Neuvolakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kustannukset ainakin osasyy. Meillä kesä-heinä-elokuun synnyttäjät ei "saa" neuvolan kotikäyntiä säästösyistä myöskään. Thank god ! x)
Ei oo resursseja ku duunarit lomilla . HAHA.

Meillä sitä ei oo muutenkaan, eikä mua haittaa. Ehkä eniten harmittaa että oma terkka jää kesälomalle ja loput käynnit hoitaa "kuka ehtii". Eli sijaisia ei palkata. Toki julkisella puolella sen vielä ymmärtää, raha on muutenkin tiukassa.

Ei meilläkään kesämammat saa kotikäyntiä kun lomilla on porukkaa. Eipä minua haittaa.

Meillä ei ollu ihan varma terkkari vielä et miten on tuleeko kotikäyntiä vai ei.. Lomien takia tosiaan. Oma terkkarini on lomalla just juhannuksen jälkeen

Meillä viimeksi epäiltiin perätilaa jo noin viikkoa aiemmin ennen kun laitettiin lopulta lähete ultraan ja niinhän siellä perätilassa oltiin. En osannut itse vaatia mitään aikaisemmin, nyt tulossa synnytystapa arvio ja siellä sitten ultraavat, jos ei niin varmasti vaatisin ultran. En muuten saisi rauhaa itse. Ja yhtään en osaa sanoa miten päin nyt majaillaan.

Niin ja meilläkin oma terkkari jää lomalle siten että vikat käynnit hoitaa se kuka ehtii. Taisi muuten koko neuvola vaihtua loppuajaksi, kun oma menee kesäsulkuun.

Neuvolasta soitti. Oli sitten vielä lääkäriltä ja synnärillä kyselly mielipidettä tuosta minun sf-mitasta kun se sinne keskikäyrän alle on tippunu. Tuli ihan tunne että olisko minun sittenkin pitäny olla huolissaan. Kuitenkin tuon asia oli lähinnä se että ilmoittaa vaan että on kyselly siitä niin en sitten ihmettele kun koneella lukee selvittelystä. Maanantaina sitten se neuvolalääkäri katsoo tilanteen, kun muuten ei mitään hälyttävää ole ja liikkeet tuntuu.

itsellä myös sf-mitta tippunut keskikäyrän alle, ja sen vuoksi ultrattu, pieni vauva näyttäisi olevan tulossa, muuten kaikki hyvin =). mutta pelottaa tuo, kun ensimmäinen kasvoi niin nätisti keskikäyrällä, ja hiukan sen ylikin.

vko 36+2 "pikkusella" kokoa 3500g ultra-arvion perusteella. streptokokkinäyte otettu. olin kyllä vähän pettyny kun ei alkanut meidän neuvolalääkäri alkanut puhua mistään mitään vaikka piti synnytystapa-arviot sun muut olla, mutta minulla kuitenkin synnytyssairaalaan aika 22.6. joten päättelin että jättää suoraan heille hommat. ei alkanut ees kommentoimaan, oisko aihetta lantio kuvata tms. pettymykseksi oli kohdunkaulakin vielä napakka, 3cm jäljellä joten ei varmaan toivoa että lähtisi tuolta ominpäin tulemaan mikä ois kyllä jo erittäin toivottua.. laskeskelin tossa mielessäni kun nyt on tullu vaaville 200g per viikko ni sitte ens lääkärissä vois olla hyvin kokoa jo se 3900 :rolleyes:

Voi morjes. Paino noussut kilon viiteen päivään. "Vähän" turvottaa. Hiukka ottaa päähän, sitä koettaa syödä terveellisesti ja kohtuudella ja lopputulos on tuo. Verenpaineet ok ja pissa puhdas joten mistään kummemmasta ei ole kyse. Sf-mitta oli 37, rv 36+0. Siellä ihan omalla käyrällään se on huidellut jo pitkän aikaa. Äippäpolille edelleen aikaa odottelen, viime torstaina on lähete mennyt ja sieltä sanottiin että ottavat yhteyttä. Ei noilla kovin hoppu tunnu olevan...

Oujee, päästään kokoarvioon! :excited001 sf-käyrään tuli viime käynnistä pikku humpsahdus yläkäyrältä ihan omille linjoille vielä korkeemmalle ja kun kuulema ei sitä lapsivettäkään ihan hirveesti siellä oo että sillä selittäis :happy: Täällä on siis kans yksi äippäpolin soittoa odotteleva rv 35+1 :shy:

painoa on tullut 1120g /vko HÄRREGUUUD! mutta kaks päivää sitten vaaka näytti 1,1kg vähemmän että nyt laitan kyllä puhtaasti turvotuksen piikkiin ainakin puolet:rolleyes: paineet 111/65 ei niissä mitään, hemoglobiini oli romahtanu jostain 123 --> 99 :hungover: lisää rautaa vaan, ei ihme jos on vähän päätä särkeny ja voimat loppu :shy:

Mulla oli nyt se sijaislääkäri tuolla , kauhistutti ensin kun hän näytti nuoremmalta ku mitä ite oon "tuo lapsiko muka tietää..." ennakkoluulot iski. Noh kyllä se enemmän mulle selitti kuin vakituinen lääkäri ja vastaili asiallisesti kysymyksiin - myönsi myös että ei vatsan päältä tunne kummin päin se vauva on, sisäkautta sit perusteli että rt ollaan kun on niin kova mötikkä siellä alapäässä. Huom, se PERUSTELI!!:happy: Mitähän muuta.. vähän säälivästi katsoi mua kun laski paljonko on kertynyt kiloja raskauden aikana mutta eipä ottanut puheeksi . Onneksi. Because I know I am fat.:meh:

Oho, SeEnsimmäinen tuo sun hb on tosi alhaalla. Onko sulla millainen rautakuuri? Minä sain neljään viikkoon nousemaan arvosta 103 -> 111 Floravitalia hörppimällä. Tahti on kohtuullinen, nyt aion syödä vielä Floravitalin lisäksi verilettuja ainakin viisi päivässä. Oon ottanut Floravitalia 10 ml aamulla 1 dl appelsiinimehun kanssa ja illalla sama annos. Tuntiin ennen tai jälkeen en syö mitään. Nyt siis syön aamulla ja illalla pari, kolme verilettua samassa yhteydessä, että lähtisi vielä nopeampaan nousuun hb-arvo. Floravital on melko kallista, Prismassa 12,90 e 250 ml ja apteekissa 14.90 e, mutta tällä hetkellä tärkeintä on saada rauta-arvot nousemaan ja kiireellä (: Kiire on nostella, ettei tuu ongelmia synnytyksessä tai sen jälkeen.

Aiarana ei mulla oo ollu muuta kun noi mamavitamiinit :shy: on pysyny arvot sillä ihan kondarissa ni en oo sijoittanu pahaa oloa aiheuttavaan rautaan.. mut nyt se on pakko kun LA :kin noin lähellä! En todella halua mitään ongelmia synnytyspöydälle tai sen jälkeen siksi ettei boikotoin mömmöjä :hilarious:
Jotain tollasta nestemäistä haen heti huomenna :) ja appelsiinimehua (jota himoitsen muutenkin jostain syystä ihan simona!)

Tänään oli neuvolalääkäri ja jotenkin sitä taas pettyi siihen. Onlo sitä tottunut sit niiden terveydenhoitajien kans pidempään jutusteluun ym. Mutta siis olin siellä alle 10 minuuttia! Sisätutkimuksen teki ja sydänänet kuunteli, siinäpä se taisi ollakin. Niin ja mittasi sf mitan. Vauvan pää ei oo vielä kiinnittynyt, mutta pää alaspäin kyllä kuulemma majailee. Sf mitta oli 31 cm eikä siitäkään mitään sanonut eli kai se on sit ihan ok? Nyt viikot 35+4. Ihmetyti ettei esim.tunnustellut ollenkaan et miten vauva tuolla on. Kun edellisessä neuvolassa oli vielä jotenkin viistosti. Lääkäri oli tosi hätäisen oloinen koko ajan ja tuntuk ettei viitsi mitään kyselläkään ettei vaan sekoita hänen päivärytmiään, ärsyttävää! Onko täällä kellään tietoa, että jos vauva nyt edelleen tuolla viistosti majailee kun synnytys käynnistyy, niin voiko aiheuttaa ongelmia?

Mä en ymmärrä. En mitenkään päin. Lääkäri laittoi sen äippäpolilähetteen, tänään tuli aika 26.6. Eli reilun 2 viikon päähän. Mulla on sillon viikkoja jo 38+3. Mitähän helvetin järkeä tuossa nyt sitten on, jos nimenomaan sikiön iso koko on lähetteen syynä. Ilmeisesti antavat sen sitten vaan kasvaa omaa tahtiaan, ihan sama miten isoksi ennättää. En pysty ymmärtämään, en sitten mitenkään päin..

Floravital on oikein mukavan makuinen rauta-yrttijuoma eikä käynyt mahaan ollenkaan (: Siinä vaan on fenkolin siementä käytetty, joka on raskaudenaikaisten kyseenalaisten aineiden listalla. Siitä huolimatta olen juonut Floravitalia, koska luotan, ettei Suomessa saa myydä raskaana oleville mitään sellaista, mikä vahingoittaisi sikiötä. Pullon kyljessä lukee, että sopii erityisesti raskaana oleville naisille. Minulla tablettina otettu rauta ei imeydy ja saa vaan mahan kipeäksi, niinpä rauta-yrttijuoma + veriletut + appelsiinimehu on olleet parempi vaihtoehto.

Mä en ymmärrä. En mitenkään päin. Lääkäri laittoi sen äippäpolilähetteen, tänään tuli aika 26.6. Eli reilun 2 viikon päähän. Mulla on sillon viikkoja jo 38+3. Mitähän helvetin järkeä tuossa nyt sitten on, jos nimenomaan sikiön iso koko on lähetteen syynä. Ilmeisesti antavat sen sitten vaan kasvaa omaa tahtiaan, ihan sama miten isoksi ennättää. En pysty ymmärtämään, en sitten mitenkään päin..

pelkään että mulle käy samoin ku heräsivät niin myöhään tähän hommaan :o

Onko täällä kellään tietoa, että jos vauva nyt edelleen tuolla viistosti majailee kun synnytys käynnistyy, niin voiko aiheuttaa ongelmia?
Ainakin jos sulta menee vedet ni kylkiasennossa makaat ja soitat lanssin. Jos vauva siis tuntuu edelleen olevan poikittain. Jos suppareilla lähtee niin ei varmaan ole niin akuutti tilanne, varminta toki aina kysäistä synnäriltä.

Mie oon suosinu noita Ironvitalin tuotteita, saa nesteenä sekä kapselina ja kumpikaan ei ole käyny mahaan. Nyt kaapissa kapseleita koska neste säilyy vaan kuukauden. Eikä niissä ole mitään raskausaikana kyseenalaista? http://www.ironvital.fi/tuotteet/Iron_Vital_F/
Tuote itsessään sisältää jo c-vitamiinia imeytymisen takia..

helmeri,täälläkin tuli aika synnytystapa-arvioon ja mahdolliseen käynnistykseen 22.6 jolloin viikkoja 38+1. eilen kun kävin 35+2 ni kokoa oli vauvalla jo 3,5kg joten ehtii aikalailla nelikiloseks. MUTTA pointti tossa on se ettei niiden kannata antaa aikaa aikasemmin koska ne ei voi tehdä mitään ennen kun viikkoja täynnä 38, vasta sen jälkeen on lupa normaalisti edennyt raskaus käynnistää vaikka iso vauva olisikin. itsellekkin vähän pettymys että siellä vasta selviää synnytystavat ja se, kuvataanko lantiota ja onko sitten käynnistyskin käsillä, mutta ei tässä auta kuin odotella. tavallaan et hyötyisi mitään vaikka kävisit esim viikkoa aikaisemmin.

Mähän en ole polilla käynytkään, vaan arviot on neuvolalääkärin. Ihan sillä olisi mielellään käynyt siellä polilla ennakkoon, koska lääkäri ei ota enää kantaa suuntaan eikä toiseen. Jotenkin olin kuvitellut että polilla seurattaisiin tilannetta ja tehtäisiin päätös mahdollisesta käynnistyksestä ennakkoon, minä en ainakaan halua suorilta jäädä synnärille käynnistykseen kunhan tuo aika sinne on.

Vähän kävi taas mielessä että johtuuko siitä kun en kuulu virallisesti synnärin alueeseen vaan olen itse sen valinnut, tuntuu ihan kaikki olevan hirveän hankalaa..

Takaisin