Neuvolakuulumiset

Mulla oli tänään ensimmäinen neuvola, vierähti siinä 2h kun juteltiin asioista. Mainitsin ongelmista syömisen kanssa syömishäiriön takia ja saatan saada ajan ravitsemusterapeutille. Nyt oon siis kuitenki syöny paremmin kun tiedän ruokkivani myös vauvaa.

Paino oli inasen laskenu, puolen kilon verran. Hämmennyin siitä koska tuntuu että oisin vaan turvonnu :hilarious: Hemoglobiini 129 ja verenpaine 131/78 eli hyvä. Sokerit ja valkuaiset neg. Kaikki hyvin siis arvojenki suhteen! Paljon asioita tuli käytyä läpi.

Mulle ei automaattisesti tehdä sokerirasitusta, kun oon alle 25v ja normaalipainonen, eikä lähisuvussa oo diapetestä. Mut sokereita seuraillaan ja katotaan miten etenee raskauden puoliväliä kohti, jos mikään ei muutu kauheemmin ni ei lähetä tekee sokerirasitusta :)

Ensimmäinen ultra (nt) 9.4. ja seuraava neuvola 30.4. :)
 
Heippa! Tässä yksi uusi odottaja liittyy keskusteluun. Eka neuvola takana ja seuraavakin jo varattuna 21.3. Tosin jäin pohtimaan sitä että eikös tuo eka ultra pitäisi olla ennen 12. viikkoa että jos löytyykin jotain ikävää ja joudutaan keskeyttään tms niin se olisi vielä mahdollista viikkojen puolesta? Toki halua uskoa ettei mitään löydy ja vaikka löytyisikin niin tuskin itse ainakaan sitä päätöstä keskeytyksestä tekisin, mutta lähipiirissä on ikäviä kokemuksia tällaisesta niin väkisinkin mietityttää että mitä jos.. nyt suunniteltu neuvolakäynti siis niin että nt ultra olisi aikaisintaan kun viikkoja olisi jo 12+0. (Täällä ei tehdä varhaisultria muuten kuin yksityisellä)
 
Voi helpotuksen huokaus!!! Tässä kotona mittailin verenpaineita terkalta lainaan saadulla mittarilla. Ihan normaaleilta näyttivät tulokset! Niiiiiin mahtavaa! Tokihan jatkan mittailuja, mutta näyttäisi olleen pieni jännitys päällänsä neuvolassa. :smiley-bounce022

Itse kärsin "valkotakkisyndroomasta" ja verenpaineet nousee vastaanotolla ku kotona ovat esimerkilliset.
 
Ultrataanko ekalla neuvolakäynnillä ollenkaan? Eka neuvolakäynti on maanantaina ja kauhee huoli näenkö tai kuulenko ollenkaan onko maha-asukilla kaikki hyvin.. :/
 
Riippuu neuvolasta. Meillä ei ainakaan ultrata neuvolassa ollenkaan koko raskauden aikana, vaan on vain ne kaksi seulontaultraa. En tiedä onko koko HUS:n alueella näin, mutta näin meidän neuvolassa. Sydänääniä sitten kyllä kuunnellaan jokaisella kerralla, toisesta käynnistä alkaen.
 
Mulla oli eka neuvola 27.2, jolloin oli 8 viikkoa täynnä. Käynti meni jutellessa ja iso infopaketti tuli ensiodottajalle. Verenpaine ja paino mitattiin, ei mitään ultria tai verikokeita. Ilmeisesti meidän neuvolassa ei oo ultrayksikköä, ku sain nt ultra-ajan toiseen osoitteeseen maaliskuun loppuun. Verikoe on ens viikolla.

Riippuu vissiin neuvolasta ja odottajan tilanteesta, ultrataanko ekalla käynnillä. Ite oon perusterve ja eka raskaus menossa, joten ei ollut syytä mennä aikaisemmin ultraan.
 
Harvoin taidetaan neuvolassa ultrata. Meillä ultra laite on mut ei sitä käytetä koskaan :grin Seulontaultrat sit omina käynteinään. Ja meillä ajeltava ultriin synnytyssairaalaan toiseen kaupunkiin.
 
Joo khks alueella myös niin että ultrat pääsääntöisesti vaan synnärillä vko 12 ja 20 tienoolla. Neuvolassa kuunnellaan sydänäänet joka kerta tokasta kerrasta lähtien[emoji4]
 
Ensimmäinen neuvolakäynti. Neuvolassa sanottiin olevan 8+5, mutta gynekologin laskukaavan mukaan 8+3. Aika lyhyt käynti oli, koska ehdin viime raskaudessa marraskuussa käydä ensikäynnillä ja muistin aika hyvin sieltä kaikki. Katsottiin nyt vaan se paino, verenpaine ja hemoglobiini. Paino oli tippunut, verenpaine oli alhainen, mutta hemoglobiini 147. Veri- ja virtsakokeet käyn antamassa ensi viikolla, kun 10 viikkoa tulee täyteen.
 
Mulla oli tänään se eka neuvolakäynti. Ihana neuvolatäti oli ja kun sanoin keskenmenon pelosta niin kuunneltiin sydänäänet dopplerilla ja sitten kiilattiin muiden asiakkaiden väliin ja käytiin ultrassa katsoo maha-asukkia :Heartred siellä se toukka jumppasi kovasti mahassa :) jäi kyllä tosi hyvä fiilis käynnistä :)
 
Mulla oli tänään se eka neuvolakäynti. Ihana neuvolatäti oli ja kun sanoin keskenmenon pelosta niin kuunneltiin sydänäänet dopplerilla ja sitten kiilattiin muiden asiakkaiden väliin ja käytiin ultrassa katsoo maha-asukkia :Heartred siellä se toukka jumppasi kovasti mahassa :) jäi kyllä tosi hyvä fiilis käynnistä :)

Olipa ihana! Kuuluko ensimmäisellä käynnillä jo äänet hyvin? Mulla parin viikon päästä seukki käynti ja vasta sillon yritetään kuunellaan ja sano et voi olla ettei vielä silloinkaan kuulu. Kotonakin on jo doppleri mut ajattelin ottaa käyttöön 12 viikon tienoilla :)
 
Eka neuvola takana. Samoilta tulilta tk:n puolelle tippaan. Saan litran ringeriä, ihanaa! Olin kuulemma jo vähän kuiva.
 
Olipa ihana! Kuuluko ensimmäisellä käynnillä jo äänet hyvin? Mulla parin viikon päästä seukki käynti ja vasta sillon yritetään kuunellaan ja sano et voi olla ettei vielä silloinkaan kuulu. Kotonakin on jo doppleri mut ajattelin ottaa käyttöön 12 viikon tienoilla :)

Juu hyvin kuului heti jumputus! :) Ja ultrassakin sydän näkyi hyvin pumppaavan.
10+4 tais olla eilen (neuvolatäti sekoitti mun päiviä kun alkoi sääteleen laskettua aikaakin :D ).
 
Mulla oli tänään eka neuvola(rv 11+0) ja verenpaineet kans pilvissä.. Täytyy käydä ostamassa verenpainemittari ja toivoo et kotona saan paremmat lukemat.

Sydänäänet kuulu kovasti ja lähetettä tuli kaikkiin mahdollisiin testeihin. Sokerirasitus onneksi vasta viikoilla 24-28.
 
Mullakin tänään eka neuvolakäynti. Hemoglobiini oli laskenut jo 119. Et raudan syönnin saa alottaa varmaan seuraavalla käynnillä.
Maanantaina ois ultraan meno, silloin viikkoja 8+1.
Paino ei ollut noussut kun kilon. Luulin et olisi enemmän kun oon kasvanut ihan sikana, tisseihinki on.tullu varmaa jo kilo lisää :D
 
Eka nla-käynti takana, hemoglobiini oli hienosti korjaantunut 116 (oli edellis viikolla 107). Verenpaineet oli jopa matalat ja painoa olit tullut 2,5kg... Kiva käynti oli. :)
 
Mulla oli kans eka neuvolakäynti tällä viikolla. Syke oli 56 vaik olin aluks ihan paniikissa. Verenpaineet 115/77 ja painoa oli tullu 1,4kg...
 
Takaisin
Top