Neuvolakuulumisia

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Annnika
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mä kävin kans maksa- ja sappi(neste?)testeissä, kaikki ok . Tosin mulla kutisee muukin kroppa, ei pelkästään kädet ja jalat..

Mullaki järkyttävää kutinaa käsissä,jaloissa,selässä.. +tietenki maha ja rinnat ku iho venyy. Aarg miten ärsyttävää >:(

30+5 sf 27,5 cm. Paino ei ollu noussu edellisestä ku 22g per viikko, nyt siis nelisen kiloa noussu. Kyseli et eiks ruoka maistu. Kerroin et oonha mie syöny ja karkkiaki kuluu ;) mut hyvä niin. Sano vaan sitte että miulla on onnellinen hormonitoiminta ku paino ei nouse, eli aineenvaihdunta pelaa. Seuraava käynti kahden viikon päästä.
Kutinaa on miullaki ympäri kehoa, johtuu osittain varmaan kortisonin syönnistä, iho kuivuu hirveesti.
Ainii, raivotarjonnassa oli, joskaan ei varmaan vielä pysyvästi ku pää on niin ylhäällä

Neuvolassa tänään hemoglobiini ekaa kertaa yli 120 koko raskauden aikana. Paino on myös mulla kääntynyt laskuun (ei varmaa ihme kun hiilarit ja rasva on kielletty diabeteksen sokeriheittelyiden takia kokonaan).
Vastaanoton piti terkkariharjoittelija ja mun piti pitää kieli keskellä suuta, etten ruvennut ohjaamaan sitä (kerran opettaja, aina opettaja...). Jouduin taas selittämään riskiraskauden ongelmat ja sen etten ole käynyt sokerirasituksissa (harjoittelija: sun kyllä pitäis mennä niihin, kun oot riskiryhmää..." Minä:" niin, sillähän selviäisi se että mulla on diabetes, mut sehän me tiedetään jo, ja sen sokerilitkumäärän juominen vie mut nestetiputukseen kahdeksi vuorokaudeksi, et ootko nyt ihan varma?).
Jotenkin jäi kuitenkin sellainen olo, että se ehkä oppi uusia asioita. Mulle näistä käynneistä ei muuta hyötyä ole kuin hemoglobiinin mittaus.

Neuvolan vaaka näytti ihan mitä sattuu.. Just kävin kotona niin se neuvolan näytti 3kg enemmän. No okei vähän eri vaatteet päälle ja hieman pidempi aika kuulunu syömisestä, mutta kyllä ne omassa neuvolassa on lähempänä ollu. Kiva kun nyt sitten neuvolakortissa lukee että painonnousua on noin kilo per viikko. :/ no ei se kyllä sanonu siitä mitään mutta ärsyttää se luku silti siellä.
Hemoglobiini on noussu selkeesti, oli 117 ku edellisen kerran oli108. Vauva ilmeisesti raivotarjonnassa.

Minkälaisia sykkeitä teidän vauvoilla ollut ? Itse ihmettelen kun on aika matalia, verrattuna aikaisempaan. (tiedän ettei saisi vertailla)

Minkälaisia sykkeitä teidän vauvoilla ollut ? Itse ihmettelen kun on aika matalia, verrattuna aikaisempaan. (tiedän ettei saisi vertailla)
Tämän viikon neuvolassa oli 130, aiemmilla kerroilla jotain 140-150 väliltä.

Aiemmin on ollu 140-155 ja nyt oli 138.
Ja itseasiassa tuo painonnousu on se 1,6kg/viikossa... Mut epäilen kyllä vaakaa kun oli ihan erilainen ku aiemmat missä oon käyny...ja kun kotivaa'an lukema on paljon pienempi..

Meillä oli viimeeksi 122. Ei neuvolassa tähän, mitenkään puututtu, joten kai se on normaalia :S

Vaa'oissa on paljon eroja..diabeteshoitajan vastaanotolla paino oli jopa 1kg enempi, kuin mitä neuvolassa.. Tällä perusteella, laihduin kilon kahdessa päivässä. Uskon ehkä mielummin kuitenkin siihen että diabeteshoitajan vaaka heittää.. :)

Ainii hb oli 116, pyysin ottamaan ku naama on nii valkonen ja sykkeet vauvalla 145, mitä ovat olleetkin.. Mut eikös ne loppua kohden sitten laske jos jollain on ollu alempia?

Neuvolan vaaka näytti ihan mitä sattuu.. Just kävin kotona niin se neuvolan näytti 3kg enemmän. No okei vähän eri vaatteet päälle ja hieman pidempi aika kuulunu syömisestä, mutta kyllä ne omassa neuvolassa on lähempänä ollu. Kiva kun nyt sitten neuvolakortissa lukee että painonnousua on noin kilo per viikko. :/ no ei se kyllä sanonu siitä mitään mutta ärsyttää se luku silti siellä.
Hemoglobiini on noussu selkeesti, oli 117 ku edellisen kerran oli108. Vauva ilmeisesti raivotarjonnassa.

Tuo painon mittaaminen on aivan turha kahden viikon välein jos se ei ole aamupaino tai jos et syö ja juo täsmälleen samalla lailla joka mittauspäivänä. Ja ne vaatteetkin tarttis olla samat joka kerta :P pitkällä tähtäimellä siitä näkee sen painon kehittymisen mutta noin lyhyellä ajalla nounou, ei vertailukelpoinen :)

Tänään viikot 31+6 ja sf mitta oli 26cm... Joudun käydä reilun viikon päästä uusinta mittauksessa kun oli niin lyhyt/pieni. Tosin nyt ei ollut oma terkkari mittaamassa, niin sanoi että voi johtua hyvinkin eri mittaajastakin. Lisäksi proteiinit oli plussalla, eli täytyy käydä labrassa antamassa näyte ettei oo mistään tulehduksesta johtuvaa. Vauva kuitenkin liikkui hyvin ja hällä oli hikka just kun kuunneltiin sydänääniä :)

Meijän vauvan sykkeet oli ekalla kuuntelukerralla 160 mut sit sen jälkeen on pyörineet siinä 140-150 välillä.

meillä alkuun 140-145 , nykysin 150+. Alkaa aina liikkumaan kun kuuntelee sydänääniä ni kipuaa 160 :D

Ainii hb oli 116, pyysin ottamaan ku naama on nii valkonen ja sykkeet vauvalla 145, mitä ovat olleetkin.. Mut eikös ne loppua kohden sitten laske jos jollain on ollu alempia?
Mulla oli neuvolassa hb 104 rv 30+3.. Nestemäinen rauta haettu tänään.. Painoa oli tullu vähä reilu 500g\vk. Sykkeet 130 nurkilla.. Neuvolan terkkakin vaihtui ja tämä uusi vaikutti paljon pätevämmältä kuin edellinen

Mie oon jo omatoimisesti otellu rautaa aikasemmin, tuo 116 oli kuulemma sillä hilkulla et tarviiko rautalisää, mutta epäili et on ollu alempana ja noussu siutä ku oon jo alottanu raudan. Löysin viimein kapselit jotka ei käy mahaan, aiemmin juonu nesteenä mutta ku ne säilyy niin huonosti ja unohtuu juoda ni tää on helpompi.

Viime neuvolassa taidettiin herättää vauva kun kunneltiin sydänääniä ja syke nousi vauvan liikkuessa yli 200, mut hetken kuluttua(n.5-10min) vauvan rauhoittuessa syke laski perus +155/min... Oli muuten aikamoinen jyskytys!

Takaisin