Mulla oli tänään toinen ja viimeinen neuvolalääkärikäynti. Tätä "markkinoitiin" neuvolatädin puolesta synnytystapa-arviointina. Joten odotin edes jotain summittaista kokoarviota ja kommenttia siitä, voinko synnyttää alateitse ja ehkä varmistusta myös vauvan asennosta. Turhia olivat nuo odotukset. Käynnillä otettiin "vain" se streptokokkinäyte ja tarkistettiin kohdunsuun tilanne, missä ei ollut tapahtunut mitään - Mikä pettymys viime päivien supistelumaratonien jälkeen. Kokoarviota kysyessäni nuori lääkäri totesi vain, ettei hän osaa tuota ultraa käyttää, joten ei sitä tehdä... Jäi kyllä siinä mielessä harmittamaan, että mun hiukan neuroottista luonnetta olisi rauhottanut kummasti, että tietäsi edes vähän, missä mennään tai mitä voisi olla odotettavissa. Mutta ilmeisesti pitäisi olla jotain suurempaa huolta/vaivaa/riskiä, jotta saisi jotain arviota. Raskausdiabetes ei siihen riittänyt täällä.
Onneksi noin muuten kaikki on hyvin. ei proteiineja tai sokereita pissassa, ei turvotuksia ja painoakin on kertynyt neuvolatädin sanoin vain 8 kiloa. Hän totesi, että olen tainnut laihtua itse, kun kuulemma raskaus itsessään nostaa enemmän painoa. No tämä ei olisi huono asia, kun lähtöpainossa on kyllä varaa vähän laihtuakin.