Neuvolakäynnit

Meillä on ensi viikolla neuvola silloin on 7+4. Ennen eka neuvola on ollut vasta rv10 mutta nyt kaikilla kuulema 7-8 viikolla. Samalla varataan aika varhaisultraan. En malttaisi odottaa!
 
Meillä tänään ensimmäinen neuvola, 9+3. Olen aijemmin joutunut niin monesti perumaan neuvolan keskenmenojen takia, etten uskaltanut ottaa aikaa yhtään aikaisemmin.
 
Mulla myös huomenna vasta eka neuvola, silloin varhaisultran mukaan 9+2. Viime viikolle neuvolantäti olis aikaa tarjonnut, mutta työmatkan takia se ei mulle sopinut. Jännä nähdä, että miten np-ultran ajanvaraus nykyään on meilläpäin, saako ajan heti huomenna vai milloin sen pystyy varaamaan.
 
Mulla oli tiistaina ensimmäinen neuvola ja ens viikolla saaki suunnata verikokeisiin ja sen jälkeiselle viikolle saa varata ekan ultran! Toivois jo et eka ultra ja verikokeet ois ohi ja kaikki varmasti hyvin🙈
 
Mä kävin tiistaina verikokeissa, ja 24. päivä olis nt-ultra. Menispä aika nopeesti sinne. 😊

Olisin käynyt Kanta-tiedoista kyttäämässä noita labroja, mutta jostain syystä sieltä on mun tiedoista täysin kadonnut tuo labrakäynti, siis sekä sieltä normi-tiedoista että Laboratorikäynnit-osiosta. Maanantaina vielä näkyi kaikki eriteltynä, mitä sieltä otetaan, mutta nyt on kadonnut ihan täysin 🤔
 
Mä kävin tiistaina verikokeissa, ja 24. päivä olis nt-ultra. Menispä aika nopeesti sinne. 😊

Olisin käynyt Kanta-tiedoista kyttäämässä noita labroja, mutta jostain syystä sieltä on mun tiedoista täysin kadonnut tuo labrakäynti, siis sekä sieltä normi-tiedoista että Laboratorikäynnit-osiosta. Maanantaina vielä näkyi kaikki eriteltynä, mitä sieltä otetaan, mutta nyt on kadonnut ihan täysin 🤔
Mun mielestä pitävät monessa kunnassa luo labratiedot peitettyinä siihen ultraan asti, etteivät ihmiset itse googlettele niitä arvoja ja tee omia johtopäätöksiä. Uskon siis, että ultrakäynnin jälkeen ovat siellä näkyvissä :smiling-eyes:

Mulla labra ens viikolla ja ultra sitten 29.5.
 
@Mrs Willow Ai miten niin olisin googletellut noita arvoja? 🙄😂

On kyllä ihan hyvä systeemi että pitävät ne piilossa
Just tuota vastausta kirjoittaessani mietin, että sun viesti todisti just sen syyn, miksi arvot kannattaa pitää piilossa :tears: Ja kyllä, itsekin kuitenkin takuulla googletan arvot, jos ne mulle kannassa etukäteen näkyy :Smiling Face With Open Mouth And Closed Eyes:
 
Mulla oli keskiviikkona verikokeet. Ihmettelin kans kun vielä eilen omakannassa näkyi mitä tutkitaan mut tänään ne olikin sit kadonnut. Mulla on nt-ultra tän kuun lopus😊
 
Kuuntelivat sydänäänet ja sieltä se löytyi :red-heart: Luulin, että sydänäänet kuunnellaan myöhemmässä vaiheessa.
 
Ensimmäinen neuvola käytiin viime viikolla. Eniten jännitti, että pääsenkö hereille mutta onneksi mies lupasi kaataa kylmää vettä niskaan jos tilanne näyttää pahalta. Hoitaja oli todella mukava. :) Mutta aikalailla se oli vasta haastattelua ja kaikenlaisten lippulappujen keräilyä.

Odotan innolla ensimmäistä ultraa! Se on varmasti unohtumaton kokemus. <3 Ei tullut käytyä omatoimisesti varhaisultrassa, vaan kesäkuussa olisi se ihka ensimmäinen. Jännittävää! Toivottavasti siinä on kaikki kunnossa.
 
Eka neuvola meni hyvin kaikki kunnossa laput sun muut tiedot ja toiveet raskauden suhteen täytetty. Ei kuunneltu sydänääniä ja ajan labraan varasin 8.6. Vielä ei oo tietoa milloin nt-ultra on. 🙂
 
Mulla oli tänään toinen neuvolakäynti. Hyvin meni, juteltiin vähän enemmän. Kyseli vähän miten meillä on esim. tukiverkostoa ja onko lapsuudesta jotain mistä haluaisi enemmän jutella, kai lähinnä tarkoitti onko jotain traumoja tai ajatuksia jotka nyt raskaana ollessa tulis esille enemmän.

Sitten mitattiin verenpaine/paino/virtsan glukoosi ja proteiinit, ja tärkein eli kuunneltiin vauvan sydänäänet ❤️ Hyvä 154 syke löytyi pienen etsinnän jälkeen, ja vaikka vasta viikko sitten olo nt-ultra niin oli kyllä kiva kuunnella taas.

Seuraava käynti onkin sitten neuvolalääkäri, 5.7 ja neuvolahoitajalle seuraavaksi elokuun alussa.
 
Meillä oli tänään neuvolalääkäri, oli kyllä hätäinen käynti kun ei sen kummempia kysymyksiä ollut 😄 Meni korkeintaan vartti.

Positiivisena yllätyksenä ultrattiin! Olin jotenkin ymmärtänyt että meidän neuvolassa ei ultrata ollenkaan, mutta kiva näin.

Siellä pikkuneiti heilutteli käsiään ja liikuskeli, ja myös tää lääkäri oli sitä mieltä että on kyllä tyttö! Vaikka ei mulla kyllä mitään epäilyksiä ollut
 
Hemoglobiini oli tippunut 1. ja 3. neuvolakäynnin välillä 145 -> 120. Terveydenhoitaja ei huolestunut mut kysyin onko ok että syön rautalisää omatoimisesti ja totes että se on hyvä eikä siitä oo mitään haittaa että syö, joten rupean syömään 👍
 
Mulla oli tänään neuvolakäynti jossa sain sen todistuksen Kelaa varten, eli vissiin vois äitiyspakkaustakin jo tilailla 😍

Ja pitäisi noita vanhempainvapaita tutkiskella myös, et haluaisko mies miten paljon pitää vapaata 😊

Sydänäänet kuunneltiin taas, tais olla aamujumppa siellä menossa, 150 molemmin puolin oli sykkeet ja kohdunpohja viikkoja vastaavalla korkeudella.

Seuraava neuvola sitten taas noin kuukauden päästä, ja sokerirasituksessa ajattelin käydä (kalenteri)viikolla 35, eli neljän viikon päästä, ennen sitä neuvolaa. Mies lupasi sinne tulla mukaan seuraksi kun siellä käytävässä pitää istuskella pari tuntia 😄
 
Takaisin
Top