Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sukey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Joo siis normaalisti raja arvo on se 117, mutta raskaana olevilla se on 110. Muistaakseni! Mulla on raskauden alusta (132) laskenut 119.aan.

Syyskuinen sullahan monta neuvolantätiä ollu, miks se tollein vaihtelee? :o

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

catti: Kaksi mun keväällä tapaamaa neuvolantätiä on jäänyt äitiyslomalle ja nyt kesälomakaudella käyn päivystävässä neuvolassa jossa on taas eri tädit. Ensi viikolla muutan ja neuvola vaihtuu taas, mutta siellä on vielä kesäsijainen ja pysyvämpi (jonka ehkä sitten tapaan jopa useammin kuin kahdesti, joka on tähänastinen ennätys) palaa lomalta vasta siitä seuraavaksi kerraksi... Mulla on vain käynyt tämmöinen tuuri :grin Mut olen kyllä miettinyt, että aika helisemässä olisin ollut ilman epävirallisia verkostoja, joilta kysellä tyhmiä, kun neuvolantädeistä kenelläkään ei ole muita taustatietoja kuin ne mitä koneelle on kirjattu.

Mun hemppa oli viimeksi 117, rautaa ei kehoitettu aloittamaan. Lähtö-Hb oli tässä raskaudessa 125 mutta normaalisti se on 138 paikkeilla. Väsynyt oon ollut mutta varmaan helteet aiheuttaa sen.

Mulla oli hb viime vuoden lopulla kun olin verta luovuttaas ni 150. Sitten kun se neuvolassa mitattiin ni viel 136. Nyt ei oo hetkeen mitattu, pitäs se varmaan kysellä. On aina ollut "vahva veri" mulla mutta kai se olis hyvä viel tarkistuttaa kuitenkin. :)
Huomenna onkin seuraava ultra. Näkee pikkuusensitten taas. <3

Mäkin nään torstaina pikkuisen, ei malta odottaa <3 huomenna nään vaan hammaslääkärin porakoneen ja pitkiä puudutuspiikkejä hyrrrr!

Mulla oli tänään neuvola ja vauva olikin jo kiinnittynyt ulostuloreitilleen. :) Mulla olikin aavistus ihan kuin masu olisi pikkuisen laskeutunut mutta en ollut varma kuvittelinko vaan. Ei ihme että on tuntunut siltä kuin vauva tunkisi alaspäin ja pissalla on saanut ravata ihan jatkuvasti!

Hmm kiinnittyminen ja laskeutuminen taitaakin olla kaksi eri asiaa, en nyt ole aivan varma miten täti tämän asian ilmoitti. Voiko vauva kiinnittyäkin jo näillä viikoilla? Ainakin ymmärsin ettei vauva enää tule kääntymään perätilaan ainakaan.

Tänään ultrassa selvisi että meillä oli käännytty pää menosuuntaan. Jes, hän kun oli siin perätilassa aiemmin. :) Tuntuu kanssa että olis pissihätä enempi nykyää mutta sitten ko menee vessaan niin ei sitten olekkaan oikeen se hätä. Tunne vaan tulee.. :D

Neuvolassa käyty tänään.
Raskaus tuntuu mukavalta, voi sanoo että on saanut nauttia koko ajasta! :Heartpink Tottakai on suonenvetoo, pient juilimista välillä ja turvotteluu mutta nehän kuuluu asiaan. :thumleft
Hb oli laskenut edelliskerrasta mutta viel se on 123, ei tartte onneks rautalisää. Se laittaa vatsan ihan vikkelälle...
Sf-mitta ol 28.
Painoa on tullut helmikuusta (eka neuvola oli silloin) n. 7kg.

Terveisiä neuvolalääkäristä! Jäi vähän hämmentynyt olo, kun aika vähäisesti tohtori selosti asioita. Sf -mitan otti, mutta ei kirjannut korttiin joten en nyt tiedä mikä se oli. Mulla oli jo tiedossa äitipolille aika synnytystapa-arviointiin radin takia, mutta nyt lääkäri sanoi laittavansa sinne viestiä josko kävisinkin ultrassa jo aiemmin koska ilmeisesti vauva vaikuttaa sittenkin pienikokoiselta. Vauva on jo kiinnittynyt ja nyt on kai aika aikainen vaihe siihen mutta ei tuosta ilmeisesti haittaa ole.

Muuta en sitten käynnistä saanutkaan irti ja seuraava neuvola on vasta melkein kolmen viikon päästä, nyt harmittaa etten enempää osannut siinä heti kysellä! Toivottavasti sinne äitipolille tulisi se aika tosiaan aiemmin, nyt se on varattu vasta 18.8.

Täällä myös tänään neuvolalääkärissä käyty. Oli myöhässä, mut mun osuus kuroi kyllä aikataulua kiinni :wink, sen verran nopeeta oli käynti .No eipä mulla nyt erityistä kysyttävää ollutkaan, sisätutkimuksessa asiat ok ja pikkuinen touhusi vauhdikkaana, rt on , verenpaine ja pissa kunnossa, sf- mitta vaan kasvaa:33..

Tuosta sf-mitastako lääkäri sulle Itu1 arvioi sitä pienikokoisuutta vai muuten? Pääset näkemään ultrassa vauvan sitten jo aiemmin :)
Mulla myös seuraava nla 3 vkon päästä.

Varmaan sf-mitasta sitten kun käyristä lääkäri höpötti,viime viikolla mitta oli 28.Nyt mulla on siis äitipolille lähetteet ultraan sekä isokokoisuuden riskin että alakäyrillä menon takia. :D Kivahan se on ultraan vielä päästä,toivottavasti olisi pian niin ei ehtisi murehtia tämän enempää!Neuvola on vasta 11.8. ja alkaa vähän olla pää sekaisin,väkisin tulee sellainen olo että kerrotaankohan mulle nyt ihan kaikkea. :D

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Kävin neuvolassa tänään ja kaikki kunnossa. Sf-mitta tasaisesti kasvanut omalla käyrällään, nyt rv 34+4 ja mitta oli 33. Vauva on laskeutunut ja pää on lähtökuopissa mutta ei ihan täysin oo kiinnittynyt. Veikkas kiinnittyvät ihan lähipäivinä :rolleyes: Totesi vaan että laittaa mun esitiedot synnärille menemään :D Periaatteessa ei kuulemma tarvi olla huolissaan vaikka lähtis syntymään viikon päästä. Hui! :eek:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Voiko tosta pään kiinnittymisestä päätellä mitään vauvan syntymisajankohdasta, onko se vaan sattumaa että jotkut vauvat kiinnittyy aikaisin...? Paitsi tietty se ettei tarvitse pelätä että olisi perätilassa. :)

Oii Jemmu, sullakin jo noin ollaan pitkälle lähtökuoppiin asettumassa :) kyllä meidän syyskuun tiimi pian jo voi alkaa vauvoja maailmaan saada..

En tiiä voiko kiinnittymisestä päätellä ajankohta. Esikoinen mulla ehti olee kiinnittynyt vajaa kolme viikkoa ku syntyi :) vois yrittää ottaa selvää jostain, kun en tajunu ite yhtään tollasta neuvolassa kysyä :)

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Neuvolassa käyty ja kaikki oli onneksi hyvin. Nähtiin jopa jonkinasteista ultrakuvaa, kun hoitaja ei käsin painelemalla osannut sanoa, onko vauva jo kääntynyt pää alaspäin. :) Helpotti kummasti, kun ei tarvii enää pelätä, että mitä jos ei käännykään. Jännä, miten hankalaa itse on liikkeiden perusteella arvella, miten päin se vauva siellä oikein on.

Se on hankalaa! Ite en kans muuten tietäs mut hikka tuntuu aina alaalla, nii siitä päätelly et pää alaspäin ollaan :)

Mä olin illalla tuntevinani tyypin hikottelun ylhäällä, mutta kai se sitten oli vain joku pikapotkusarja, kun aamun neuvolakäynnillä ei ollut puhetta mistään perätilasta. Viikkoja 32+0, sf-mitta 29 eli tasan keskikäyrällä mennään. Siinäpä sen käynnin sato... Huomenna sitten äitipolikäynti, saa nähdä pääsenkö siellä yhtä helpolla.

Aika aikaavievä harrastus tämä raskaana oleminen, eikä tuo äitipolilla juokseminen ihan halpaakaan ole... Mutta jospa nyt tulisi vähän pitempi tauko, kun sokerit ovat olleet ok.

Mulla tuntuu hikka välillä alhaalla oikeella välil ylhäällä vasemmalla..tiiä sitten kääntyileekö poitsu tuol masus?:O

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Takaisin