, kehuja nti sai. Painon takia ollaan tiiviissä seurannassa vaikka nti syö kun hevonen niin paino nousee vähemmän, kun neuvolan tilastot. Murinaa.... Ärsyttää kun ne vouhottaa ruokinnasta. Nti syö todella hyvin ja useasti vuorokaudessa. Pitää vauvan saada välillä levätä ja nukkua. Eikä kokoajan syödä. Enköhän mä äitinä tiedä milloin mun lapsella on nälkä.
 
Neuvolassa on tänään käyty molemmat puntarissa, itseltä oli lähtenyt vähintään 10kg synnytyksen jälkeen (en käynyt viimeiseen pariin viikkoon kertaakaan puntarilla joten todennäköisempi pudotusluku lienee joku 13kg) ja nyt ollaan siis 69 kilossa, vielä saisi se 9kg lähtä niin ois ihannemitoissa mutta siinä en kyllä kiirettä pidä, lähtee jos ja kun on lähteäkseen, jahka pääsee taas kunnolla liikkumaan. Poika taas oli kiskonut viikossa 500g lisää painoa, ja nyt ollaan jo 4,8 kilossa eli 300g päälle syntymäpainon. ei voi olla kun tyytyväinen, imetys on siis erittäinkin riittävää tälle kaverille :)
 
No lisätään nyt vielä, että vauvan pää kuulemma todella alhaalla, mutta tuskinpa se enteilee muuta kuin, että synnytys lähenee (viimeistään 3viikon päästä). :D ainakin tässä vaiheessa voi kaikille sanoa, että synnytys lähenee..
 
Minäki ajattelen vaan että oireet kertoo lähenevästä synnytyksestä. Eiköhän se lähene ku kohta ollaan la:n puolella! Kaks viikkoa enää maksimissaan?! Jee
 
Täällä tänään 39+2 ja neuvolakäynti takana. Vauva oli kuulemma kiinnittynyt jo, onneksi!!! Kaikki oli ihan hyvin, oli aika nopea käynti. Kyllä tässä jo odottelee että alkais tuo synnytys :D kauheeta jos vielä melkeen kolme viikkoa eessä :wtf:
 
Tänään oli siis viimeinen neuvola 40+0. Tai no ens viikon lopulle anto ajan että katsotaan pissa, verenpaine ja vauvan vointi, sellainen pikakäynti. Sitte ku viikkoja on 41+6 ni on synnärillä yliaikaiskontrolli.. Jospa sinne ei tarttis mennä.
Terkkari naurahti että mistään en sinua kiinni saa että laittasin suorilta synnärillä käymään. Ei mitään sellasta tavallisuudesta poikkeavaa siis. Vauva oleskelee enempi oikealla mutta selkä on kuitenkin vasemmalla.. Pää on alhaalla, mutta heiluu eli ei ole kiinnittynyt. Mitäs vielä.. Sais joo tulla jo pihalle...
 
Takaisin
Top