Neuvolakuulumiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Sukey
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla tuntuu hikka aina oikealla alhaalla missä on vauvan peppua ja selkää. Meidän vauva on pysytellyt melkein koko ajan samassa asennossa, siis toki välillä on tehnyt kieppejä mutta aina palannut samoihin asemiin. Vaikea oli tosiaan itse hahmottaa miten päin vauva on, paitsi potkut pystyi tunnistamaan. :) Neuvolatäti sitten tulkkasi.

CMT, voihan se varmaan vielä kieppuakkin :)

Kun makaa selällään niin hikka tuntuu navan vieressä, muuten tuntuu alaalla. Nyt tälläkin hetkellä muuten hikkaillaan :D mahallaan oon niin tuntuu vasemmalla ihan alhaalla, kopsuu tohon lantioluuhun vai mikä toi on :D

Mullakin tuntuu hikkaa aina lähes samassa paikassa :) nyt kun vauva on laskeutunut tuntuu hikkakin mulla inhottavan alhaalla :rolleyes:

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app

Hehee just ku luin tätä hikkaketjua nii vaavi alko heti hikkaamaa :D

Sent from my ZTE BLADE III using Vau Foorumi mobile app

Tänää olisi neuvola:)

Muoks. Täällä hikotellaan näin aamusta:D

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

Meillä taidettiin hikotella eilen illalla. Oli hauska kattella kun vattanahka hyppelehti. :)

Hikkaa on täälläkin päivittäin ja välillä monta kertaa päivässä. :) Tuntuu aika hyvin tuolla peräpäässä eli vauvan pää lienee edelleen alhaalla.

Neukussa käyty: rv 35+3
Hemppa 115/68, pissa puhdas, sf mitta: 33,5cm, RT, hemppa 104:( ,paino täl hetkel 60,4 (+428/ vko) seuraava on sit äippäpolil se lääkäri ja terkan kans nähää sit ku vauva syntyny:)

Sent from my GT-I9195 using Vau Foorumi mobile app

seurattiin lauantaina (35+5) käyrillä vauvan vointia. ensimmäisen 10min jälkeen vauva alkaa nukkua, ja saatiin sitä koittaa sitten herätellä :rolleyes: vauvalla kaikki ok, istukan toiminta ok, lapsivettä kuulemma saisi olla hieman enemmän. rautakuurin sain kun hemoglobiini oli jotain 105. verenpaineet korkealla kuten aina, yksi lääkäri on niistä aina kovin huolissaan, mutta muut sanovat, ettei ole huolta elleivät lähde äkisti nousemaan.
hoitaja jo kyseli koska toinen lapsi tulee, mutta jospa nyt koitetaan tämä ensimmäinenkin ensin saada ulos :grin

Mua ärsyttää kun en tiedä tuota sf -mittaani, kun ei lääkäri sitä neuvolakorttiin kirjoittanut vaikka mittasi. Tuntuu että kaikilla muilla on mennyt 30 rikki jo. Voi toki olla että se ois täälläkin jo ylittynyt jos on kasvua tapahtunut.. ei sitä vaan itse niin hahmota.

Mulla oli neuvola aamusta ja kaikki oli ok. Olin ihan hiestä märkä kun pääsin perille. Kauhean kuuma! Sf-mitta painaa yläkäyrää, vauva on jo tosi alhaalla, ei ihme että painaa ja sattuu. Koko ajan pissattaa. Siellä se neiti myllersi ja sykkeet oli hyvät. Kaikki siis ok, täysiaikaisuuteen on vielä matkaa.

Neuvola tänään. Sf-mitta laskenut melkein keskikäyrille, oli 31 nyt :) Viikkoja siis 34+3. Painoa tullut mulle kuukaudessa 600g, eli 200g/vko. Sykkeet hyvät.

Viikon 36+0 neuvolakäynti takana! Verenpaine ja hemppa oli matalaan päin, ei ihme että on hutera olo. Sf -mitta oli vain 29. Mun painonnoususta sen sijaan tuli sanomista, kun on tullut melkein kilo viikossa. Syytän kyllä turvotuksia! Siksi suola ja salmiakki määrättiin kieltolistalle, vaikka viimeksi niitä käskettiin verenpaineheikotuksiin syödä. :angry2 Alkaa jo riittää nämä punnitukset ja ristiriitaiset ruokavalio-ohjeet!! Sovittaisko että jatkossa mitattaisiin vain tuota mini-ihmistä ja annettais mun paisua rauhassa nää viimeiset viikot...

Onneksi ensi viikolla on neuvolan sijasta kasvukontrolli äitipolilla, siellä ollaan kiinnostuneempia vauvan riittävästä kasvusta kuin siitä jääkö mun vyötärölle pari ylimääräistä kiloa synnytyksen jälkeen vai ei. :)

Mä haluaisin myös, että joku selittäisi, mitä ihmeen väliä niillä äidin kiloilla on tässä vaiheessa, jos lapsi kasvaa normaalisti. Aikuinen ihminen varmaan itsekin tajuaa, ettei vaikka 20-30 kiloa ylimääräistä tee elämästä mitenkään helpompaa, mutta ehkä muutenkin hermoille käyvä loppuraskausaika ei kuitenkaan ole se otollisin aika pingottaa niistä kiloista (tai puolikkaista), jos ollaan edes suunnilleen järkevissä määrissä vielä.

Omakin lehmä ojassa tässä, kun torstaina neuvola. Maltan tuskin odottaa uutta ympäristömyrkkysaarnaa, kun paino ei ole noussut edelliskerrasta grammaakaan. Vaikka vielähän tässä on pari päivää aikaa mässäillä oikein urakalla -- ei vain viitsisi, kun näin on paljon parempi olo ja turvotuskin pysynyt kurissa...

Ei ne kilot pitäs olla niin merkittävä juttu jos vauvan kasvu on normaalia. Eri asia sit jos on sokeripulmaa mutta niin kauan kun kaikki näyttää hyvältä niin en stressaisi.

Itu, apua, mun sf-mitta oli jo viimeksi 34!

Mullahan kyllä on radi-diagnoosi sokerirasituksen perusteella mutta arvoissa ei ole kertaakaan ollut heittoa ja vauvakin on noin kovin pieni. :/ Olen lähtöpainoltani hoikka eikä tässä raskausaikanakaan mitään överikiloja ole silti tullut,joten ei jaksais enää noita joka kerta vaihtuvia paino/ruokahuomautuksia.Onneksi lääkäri kiinnitti huomiota vauvan pienuuteen niin pääsee kasvukontrolleihin tarkistamaan että ravinto liikkuu vauvalle loppuun saakka.Mua ei nyt muu kiinnosta,omia turvotuksia ja jenkkakahvoja ehtii sulatella sitten myöhemminkin. :)

Sent from my iPhone using Vau Foorumi

Jee, hemoglobiini oli noussut ja oli nyt 123. Sf-mitta oli 31. Kaikki muutenkin hyvin, onneksi.

Oon nyt kyllä vähän ihmeissäni, kun tää oli lääkärineuvola (vika ennen synnytystä) eikä mulle oo kertaakaan tehty sisätutkimusta. Lääkäri otti vain sen bakteeriviljelyn tai mikä se nyt olikaan, mutta ei puhettakaan, että ois esim. mitään kohdunkaulan pehmeyttä tms. tarkastanut. :confused004

Takaisin